Belsebubba Skrevet 18. mai 2020 #141 Del Skrevet 18. mai 2020 (endret) Men hvis han har planlagt å ta livet av kona i flere mnd... ville det ikke vært smartere å dra på jobb til vanlig tid og følge alle vanlige rutiner for ikke å vekke mistanke? Endret 18. mai 2020 av Belsebubba 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 18. mai 2020 #142 Del Skrevet 18. mai 2020 2 minutter siden, Mimmii skrev: Jeg blir helt serriøst gal av denne saken. Jeg oppdaterer alle mulige nettaviser sikkert hundre ganger om dagen, men det er dessverre lite nytt! Håper på et stort gjennombrudd snart!! Samme her!!! Idag har jeg kjørt bil i 4 timer. En halvtime før jeg var hjemme stoppa jeg i et busstopp for å sjekke nettaviser i tilfelle det var noe nytt 😂😂 Helt klin gæren blitt! 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mimmii Skrevet 18. mai 2020 #143 Del Skrevet 18. mai 2020 (endret) 4 minutter siden, Belsebubba skrev: Men hvis han har planlagt å ta livet av kona i flere mnd... ville det ikke vært smartere å dra på jobb til vanlig tid og følge alle vanlige rutiner for ikke å vekke mistanke? Om han er hjernen bak denne såkalte kidnappingen, så kan det jo rett og slett hende at det bare gikk skeis. Det er nok veldig mye som står på spill når man skal planlegge en så stor kidnapping, så en eller annen plass må det nesten gå galt.. Endret 18. mai 2020 av Mimmii 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Belsebubba Skrevet 18. mai 2020 #144 Del Skrevet 18. mai 2020 Hva hvis kidnapperen er en hun kjenner som hun slipper inn frivillig. Han vet om hytteplanene og skal kanskje selv være med pga ett møte og gir henne beskjed om at det er avlyst. Hun har ikke noen grunn til å ikke tro på det da TH skulle vært med i samme møte... Stemmer kanskje ikke helt med at hun ble antagelig tatt på badet men.. Kanskje litt søkt. For hans eget alibis skyld, dersom han visste hva som skulle skje, så ville det jo vært bedre å ikke ha avlyst hytteturen... latt som ingenting og la henne tro at de skulle på hyttetur. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pilleville Skrevet 18. mai 2020 #145 Del Skrevet 18. mai 2020 14 minutter siden, fotballjenta skrev: Samme her!!! Idag har jeg kjørt bil i 4 timer. En halvtime før jeg var hjemme stoppa jeg i et busstopp for å sjekke nettaviser i tilfelle det var noe nytt 😂😂 Helt klin gæren blitt! Eg og😂sjekker før dusjing, etter dusjing, på fjelltur, før eg får opp augene om morgonen😩Må den snart bli avklart 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Belsebubba Skrevet 18. mai 2020 #146 Del Skrevet 18. mai 2020 Og hvorfor skal han slette to anrop til AEH og ikke alle? Han vet jo like godt han som alle andre vil jeg tro at disse anropene er å finne på telefonregningen eller en logg. De anropene vil jo også synes på hennes telefon, så det er jo ingen vits å slette de. Med mindre noen har lånt telefonen hans og slettet de for at han ikke skal se de, men de fleste av oss har vel telefonen med oss hele tiden. Hvor pålitelig er en gammel Nokia egentlig? Er den skikkelig gammel er det vel ikke pinkode for å låse den opp engang. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mimmii Skrevet 18. mai 2020 #147 Del Skrevet 18. mai 2020 (endret) Sitert fra VG; VG får opplyst at forsvarer Svein Holden har argumentert med at Tom Hagens mobilkompetanse er så begrenset at det er lite sannsynlig at han makter å slette en anropslogg. Holden omtaler jo TH som en ressurssvak person som ikke kan lære seg noe som helst nytt. Nesten som en baby. Jeg har reagert på argumentene til Holden lenge nå, men dette tar kaka. Det skal ikke mye til for å skjønne hvordan man skal slette noe fra en anropslogg, uavhengig av om man er interessert eller ei. Endret 18. mai 2020 av Mimmii 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Belsebubba Skrevet 18. mai 2020 #148 Del Skrevet 18. mai 2020 Just now, Mimmii said: Sitert fra VG; ´´VG får opplyst at forsvarer Svein Holden har argumentert med at Tom Hagens mobilkompetanse er så begrenset at det er lite sannsynlig at han makter å slette en anropslogg.´´ Holden omtaler jo TH som en ressurssvak person som ikke kan lære seg noe som helst nytt. Nesten som en baby. Jeg har reagert på argumentene til Holden lenge nå, men dette tar kaka. Det skal ikke mye til for å skjønne hvordan man skal slette noe fra en anropslogg, uavhengig av om man er interessert eller ei. Tro meg... De finnes. Jeg har jobbet sammen med noen av de. Sivilingeniører som ikke klarer å bytte papir i kopimaskinen engang. Pappa er teknisk smart på mye, men kan knapt bruke telefonen, så han hadde ikke visst hvordan man sletter en logg. Noen føler de har bedre kontroll ved å gjøre alt som de alltid har gjort. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ann Mo Skrevet 18. mai 2020 Forfatter #149 Del Skrevet 18. mai 2020 Helt rått opplegg: ! https://www.dagbladet.no/nyheter/internasjonalt-politi-aldri-sett-tilsvarende/72464157 I håp om gode råd og en oppklaring, har saken blitt vurdert i flere verdensdeler. FBI, New Scotland Yard, tyske Bundeskriminalamt og danske kriminalpoliti er blant dem som har vært involvert. Motpartens kunnskap innen teknologi beskrives som ekstraordinær. Det samme gjelder evnen til å skjule spor. - Dette er en sak med en høy grad av kompleksitet. Jeg kan ikke huske å ha sett noe liknende tidligere, sier Jarlbæk til Dagbladet. Den tidligere etterforskeren understreker at det er kryptovaluta-sporet som gjør saken spesiell. Og at ingen fortsatt vet hva som egentlig har skjedd. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 18. mai 2020 #150 Del Skrevet 18. mai 2020 (endret) 10 minutter siden, Mimmii skrev: Sitert fra VG; VG får opplyst at forsvarer Svein Holden har argumentert med at Tom Hagens mobilkompetanse er så begrenset at det er lite sannsynlig at han makter å slette en anropslogg. Holden omtaler jo TH som en ressurssvak person som ikke kan lære seg noe som helst nytt. Nesten som en baby. Jeg har reagert på argumentene til Holden lenge nå, men dette tar kaka. Det skal ikke mye til for å skjønne hvordan man skal slette noe fra en anropslogg, uavhengig av om man er interessert eller ei. Jeg er enig med deg, dette har Holden trukket så langt nå at det rett og slett ikke er troverdig lenger! Interessante opplysninger i VG i dag. Igjen er det disse samtalene og smsene i en tidsperiode på 20 min som blir trukket frem. Og politiets teori kommer stadig tydeligere frem. Endret 18. mai 2020 av Jobbermedbarn 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Girlygirl9 Skrevet 18. mai 2020 #151 Del Skrevet 18. mai 2020 1 minutt siden, Jobbermedbarn skrev: Jeg er enig med deg, dette har Holden trukket så langt nå at det rett og slett ikke er troverdig lenger! Interssante opplysninger i VG i dag. Igjen er det disse samtalene og smsene i en tidsperiode på 20 min som blir trukket frem. Og politiets teori kommer stadig tydeligere frem. Men Holden gjør vel ikke mer enn å formidle det klienten sier? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 18. mai 2020 #152 Del Skrevet 18. mai 2020 1 minutt siden, Girlygirl9 skrev: Men Holden gjør vel ikke mer enn å formidle det klienten sier? Nei, det er det som er jobben hans, så det har du rett i. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Girlygirl9 Skrevet 18. mai 2020 #153 Del Skrevet 18. mai 2020 Akkurat nå, Jobbermedbarn skrev: Nei, det er det som er jobben hans, så det har du rett i. Da jeg hadde advokat sa bare hun det som var avtalt og snakket om at vi ville formidle i retten hvertfall 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mimmii Skrevet 18. mai 2020 #154 Del Skrevet 18. mai 2020 (endret) 11 minutter siden, Belsebubba skrev: Tro meg... De finnes. Jeg har jobbet sammen med noen av de. Sivilingeniører som ikke klarer å bytte papir i kopimaskinen engang. Pappa er teknisk smart på mye, men kan knapt bruke telefonen, så han hadde ikke visst hvordan man sletter en logg. Noen føler de har bedre kontroll ved å gjøre alt som de alltid har gjort. Selvfølgelig finnes de. Det var ikke det jeg skrev. Det er SVÆRT få som ikke klarer å lære seg å slette et anrop fra en anropslogg. Og ihvertfall ikke en ressurssterk mann som har har bygget opp et milliardkonsern av eiendom og kraft. Endret 18. mai 2020 av Mimmii 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SpaceX Skrevet 18. mai 2020 #155 Del Skrevet 18. mai 2020 3 minutter siden, Jobbermedbarn said: Jeg er enig med deg, dette har Holden trukket så langt nå at det rett og slett ikke er troverdig lenger! Interessante opplysninger i VG i dag. Igjen er det disse samtalene og smsene i en tidsperiode på 20 min som blir trukket frem. Og politiets teori kommer stadig tydeligere frem. Han sier vel at han har sett med selvsyn at han har lite teknisk kompetanse. Tror vi må huske på at en på 70 år har en litt annen tilnærming til digitale verktøy enn det vi yngre generasjoner har. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SpaceX Skrevet 18. mai 2020 #156 Del Skrevet 18. mai 2020 Just now, Mimmii said: Selvfølgelig finnes de. Det var ikke det jeg skrev. Det er SVÆRT få som ikke klarer å lære seg å slette et anrop fra en anropslogg. Og ihvertfall ikke en ressurssterk mann som har jobbet seg opp til å bli milliardær innen eiendom og kraft. Må vel ikke være en sammenheng med teknisk kompetanse på telefon og hvor dyktig forretningsmann man er? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mimmii Skrevet 18. mai 2020 #157 Del Skrevet 18. mai 2020 (endret) 21 timer siden, SpaceX skrev: Må vel ikke være en sammenheng med teknisk kompetanse på telefon og hvor dyktig forretningsmann man er? Nei, det trenger det selvfølgelig ikke å være. Det jeg prøver å si er at man må være ganske så oppegående for å kunne jobbe seg opp til en så stor formue som det TH har. Om man faktisk ikke klarer å lære seg å slette noe fra en anropslogg, så mener jeg at man ikke har de beste ressursene. Endret 19. mai 2020 av Mimmii 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Atheena Skrevet 18. mai 2020 #158 Del Skrevet 18. mai 2020 16 minutter siden, Mimmii skrev: Sitert fra VG; VG får opplyst at forsvarer Svein Holden har argumentert med at Tom Hagens mobilkompetanse er så begrenset at det er lite sannsynlig at han makter å slette en anropslogg. Holden omtaler jo TH som en ressurssvak person som ikke kan lære seg noe som helst nytt. Nesten som en baby. Jeg har reagert på argumentene til Holden lenge nå, men dette tar kaka. Det skal ikke mye til for å skjønne hvordan man skal slette noe fra en anropslogg, uavhengig av om man er interessert eller ei. Har reagert på det samme. I intervjuet etter løslatelsen omtalte Holden han som en enkel mann på 70 år. Virker som han prøver å bygge opp et narrativ rundt Tom Hagen hvor vi skal tro han er dum. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Made4u Skrevet 18. mai 2020 #159 Del Skrevet 18. mai 2020 46 minutter siden, fotballjenta skrev: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Joaa06/loerenskog-saken-avlyste-hyttetur-i-sms-paa-forsvinningsdagen Rart av AEH å si at hytteturen er avlyst uten at TH nevner noe av det til politet. Også rart at to telefonanrop er slettet fra loggen. Noen må jo ha gjort det, for slettet er de jo. 42 minutter siden, Girlygirl9 skrev: Ja da vet vi hvem som er skyldig. Det kan du ikke konkludere med. Ikke bare en gang, men opp til flere ganger har det skjedd at mine venner eller familien har hatt forventninger til meg, forventninger om at jeg skal delta på noe. Som regel får dem et Ja eller Nei, men ikke alltid, for noen av de gangene det har skjedd så har jeg rett og slett ikke hatt særlig til å skuffe dem, fordi jeg jo bryr meg om dem og vet at noen av de tingene har betydd en del for den som spør. Da får de et kanskje, vi får se hvordan alt blir og avtales senere. De gangene det har blitt slik har jeg hatt en tendens til å utsette avslaget i det lengste, ofte kommer det i siste liten, det er lett å utsette det å måtte skuffe noen og å velge enkleste løsning fordi man ikke vil skuffe den andre. Mulig det var slik for AEH i dette tilfellet, at hun ikke ville ødelegge kvelden i forveien da de var ute med et vennepar og så på forestilling og spiste er veldig naturlig. Det ville også være enklere for henne å den morgenen si til mannen at hun enda ikke hadde bestemt seg, i alle fall dersom hun er litt lik meg og sikkert mange andre også på det punktet. I stedet for å derfor si det til han ansikt til ansikt den morgenen, og slik også skuffe han, så kanskje hun utsatte å dele med han da at hun ikke blir med på hytteturen. Og slik fikk hun kanskje også utsatt det til senere på dagen, og det er tross alt mye enklere for henne å skuffe noen via telefonen enn ansikt til ansikt. Mer mystisk trenger det ikke å være... Selv har jeg som sagt holdt på et kanskje selv når jeg har visst at det ble et definitivt nei, jeg tror de fleste tidvis er i en "kanskje-fase" selv når noe er avklart. Tydelig slik dette fremstilles, at hun har hatt et kanskje overfor venninnen også, for hun trodde jo at AEH nok ikke kunne hjelpe henne (fordi hun skulle på hyttetur). At hun meddelte venninnen dette like etter at TH var ute av døren, det er noe jeg ville kjenne meg selv igjen i fra et scenario som dette - og jeg kunne funnet på å skrive noe lignende selv. Har vært i situasjoner også jeg, hvor to har ønsket å møte meg den aktuelle dagen, at jeg har sagt ja til den ene og sagt at det ikke ble noe med den andre (selv om jeg enda ikke har sagt noe til den andre)... Jeg har sågar sagt ja til noe, for å bli overtalt av en annen, for så å måtte avlyse med den første - ofte kan det da bli at man skriver en hvit løgn som at man har blitt dårlig og derfor ikke kan. Man kan altså ikke se noe som dette helt sort-hvitt og hevde at noen lyver, bare ved å tolke en SMS opp mot en forklaring. Det kan fort slå helt feil ut, og i alle fall når noen møter forventninger fra to forskjellige parter og er ønsket med på to forskjellige ting. Her kan finnes mange scenarioer og forklaringer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SpaceX Skrevet 18. mai 2020 #160 Del Skrevet 18. mai 2020 Just now, Atheena said: Har reagert på det samme. I intervjuet etter løslatelsen omtalte Holden han som en enkel mann på 70 år. Virker som han prøver å bygge opp et narrativ rundt Tom Hagen hvor vi skal tro han er dum. Ikke dum kanskje, men analog. Det er vel ingen tvil om at mannen er dyktig på investeringer. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå