Gå til innhold

mistet matlyst

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg går på tabletter som har som symptom anorexia. Og etter at jeg begynte på tablettene mistet jeg matlysten. Jeg som før var et ekte matvrak spiser nå toppen to ganger om dagen. Og heller ikke spesielt mye til hvert måltid. Dette fører jo til at jeg går ned i vekt. Nå er jeg 54 kg og vil absolutt ikke ned en kg til. Men hva gjør jeg? Noen råd? Og nei. Ikke slutte på tablettene ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk med legen din og hør om det er en annen tilsvarende medisin du kan bruke som du kanskje ikke reagerer slik på :)

Skrevet

Som sagt er det ikke aktuelt å bytte ut medisinen. Men det må vel være noen små triks til å spise mer?

Skrevet
Som sagt er det ikke aktuelt å bytte ut medisinen. Men det må vel være noen små triks til å spise mer?

God, fristende mat som du vet at du liker. Ikke vær så streng med at alt skal være hypersundt. Spis det du føler for. Mener ikke at du skal leve på sjokolade og chips, men om du har lyst på middag til kvelds så unn deg det.

Skrevet

Du er ikke interessert i å bytte til tilsvarende tabletter heller nei....

Finnes alltid flere tabletter for samme sak, men med forskjellige bivirkninger mange ganger og som vi vil reagere forskjellig på.

Da vet jeg ikke. Da må du nesten bare trykke inn maten hver 3 time da. Still mobilen på ringing slik at du blir minnet på det og få ned noe. Nøtter (ubehandlede) er en fin måte å få opp kaloribehovet litt på og inneholder sunt fett.

Og spiser du ikke nok og fortsetter å gå ned i vekt er det ikke sikkert du får fortsette på pillene. 54kg er jo ikke så mye.

Så du får stå på, still inn klokka ;)

Skrevet

Pleier å vente til jeg blir skikklig røysugen for da blir alltid sugen på noe godt. Og så spiser ganske kraftig mat.

Stille inn klokka ja. Kanskje jeg skal prøve det.

hva mer er kaloririkt? Kan jo ikke bare spise fett og slikt. Må jo nesten være litt sundt og.

Nøtter var ingen dum ide.

Skrevet

Tørket frukt

bananer

brød fremfor knekkebrød

litt majones på skive (inneholder også sunne oljer)

Noen til

Skrevet

Rekesalat eller majones på brødskiva i tillegg til fet gulost.

Drikk mye juice, f.eks. usukret Mana.

Nøtter.

Marsipangris.

Sjokolade, mørk.

Oliven.

Dressing til salaten.

Sjokolademelk.

Skrevet

Du kan prøve næringstilskudd i form av drikker eller pulver, f,eks Semper (får på apotek). Men pass på at det blir i TILLEGG til den maten du spiser til vanlig, og ikke isteden for! Næringsdrikkene kommer i saftbasert og melkebasert form, og smaker godt. Pulveret kan brukes i det meste av mat for å høyne kaloiri-innhooldet.På den måten får du i deg mere næring uten å måtte tvinge ned mere mat.

Ta en prat med legen, det kan hende at du har krav på refundering for næringstilskudd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...