Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en partner som jeg elsker. Hun er snill, men en dag for en stund siden kjørte hun bil i påvirket tilstand (medisin fra lege). Hun ble stoppet og må etterhvert betale bot og sone dommen hun får tilmålt. Ville du blitt der og støttet henne og kommet sterke ut av det sammen eller avsluttet forholdet? 

Anonymkode: b7804...fa3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Eh. 

Anonymkode: 0c6cc...0e1

AnonymBruker
Skrevet

Ville blitt, hjulpet og støttet min partner, ja. 

Anonymkode: ab93d...5cc

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke vi vite.  Spm er jo hvor mye du vil involvere deg i hennes problemer . Og hvor fine grenser går.  Personlig ville jeg ha kunne gi støtte til å komme seg på riktig vei, men ikke hvis partner hadde lagt skylden på andre for sine handlinger. Men hvis hun har et rus problem, så hadde isåfall minstekravet vært å bli rusfri. Hvis ikke blir du et offer for hennes rus problemer.  Du kan jo regne med noen tilbake fall iht det. Så der må du også være forhåndsbestemt gir deg selv,  hvor langt på vei du vil bli med. God støtte er det som behøves i slik situasjon.  Men du kan ikke hjelpe noen som ikke vil bli hjulpet.  En god regel å huske på, før du kaster deg ut i mulighet for å bli totalt utnyttet

Anonymkode: efe04...185

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan ikke vi vite.  Spm er jo hvor mye du vil involvere deg i hennes problemer . Og hvor fine grenser går.  Personlig ville jeg ha kunne gi støtte til å komme seg på riktig vei, men ikke hvis partner hadde lagt skylden på andre for sine handlinger. Men hvis hun har et rus problem, så hadde isåfall minstekravet vært å bli rusfri. Hvis ikke blir du et offer for hennes rus problemer.  Du kan jo regne med noen tilbake fall iht det. Så der må du også være forhåndsbestemt gir deg selv,  hvor langt på vei du vil bli med. God støtte er det som behøves i slik situasjon.  Men du kan ikke hjelpe noen som ikke vil bli hjulpet.  En god regel å huske på, før du kaster deg ut i mulighet for å bli totalt utnyttet

Anonymkode: efe04...185

Hun har ikke et rusproblem, det var et engangstilfelle. Hun forstår alvoret og påtar seg både skylden og ansvaret sitt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Har en partner som jeg elsker. Hun er snill, men en dag for en stund siden kjørte hun bil i påvirket tilstand (medisin fra lege). Hun ble stoppet og må etterhvert betale bot og sone dommen hun får tilmålt. Ville du blitt der og støttet henne og kommet sterke ut av det sammen eller avsluttet forholdet? 

Hun er jo ikke akkurat kriminell. Kommer helt an på... 

Anonymkode: c2e04...3dc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hun har ikke et rusproblem, det var et engangstilfelle. Hun forstår alvoret og påtar seg både skylden og ansvaret sitt.

Hva er da problemet?

Anonymkode: 9e03e...57f

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Jeg tenker du vet svaret selv👍🏻 Du skriver at du elsker henne og dette var en engangssituasjon. Hvis du bare stikker avgårde når ting blir tøft så fortjener hun noen bedre enn deg😉. vil garanterert komme problemer senere også, alle er feilbare og gjør noen dumme valg - neste runde blir det deg som gjør noe dumt👍🏻

Endret av Sofie Maria
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvis hun må sone, har hun ikke vært ved sine fulle fem under kjøring, altså tilsvarende minst 1,2 i promille. Det er mye, så jeg ville mistenkt pillemisbruk.

En bot på 1,5 brutto månedslønn, ville også vært kjedelig, så med mindre dere har barn ville jeg droppet dama.

Anonymkode: 4fa37...ea6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvis hun må sone, har hun ikke vært ved sine fulle fem under kjøring, altså tilsvarende minst 1,2 i promille. 

Ikke nødvendigvis. Det er strenge grenser. 

Gjest Warrior
Skrevet

Selvfølgelig hadde jeg blitt og støttet min partner. Hadde aldri dratt og sviktet partneren for ett sånt engangstilfelle. Sammen i gode og onde dager tenker jeg😍Det er de «onde» dagene man trenger hverandre som mest.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ikke nødvendigvis. Det er strenge grenser. 

image.png.30176eb3315dcfb8e56980376ac5cc54.png

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

image.png.30176eb3315dcfb8e56980376ac5cc54.png

Dette handler ikke om promille men om bestemmelser for legemidler og kjøring. Selv med vanlige doser av visse typer medisin overskrider man tillatt grense. Man får altså ikke overhodet kjøre bil om man bruker dagsdose av x medisin. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Dette handler ikke om promille men om bestemmelser for legemidler og kjøring. Selv med vanlige doser av visse typer medisin overskrider man tillatt grense. Man får altså ikke overhodet kjøre bil om man bruker dagsdose av x medisin. 

Graden av påvirkning vil bli omregnet til promille enkelt og greit. Det avhenger av type, styrke og mengde medikamenter i blodet, ikke av rød trekant alene.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Graden av påvirkning vil bli omregnet til promille enkelt og greit. Det avhenger av type, styrke og mengde medikamenter i blodet, ikke av rød trekant alene.

Ja, det er antageligvis opiater hun har kombinert med bilkjøring. Men hun har altså resept på disse. 

AnonymBruker
Skrevet

Historien din forteller ikke hele sannheten. Ingen får bot og fengsel for å ha kjørt med det som er lovlig foreskrevet dose, så enten hadde hun ikke resept på disse medisinene eller så hadde hun inntatt mer enn foreskrevet dose for å oppnå rus. Nei jeg hadde ikke blitt med en pillemisbruker. 

Anonymkode: b2cc2...9ab

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ja, det er antageligvis opiater hun har kombinert med bilkjøring. Men hun har altså resept på disse. 

Antageligvis opiater? Så du vet ikke engang? Bruker hun så mange forskjellige medisiner som gir rus? Ja da er det snakk om pillemisbruker samme om hun får de fra legen eller gata 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

De som får foreskrevet doseringer som gjør en uskikket til bilkjøring da plikter legen å melde fra så man mister førerkortet. 

Så her har hun enten misbrukt medisinene og tatt høyere dose enn foreskrevet eller evn kjørt uten lappen. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Antageligvis opiater? Så du vet ikke engang? Bruker hun så mange forskjellige medisiner som gir rus? Ja da er det snakk om pillemisbruker samme om hun får de fra legen eller gata 

Det er ikke TS sin AB-kode på innlegget du har sitert

Anonymkode: 4a8f5...23a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Antageligvis opiater? Så du vet ikke engang? 

Stemmer. Jeg er altså ikke ts. Jeg vet selvsagt ikke hva denne dama har tatt eller ikke tatt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...