AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #1 Skrevet 8. januar 2023 Jeg har en kjæreste som får over dobbelt så mye utbetalt som meg i mnd. Jeg er ufør. Og jeg går aldri i pluss. Klarer ikke glede meg over at hen vinner gjennomsnittlig 10.000.- i mnd. Jeg betaler for meg når vi drar på ferie/konsert o.l. Men jeg jeg spanderer selvfølgelig ikke mest når vi går ut, men noe. Vet ikke hva jeg vil med dette, men er det andre som har det sånn? Det jeg føler på er at hen alltid skal presisere at alt koster og er så dyrt. Men når hen har dobbelt av min inntekt på spillekonto til enhver tid så hadde ihvertfall ikke jeg vært så "gnien". Vi er ikke 20 lenger så jeg tenker at vi bør leve og kose oss og nyte livet mens vi er "friske". Og jeg bruker det jeg kan på hygge og uteliv. Men opplever at hen hele tiden sier at alt koster. Mat ute er dyrt. Øl ute er dyrt. Det å gå ut et dyrt. Selvfølgelig koster det mer enn å sitte hjemme, men det er noe med det å være ute og se folk . Og ingen av oss er fattige selvom jeg har dårlig råd. Så til poenget. Bør en person som tjener over dobbelt så mye som meg og i tillegg vinner ca det jeg har i inntekt i mnd klage over at alt er så dyrt og ikke gidde å dra steder/gå ut? Er lei av å sitte i sofaen helg etter helg. Og nei, jeg forventer ikke å bli spandert på når det kommer til alt. Men kanskje at hen spanderer to øl for hver jeg spanderer. Anonymkode: aad30...69c 1
Rosakatt Skrevet 8. januar 2023 #2 Skrevet 8. januar 2023 Har du noen andre å finne på ting med? Tror ikke hen kommer til å endre mening, uansett hva noen måtte mene her inne desverre 😕 2
c_buk Skrevet 8. januar 2023 #3 Skrevet 8. januar 2023 Hwr var det mye jeg ikke skjønte. Tjener han mer eller vinner han mer? Tipper han? Er det irriterende at han i tillegg til å klage på at alt er dyrt, faktisk har mer penger enn deg? Jeg skjønner i hvert fall at du synes det er kjedelig at han bare vil sitte hjemme og ikke vil være med deg ut å gjøre noe sammen. Men vil vel tro at han alltid har vært sånn med deg. Og det er vanskelig å få folk til å endre seg. 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #4 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg har en kjæreste som får over dobbelt så mye utbetalt som meg i mnd. Jeg er ufør. Og jeg går aldri i pluss. Klarer ikke glede meg over at hen vinner gjennomsnittlig 10.000.- i mnd. Jeg betaler for meg når vi drar på ferie/konsert o.l. Men jeg jeg spanderer selvfølgelig ikke mest når vi går ut, men noe. Vet ikke hva jeg vil med dette, men er det andre som har det sånn? Det jeg føler på er at hen alltid skal presisere at alt koster og er så dyrt. Men når hen har dobbelt av min inntekt på spillekonto til enhver tid så hadde ihvertfall ikke jeg vært så "gnien". Vi er ikke 20 lenger så jeg tenker at vi bør leve og kose oss og nyte livet mens vi er "friske". Og jeg bruker det jeg kan på hygge og uteliv. Men opplever at hen hele tiden sier at alt koster. Mat ute er dyrt. Øl ute er dyrt. Det å gå ut et dyrt. Selvfølgelig koster det mer enn å sitte hjemme, men det er noe med det å være ute og se folk . Og ingen av oss er fattige selvom jeg har dårlig råd. Så til poenget. Bør en person som tjener over dobbelt så mye som meg og i tillegg vinner ca det jeg har i inntekt i mnd klage over at alt er så dyrt og ikke gidde å dra steder/gå ut? Er lei av å sitte i sofaen helg etter helg. Og nei, jeg forventer ikke å bli spandert på når det kommer til alt. Men kanskje at hen spanderer to øl for hver jeg spanderer. Anonymkode: aad30...69c Ufint å klage sånn ovenfor deg. Likevel kan du trøste deg med at du er heldig om du er ufør og har råd til å gjøre alt det der. Jeg er ufør og totalt isolert og har null sosialt liv og har knapt råd til mat når regningene er betalt. Eneste gangene jeg ser folk er når jeg handler mat en gang i uka. Så fra mitt ståsted er du heldig. Om du klarer å se positivt på det, mener jeg. Likevel, urettferdig å måtte yte likt når man har totalt forskjellig utgangspunkt. Han burde betale mer enn deg. Anonymkode: 82824...84f 3 1
Helene1982 Skrevet 8. januar 2023 #5 Skrevet 8. januar 2023 Om du forventer at din partner betaler to øl mens du betaler for én forventer du å bli spandert på. Jeg vet ikke hvordan dere styrer deres økonomi, men jeg ville aldri forventet at noen skal betale for meg, spesielt om jeg la det frem som at han var gnien, og det skulle da bare mangle. 5
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #6 Skrevet 8. januar 2023 Du vil ut å leve livet, kose deg mens du er frisk? Spise ute osv. og du er på ufør? høres ut som du vil leve livet på hans penger, og han prøver å forklare deg at ting faktisk koster for han også Anonymkode: c51ef...4d2 7 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #7 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Jeg har en kjæreste som får over dobbelt så mye utbetalt som meg i mnd. Jeg er ufør. Og jeg går aldri i pluss. Klarer ikke glede meg over at hen vinner gjennomsnittlig 10.000.- i mnd. Jeg betaler for meg når vi drar på ferie/konsert o.l. Men jeg jeg spanderer selvfølgelig ikke mest når vi går ut, men noe. Vet ikke hva jeg vil med dette, men er det andre som har det sånn? Det jeg føler på er at hen alltid skal presisere at alt koster og er så dyrt. Men når hen har dobbelt av min inntekt på spillekonto til enhver tid så hadde ihvertfall ikke jeg vært så "gnien". Vi er ikke 20 lenger så jeg tenker at vi bør leve og kose oss og nyte livet mens vi er "friske". Og jeg bruker det jeg kan på hygge og uteliv. Men opplever at hen hele tiden sier at alt koster. Mat ute er dyrt. Øl ute er dyrt. Det å gå ut et dyrt. Selvfølgelig koster det mer enn å sitte hjemme, men det er noe med det å være ute og se folk . Og ingen av oss er fattige selvom jeg har dårlig råd. Så til poenget. Bør en person som tjener over dobbelt så mye som meg og i tillegg vinner ca det jeg har i inntekt i mnd klage over at alt er så dyrt og ikke gidde å dra steder/gå ut? Er lei av å sitte i sofaen helg etter helg. Og nei, jeg forventer ikke å bli spandert på når det kommer til alt. Men kanskje at hen spanderer to øl for hver jeg spanderer. Anonymkode: aad30...69c Ikke skriv hen, skriv han. Anonymkode: 89890...cc6 5 1
Helene1982 Skrevet 8. januar 2023 #8 Skrevet 8. januar 2023 Jeg lurer også på hva han vinner så mye penger på hele tiden. Noe jeg behøver å bry nesa mi med selvsagt, men jeg lurer. 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #9 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du vil ut å leve livet, kose deg mens du er frisk? Spise ute osv. og du er på ufør? høres ut som du vil leve livet på hans penger, og han prøver å forklare deg at ting faktisk koster for han også Anonymkode: c51ef...4d2 Nei. Jeg foreslår helgetur, konserter o.l. Men hen sier Nei. Det koster for mye. Jeg betaler ALLTID for mitt opphold/reise. Men jeg er kanskje for kravstor når jeg tenker at hen som har så mye mer enn meg kanskje kan spandere et måltid og noe å drikke. Anonymkode: aad30...69c
avent Skrevet 8. januar 2023 #10 Skrevet 8. januar 2023 Vet at mannen min hadde spandert både det ene og andre om han hadde hadde tjent det dobelte av meg i tillegg til å vinne masse på spill. Han er heldigvis generøs. Nå tjener vi ca det samme. Men hadde jeg vunnet hadde jeg også gledelig spandert på han ❤Men nå er mannen min generøs, ikke bare på penger men også med å vise at han bryr seg om meg ved å bruke tid på meg å vise at han er glad i meg. Det er faktisk det viktigste. 1 1
Helene1982 Skrevet 8. januar 2023 #11 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei. Jeg foreslår helgetur, konserter o.l. Men hen sier Nei. Det koster for mye. Jeg betaler ALLTID for mitt opphold/reise. Men jeg er kanskje for kravstor når jeg tenker at hen som har så mye mer enn meg kanskje kan spandere et måltid og noe å drikke. Anonymkode: aad30...69c Ja det er du. Man har ikke rett på andres penger selv om de har masse. Han velger selv om han har lyst å spandere eller ikke, og så er det lurt å si tusen takk. Da er det større sjanse for at han har lyst til å spandere oftere.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #12 Skrevet 8. januar 2023 Helene1982 skrev (36 minutter siden): Om du forventer at din partner betaler to øl mens du betaler for én forventer du å bli spandert på. Jeg vet ikke hvordan dere styrer deres økonomi, men jeg ville aldri forventet at noen skal betale for meg, spesielt om jeg la det frem som at han var gnien, og det skulle da bare mangle. Forventer ingenting. Men har jeg 600k i inntekt og partneren min 250 så hadde jeg spandert et måltid, en øl og t.o.m en helg/ferie. Men det er meg . Anonymkode: aad30...69c 2
Brukerjenta120 Skrevet 8. januar 2023 #13 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Forventer ingenting. Men har jeg 600k i inntekt og partneren min 250 så hadde jeg spandert et måltid, en øl og t.o.m en helg/ferie. Men det er meg . Anonymkode: aad30...69c Jeg er HELT enig med deg!!!!
Helene1982 Skrevet 8. januar 2023 #14 Skrevet 8. januar 2023 (endret) AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Forventer ingenting. Men har jeg 600k i inntekt og partneren min 250 så hadde jeg spandert et måltid, en øl og t.o.m en helg/ferie. Men det er meg . Anonymkode: aad30...69c Det hadde selvsagt jeg også gjort, men om jeg ikke fikk en takk og det ble tatt som en selvfølge at vi skulle gå ut når partneren min hadde lyst og regningen alltid falt på meg fordi jeg hadde mer penger, så hadde jeg ikke orket. Jeg hadde en ex som alltid forsvant når regningen kom, eller når vi skulle betale i butikken. Jeg har ikke noe problem med å betale, men jeg liker ikke å bli tatt for gitt. Endret 8. januar 2023 av Helene1982 1 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #15 Skrevet 8. januar 2023 Helene1982 skrev (4 minutter siden): Ja det er du. Man har ikke rett på andres penger selv om de har masse. Han velger selv om han har lyst å spandere eller ikke, og så er det lurt å si tusen takk. Da er det større sjanse for at han har lyst til å spandere oftere. Nei, jeg er ikke kravstor. Hadde situasjonen vært omvendt og jeg hadde hatt mer enn god råd så å hadde jeg gladelig spandert en øl og et måltid og ikke vært negativ til å reise bort. Du fikk med deg det at jeg er den som gjerne vil finne på ting og betaler for meg. Og min partner med god råd tenker at det ikke er verdt pengene å ta f eks en tur en helg. Så nei, jeg tenker ikke at jeg har rett på andres penger. Men hvorfor være så gnien når man har god råd. Jeg på ufør tar meg råd til en tur innimellom. Så hvorfor han ikke min partner gjøre det samme. Men kanskje det beste med å være i et forhold er å sitte å se på tv og gå tur i skogen. Anonymkode: aad30...69c
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #16 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Ikke skriv hen, skriv han. Anonymkode: 89890...cc6 Hun. Anonymkode: aad30...69c 1 1
Helene1982 Skrevet 8. januar 2023 #17 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, jeg er ikke kravstor. Hadde situasjonen vært omvendt og jeg hadde hatt mer enn god råd så å hadde jeg gladelig spandert en øl og et måltid og ikke vært negativ til å reise bort. Du fikk med deg det at jeg er den som gjerne vil finne på ting og betaler for meg. Og min partner med god råd tenker at det ikke er verdt pengene å ta f eks en tur en helg. Så nei, jeg tenker ikke at jeg har rett på andres penger. Men hvorfor være så gnien når man har god råd. Jeg på ufør tar meg råd til en tur innimellom. Så hvorfor han ikke min partner gjøre det samme. Men kanskje det beste med å være i et forhold er å sitte å se på tv og gå tur i skogen. Anonymkode: aad30...69c Det kan høres ut som du liker å gå ut og reise mer enn han gjør? Jeg er enig i at i et forhold bør man av og til gjøre ting som man ikke har lyst til selv, enten det er tur i skogen eller dra på tur. Jeg hadde ikke likt å bli kalt gnien om jeg ikke spanderte på min partner like ofte som vedkommende ønsket. Gjør du ofte ting som han liker å gjøre? 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #18 Skrevet 8. januar 2023 Helene1982 skrev (23 minutter siden): Jeg lurer også på hva han vinner så mye penger på hele tiden. Noe jeg behøver å bry nesa mi med selvsagt, men jeg lurer. Nettspill og spillemaskiner. Vant 15k på nettbingo forrige uke. Og sender alltid meg en melding om hvor mye hun vinner. Akkurat nå har jeg ingen interesse i å høre at hun har fått over 20k inn på konto når jeg har 600.- fram til neste utbetaling. Anonymkode: aad30...69c
Maestro Skrevet 8. januar 2023 #19 Skrevet 8. januar 2023 Helene1982 skrev (32 minutter siden): Jeg lurer også på hva han vinner så mye penger på hele tiden. Noe jeg behøver å bry nesa mi med selvsagt, men jeg lurer. Pappa tipper på hest. Vinner penger hele tiden. Det meste var. 35.000 engang. Og 16.000 en annen gang.. Har 50K i lønn i mnd utenom dette. Jeg tenker vell unt, da han har jobba i over 50 år, og MYE. Familie? Niks. Jobbjobbjobb i hodet hans.
Helene1982 Skrevet 8. januar 2023 #20 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Nettspill og spillemaskiner. Vant 15k på nettbingo forrige uke. Og sender alltid meg en melding om hvor mye hun vinner. Akkurat nå har jeg ingen interesse i å høre at hun har fått over 20k inn på konto når jeg har 600.- fram til neste utbetaling. Anonymkode: aad30...69c Forteller hun hvor mye hun har satset eller når hun taper? 5 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå