AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #1 Skrevet 8. januar 2023 Hei jeg er 23 år gammel kvinne blir invitert til noen bursdager i året men pleier feks ikke å kjøpe gaver vis det er stor fest, da mange ikke tar med seg gaver i slike store fester med over 10-20 personer. jeg har en bestevenninne tror ikke hun er en som gir gaver til vanlig, jeg har alltid kjøpt til henne når hun har bursdags feiring, men i år har jeg tenkt å droppe det. Jeg får heller ikke noe bursdags gaver av henne heller på mine bursdags feiringer, så da tenker jeg at min tid til å komme til festen hennes er mer en bra nok gave. andre som har sluttet? Anonymkode: 99988...040 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #2 Skrevet 8. januar 2023 Jeg kjøper hvis jeg blir invitert til feiring, men ikke ellers. Anonymkode: 46275...8a3 3 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #3 Skrevet 8. januar 2023 Jeg tar med gave når jeg blir invitert i bursdag. Antall gjester har ingen betydning, men jeg kjøper som regel en litt dyrere gave om det blir servert middag. Den som inviterer har mer utgifter, og det blir mer oppmerksomhet rundt gavene når det ikke er så mange gjester. Er det en stor og uformell fest kan det være en flaske vin eller en liten ting som jeg vet mottakeren vil sette pris på. Da hender det også at jeg gir gaven på et annet tidspunkt. Men hva jeg gjør er egentlig ikke så relevant. Det er ulike kulturer i ulike vennegrupper og miljøer. Hvis det ikke er vanlig å ta med gave i din gjeng (eller flere har sluttet med det), går det helt fint at du også kommer uten. Det kan også være fint å snakke om gavekultur med venninnegjengen. Da jeg var student, avtalte jeg med barndomsvenninnene mine at vi skulle slutte med gaver til jul og bursdag og heller dra ut på julebord en gang i året. Det ble til en hyggelig tradisjon. Anonymkode: 3a20f...7fb 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #4 Skrevet 11. januar 2023 Altså, helt okei at du ikke tar med gave, siden hun heller ikke gjør det og ikke synes det er så viktig. Men vær så snill ikke omtal det å komme på en fest som en gave!? Hva... Anonymkode: 879fe...eb4
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #5 Skrevet 12. januar 2023 Jeg kjøper selvsagt gave når jeg blir invitert. Har du invitert henne til fest uten at hun har gitt deg gave? Anonymkode: 10196...294
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #6 Skrevet 12. januar 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg kjøper selvsagt gave når jeg blir invitert. Har du invitert henne til fest uten at hun har gitt deg gave? Anonymkode: 10196...294 Hun har aldri kommet med gave til mine fester Anonymkode: 99988...040
Phoenix Heart Skrevet 12. januar 2023 #7 Skrevet 12. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 8.1.2023 den 5.51): Jeg kjøper hvis jeg blir invitert til feiring, men ikke ellers. Anonymkode: 46275...8a3 Samme her.
Taluno Skrevet 12. januar 2023 #8 Skrevet 12. januar 2023 Jeg kjøper gave fordi jeg setter pris på venner, ikke for å få noe tilbake. Kan også kjøpe gaver utenom feiringer, fordi jeg synes det er koselig. Jeg ville ikke dratt i bestevenn sin bursdag uten gave.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå