AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #1 Skrevet 8. januar 2023 Jeg lurer på en ting. Jeg ble innlagt på i kveld pga veldig hyppige kynnere. De sjekket livmorhalsen som var for kort (22,4 cm) og 2 cm åpning. Er dette tegn på fødsel? Er det noen som har født i uke 28 her inne? Er det stor mulighet for å få stoppet dette? Jeg vet ikke om 2 cm er mye eller om man kan gå med det over lengre tid.. håper noen har noen gode svar til meg. Har fått tabletter mot kynnere. Anonymkode: 6d566...37f 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #2 Skrevet 8. januar 2023 Han lå også med hodet så langt nede at legen ikke fikk målt det. Anonymkode: 6d566...37f
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #3 Skrevet 8. januar 2023 Det går bra. Husk at noe må du roe med kroppen og ikke stresse mye nå. Jeg har gått gjennom det samme og det gikk bra. Som jordmor sa til meg, stress ned fordi babyen detter ikke ut av deg. Jeg var 1 cm kort i livmorhalsen og fikk totalt panikk i uke 23. Du er «heldig» som er så langt på vei som uke 28. jeg ble sydd i uke 24+0. Legene vet hva de driver med. At du har fått tabletter mot å dempe kynnere er godt tegn. Mitt råd: stress ned, dette går fint. Babyen kommer når den klar. Lykke til. Anonymkode: 77194...bec 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #4 Skrevet 8. januar 2023 Jeg fødte i uke 24, for snart tretti år siden. Det gikk bra, det. Uke 28 er så langt på vei at du ikke har stor grunn til bekymring, selv om jeg selvfølgelig forstår at dette ikke er enkelt for deg! Gi deg selv så mye ro som mulig, ikke beveg deg mer enn nødvendig. Det er ikke stor fare for alvorlige komplikasjoner for barnet i uke 28, men hver dag den lille får være i magen er jo likevel bra. Man kan gå med åpning lenge, uten at den blir større, men det bør jo følges opp av jordmor/lege - noe jeg forstår at du allerede får. Anonymkode: 98ab4...961 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #5 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Det går bra. Husk at noe må du roe med kroppen og ikke stresse mye nå. Jeg har gått gjennom det samme og det gikk bra. Som jordmor sa til meg, stress ned fordi babyen detter ikke ut av deg. Jeg var 1 cm kort i livmorhalsen og fikk totalt panikk i uke 23. Du er «heldig» som er så langt på vei som uke 28. jeg ble sydd i uke 24+0. Legene vet hva de driver med. At du har fått tabletter mot å dempe kynnere er godt tegn. Mitt råd: stress ned, dette går fint. Babyen kommer når den klar. Lykke til. Anonymkode: 77194...bec Takk for svar❤️ Anonymkode: 6d566...37f
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #6 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg fødte i uke 24, for snart tretti år siden. Det gikk bra, det. Uke 28 er så langt på vei at du ikke har stor grunn til bekymring, selv om jeg selvfølgelig forstår at dette ikke er enkelt for deg! Gi deg selv så mye ro som mulig, ikke beveg deg mer enn nødvendig. Det er ikke stor fare for alvorlige komplikasjoner for barnet i uke 28, men hver dag den lille får være i magen er jo likevel bra. Man kan gå med åpning lenge, uten at den blir større, men det bør jo følges opp av jordmor/lege - noe jeg forstår at du allerede får. Anonymkode: 98ab4...961 Det var veldig betryggende å høre, er det mulig at livmorhalsen lukker seg igjen eller kommer den til å være sånn hele tiden uansett? Anonymkode: 6d566...37f
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #7 Skrevet 8. januar 2023 Er du tilfeldigvis konisert? Anonymkode: 25e84...409
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #8 Skrevet 8. januar 2023 Regner med at livmorhalsen ikke er på 22,4 cm 😅 skal det stå 2,4? Håper alt går bra 🤞🏻💕 Anonymkode: fdf94...8d8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå