Gå til innhold

Hund i bånd i båndtvangsperioden.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Sidestiller du barn og hunder? Virkelig…

Anonymkode: 924f6...4d3

Er du helt dust? Jeg har da ikke sidestilt barn og hunder som at de har samme verdi. Du må slutte å lese innleg som fanden leser bibelen. Men det er ikke noe generell båndtvang nå og om det står et barn i løypen eller en hund eller en hjort så skal en ta hensyn. Virkelig! Du som skiløyper har et ansvar samme om det er et barn eller en hund som står bak neste sving noe du ikke aner. Sånn er det så får du like det eller ei.

Anonymkode: 0d11a...13b

• Liker 2
Skrevet
Tripptrapp1 skrev (10 timer siden):

Det er alltid båndtvang dersom man ikke har full kontroll på hunden sin til enhver tid. Med andre ord er det båndtvang for 9/10 hunder og eierne deres hele året.

Men nå var det ikke det ts siktet til, regner jeg med. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Er du helt dust? Jeg har da ikke sidestilt barn og hunder som at de har samme verdi. Du må slutte å lese innleg som fanden leser bibelen. Men det er ikke noe generell båndtvang nå og om det står et barn i løypen eller en hund eller en hjort så skal en ta hensyn. Virkelig! Du som skiløyper har et ansvar samme om det er et barn eller en hund som står bak neste sving noe du ikke aner. Sånn er det så får du like det eller ei.

Anonymkode: 0d11a...13b

Om hunden din står midt i skiløypen eller på annen måte er til sjenanse for andre, så vitner det om at du ikke har kontroll på hunden din (eller hadde den ikke gått i veien for andre skiløpere). Når du ikke har kontroll på hunden, så skal den etter båndtvangsloven holdes i bånd i en lengde som tilsier at du har mulighet til å kontrollere den uavhengig av om det er båndtvang eller ikke.

Anonymkode: 924f6...4d3

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Troyamin skrev (9 timer siden):

Men nå var det ikke det ts siktet til, regner jeg med. 

Det var du som kverulerte og påpekte at det ikke er tvungen båndtvang nå. Men som jeg skriver så ér det faktisk tvungen båndtvang hele året for alle som ikke har tilstrekkelig kontroll på hunden sin. Altså for de aller fleste

• Liker 2
Skrevet
Tripptrapp1 skrev (4 minutter siden):

Det var du som kverulerte og påpekte at det ikke er tvungen båndtvang nå. Men som jeg skriver så ér det faktisk tvungen båndtvang hele året for alle som ikke har tilstrekkelig kontroll på hunden sin. Altså for de aller fleste

Forskjell på å opplyse. Førstnevnte var opplysning, dette er kverulering 😉

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...