Gå til innhold

Trenger litt perspektiv på livet mitt

Anonym-bruker

Anbefalte innlegg

Som overskriften sier. Akkurat nå føler jeg ting er kjipt. Men vet jo jeg har ting å være takknemlig for. 

Jeg er 30+, ingen barn. Har samboer, eier et hus sammen. Fast jobb, grei økonomi. Samboer kommer overens med min familie, jeg med hans. Han er veldig snill, omtenksom, fin å se på, får meg til å le hver dag. En flott mann. Trofast, vet jeg kan stole på han. 

Så.. til det jeg føler er negativt. Bor ca 3 timer fra familien min. Syns jeg er langt unna, skulle ønske jeg kunne bo nærmere. Ser de 1- 2 ganger i måneden. Lite sex i forholdet. Ingen nære venner. Noen jeg snakker med og ser av og til. Men ingen jeg kan kalle god venn. Er overvektig, vil ned i vekt, men syns det er vanskelig.

Føler meg bare mislykket egentlig. 

Vet ikke hva jeg lurer på, håper bare noen kan gi meg litt perspektiv på ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Anonym-bruker skrev (4 timer siden):

vil ned i vekt

da tar du fatt i det og gir ikke opp. Da vil du føle deg mindre mislykket. 

Anonymkode: 83ec1...b88

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Anonym-bruker skrev (5 timer siden):

Som overskriften sier. Akkurat nå føler jeg ting er kjipt. Men vet jo jeg har ting å være takknemlig for. 

Jeg er 30+, ingen barn. Har samboer, eier et hus sammen. Fast jobb, grei økonomi. Samboer kommer overens med min familie, jeg med hans. Han er veldig snill, omtenksom, fin å se på, får meg til å le hver dag. En flott mann. Trofast, vet jeg kan stole på han. 

Så.. til det jeg føler er negativt. Bor ca 3 timer fra familien min. Syns jeg er langt unna, skulle ønske jeg kunne bo nærmere. Ser de 1- 2 ganger i måneden. Lite sex i forholdet. Ingen nære venner. Noen jeg snakker med og ser av og til. Men ingen jeg kan kalle god venn. Er overvektig, vil ned i vekt, men syns det er vanskelig.

Kan du ikke se familien oftere? Legge opp til mer sex? 

Anonymkode: 6a200...f9f

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kan du ikke se familien oftere? Legge opp til mer sex? 

Anonymkode: 6a200...f9f

Ikke så lett å se de oftere. Er jo et stykke å kjøre og. Savner liksom å bare kunne ta en liten tur en kveld jeg ikke gjør noe spesielt. Mannen vil nesten aldri ha sex 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Anonym-bruker skrev (7 timer siden):

Ville startet med vekt biten først . 
jeg var småfeit og gikk ned til normal . Føler meg bedre og mine muligheter blant det andre kjønn har bedret seg betraktelig. 
kast ut alt søppelmat av skuffene . Ta kun 1 posjon til middag og dropp de værste kalori bombene. Funket for meg . 

Anonymkode: 3307e...848

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perspektivet må være at du lever et helt normalt liv som mange andre også gjør. Tror mange kan relatere til mye eller alt du skriver. 

Så hvis du er mislykket så er mange det. Og da betrakter jeg deg ikke som mislykket, for du har det tross alt bedre enn svært mange andre. 

Du har for øvrig det grunnleggende på god plass i livet. Fundamentet. Flott samboer, er boligeier, har fast jobb og grei økonomi. Sånn sett vil jeg si du har det veldig bra. At du ikke har nære venner, er overvektig og ikke ser familien din så ofte er faktisk ting du kan gjøre noe direkte med og styre selv ved å legge en innsats i det du vil oppnå.

Alt i alt tror jeg at det for din del handler om å endre mentaliteten din. Fokuser på det positive, vær takknemlig for det, og søk etter endring der du ønsker endring. Gå for det. Du har alt i dine egne hender. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er bare du som kan kjenne på om livet ditt med mannen din er det rette for deg.

Synes ikke tre timer fra foreldre er så galt, men så har jeg og mannen både bodd noen år i utlandet og i en annen by i Norge timevis unna. Men vet det ikke er så godt altså ❤️ Tror igjen det handler om hvorvidt du føler livet er med mannen din. Du er tross alt voksen og skal leve ditt liv, og ikke alle havner i kort radius til foreldrene.

Vekt - det fikser du om du tar tak. 

Anonymkode: 3be07...ffc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mesteparten av dette handler jo ikke om parforholdet ditt, men om ting du selv styrer i ditt liv. At du ønsker deg flere venner, det er det kun du som kan gjøre noe med. At du ønsker å besøke foreldrene dine oftere, det er det kun du som styrer. Er bare å sette av helgen og å sette seg i bilen og kjøre. Vekten styrer du selv.

Hvis du er fornøyd slik ting er, så må du ta tak i deg selv. 

Anonymkode: 4eee8...b15

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

At du ønsker å besøke foreldrene dine oftere, det er det kun du som styrer. Er bare å sette av helgen og å sette seg i bilen og kjøre.

Anonymkode: 4eee8...b15

Kanskje ts mener at et besøk nødvendigvis må bli helgetur - vekk fra samboer, om han ikke blir med- og at hun ønsker å flytte nærmere familien. Det kan hun forsåvidt gjøre, å flytte til/nær dem. Men om han ikke blir med, er de jo ikke lenger samboere. 

Anonymkode: f5fdc...b07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (1 time siden):

Perspektivet må være at du lever et helt normalt liv som mange andre også gjør. Tror mange kan relatere til mye eller alt du skriver. 

Så hvis du er mislykket så er mange det. Og da betrakter jeg deg ikke som mislykket, for du har det tross alt bedre enn svært mange andre. 

Du har for øvrig det grunnleggende på god plass i livet. Fundamentet. Flott samboer, er boligeier, har fast jobb og grei økonomi. Sånn sett vil jeg si du har det veldig bra. At du ikke har nære venner, er overvektig og ikke ser familien din så ofte er faktisk ting du kan gjøre noe direkte med og styre selv ved å legge en innsats i det du vil oppnå.

Alt i alt tror jeg at det for din del handler om å endre mentaliteten din. Fokuser på det positive, vær takknemlig for det, og søk etter endring der du ønsker endring. Gå for det. Du har alt i dine egne hender. 

Tusen takk for et veldig godt svar :) det er nok sant det, handler om hvordan jeg tenker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det med venner kjenner jeg på også. ❤️ til deg.

Hvorfor vil han ikke ha sex? Vet du?

Anonymkode: b116f...b71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min erfaring er at det er lettere å få venner om man har det bra med seg selv. Du har en flott man men dere har lite sex, og i tillegg føler du deg ikke fornøyd med kroppen. Kanskje du skulle funnet en aktivitet å drive med alene. Noe som også er fysisk. Du får kanskje nye venner og ny energi:) 

Anonymkode: d6aea...79c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om det er noen trøst (sikkert ikke, men du ber om perspektiv så jeg prøver å gi perspektiv): 

Foreldrene mine bor på et annet kontinent så jeg får kun besøkt de 1 gang i året. Kjæresten min på andre siden av Norge, så jeg får kun sett han annenhver måned. Venner bor spredt utover hele Norge så kontakt og gjensyn der er også sjelden. 

Når det gjelder forhold/sex og kropp: Det kan gjøres noe med! Du kan snakke med partneren din om forholdet og sex. Du kan trene og spise «godt». 

Anonymkode: 597ae...1ff

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Dersom du ønsker venner kan jeg anbefale Hey Vina! Da «dater» du jenter, som du kan bli venninner med.

Anonymkode: 597ae...1ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Det med venner kjenner jeg på også. ❤️ til deg.

Hvorfor vil han ikke ha sex? Vet du?

Anonymkode: b116f...b71

Nei jeg aner faktisk ikke. Han sier han elsker meg, og er tiltrukket av meg. Men han har alltid en eller annen unnskylding.  Jeg begynner å ble veldig lei faktisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...