Gå til innhold

Er det vanlig å bruke sokker på hund for å skåne gulvet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bare lurer fordi vi har akuratt lagt ny parkett og barnas venner og min bestevenninne har med seg hund til oss i blandt (liten og medium rase). Vil det være helt hysterisk eller helt innafor og normalt å gi dem noen hundesokker ved besøk her å se om hundene kan bli vant til det hvis de ikke er det fra før? 

Anonymkode: c29ba...d01

AnonymBruker
Skrevet

Feil forum, du skal til Kjæledyr forumet

Anonymkode: d4fe4...5bd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Bare lurer fordi vi har akuratt lagt ny parkett og barnas venner og min bestevenninne har med seg hund til oss i blandt (liten og medium rase). Vil det være helt hysterisk eller helt innafor og normalt å gi dem noen hundesokker ved besøk her å se om hundene kan bli vant til det hvis de ikke er det fra før? 

Anonymkode: c29ba...d01

Jeg har sokker på min ene hund. Fordi Den er urolig og « spoler» på gulvet.. (løper og skraper med neglene) Mens min andre er rolig og trenger ikke.

Du må se an, og spørre eier. Ho blir sikkert ikke fornærma hvis ho ser at hunden er spinnvill . Du kan jo si at du gjerne har den søte hunden på besøk, men ønsker å bevare gulvet:)

Anonymkode: 8c551...bf4

AnonymBruker
Skrevet

De skaper opp gulvet. Og de stinker i tillegg.

Anonymkode: a1f37...fc4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei det er ikke vanlig . Stakkars hund 

Anonymkode: e015a...acd

• Liker 11
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)

Jeg har ikke hørt om noen som gjør det, men det er bare å spørre eier. Hun synes sikkert det er greit. Jeg har hatt hund(er) i 19 år. Har bodd flere steder, og hundene har ikke skrapet opp verken parkett eller laminat. Klørne skal klippes korte.

«Dersom du kan høre klørne klikke på gulvet, betyr dette at de er for lange.» Sitat fra https://www.dyreklinikk.no/aktuelt/laer-deg-kloklipping/

Endret av MyMichelle
  • Liker 5
Skrevet

Da tror jeg det er enklere å si du ikke ønsker besøk av hund. Å putte sokker på en hund som ikke er vandt til å gå med sokker vil bare skape styr.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier å ha med sokker til hunden min når vi er på besøk hos folk med fine gulv. Skjønner ikke at det skal være negativt å be om det. Alternativet er jo å be henne ikke ta med hunden…

Anonymkode: 4e507...447

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hysterisk. Et gulv er til å gå på. Husker fra da jeg var liten, at vi barna aldri fikk leke på gulvet. Ikke kjøre lekebiler, egentlig ikke leke i stuen i det hele tatt. Kun de voksne fikk flytte møbler osv. Altså å sette seg inntil spisebord mm. Jeg hadde ofte venner på besøk *ironi*. Velg et gulv det går an å leve på...

Anonymkode: 43352...6bc

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Absolutt ikke vanlig. Blir gulvet ødelagt etter noen besøk av hund har dere et ubrukelig gulv. Sokker til hund er for å bruke ute for å beskytte mot salt og snø.

Anonymkode: 5c1ab...8ef

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg pleier å ha med sokker til hunden min når vi er på besøk hos folk med fine gulv. Skjønner ikke at det skal være negativt å be om det. Alternativet er jo å be henne ikke ta med hunden…

Anonymkode: 4e507...447

Ja. Det burde ikke bære noe problem. Men enkelte personer respekterer ikke andre. Så det blir viktigere for enkelte å poengtere at det er sykelig å være opptatt av gulv, fremfor hund. Eller noe sånt… 

Men egentlig er det viktigst å respektere hverandre.. eller noe sånt

Anonymkode: 8c551...bf4

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri opplevd at noen putter på hunden sokker inne.

Jeg ville heller hatt liggende noen stødige løpere i boden, så kunne jeg lagt dem strategisk til på gulvet når besøket kom. Det er faktisk irriterende å få et nytt gulv oppripet, så jeg skjønner at dere tenker litt på dette. Enten får de ha med hunden på rommet, eller den har sin faste plass (etter å ha blitt luftet godt på forhånd). Hundene trenger ikke løpe som en virvelvind rundt inne i huset.

Anonymkode: 576ff...51f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville tolket det som at hunden min ikke er velkommen hos deg. Og det er helt greit det, forventer ikke at han skal være ønsket i andres hjem. Men hvis hunden ikke er vant til sokker og det blir et styr, så vil trolig gjestene dine føle det som vanskelig å ta med hunden neste gang. Min hund hadde blitt helt tussete av sokker. Vil bare ta dem av. 
Så jeg tenker at du må bestemme deg for om du tillater hundene eller ikke. 

Anonymkode: 318a3...8c5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ingen som ikke har hund selv, synes det er stas med hunder på besøk. Hundeeiere bør forstå det og ikke dra med bikkja hjem til andre.

Parkett får lett merker etter klør- så jeg forstår ønsket om å unngå slike striper.

Et vennepar av oss har babysokker liggende dersom de voksne barna tar med hundene inn. Helt ok.

Anonymkode: a508b...dfc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ingen som ikke har hund selv, synes det er stas med hunder på besøk. Hundeeiere bør forstå det og ikke dra med bikkja hjem til andre.

Parkett får lett merker etter klør- så jeg forstår ønsket om å unngå slike striper.

Et vennepar av oss har babysokker liggende dersom de voksne barna tar med hundene inn. Helt ok.

Ingen? Hmm. Det var da å ta litt hardt i… 

• Liker 6
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da har du ikke møtt mine og mannens foreldre, de blir skuffet hvis hunden ikke er med.

Anonymkode: 24401...cfb

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har nå opp til flere hundeløse folk i livet mitt som gjerne vil ha besøk av både meg og hunden. To venninner av meg husket jeg brukte å legge til "ta gjerne med/kan du ta med hunden" før jeg begynte å ta henne med hver gang 😂

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Liten rase - få kilo? vil ikke ha noen effekt på et bra gulv. 

Anonymkode: d5025...2e3

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Nei det er ikke vanlig . Stakkars hund 

Anonymkode: e015a...acd

Alternativet for hunden er å være alene hjemme eller i bur. Skaffer man seg hund må man regne med merker i gulvet, med mindre veldig liten hund. Men TS har ikke hund. 

Jeg mener absolutt ikke hunden tar skade av å bruke sokker ett par timer på besøk. Skjønner TS godt jeg ikke kjekt å få merker i gulvet. 

Anonymkode: caf59...5a7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Alternativet for hunden er å være alene hjemme eller i bur. Skaffer man seg hund må man regne med merker i gulvet, med mindre veldig liten hund. Men TS har ikke hund. 

Jeg mener absolutt ikke hunden tar skade av å bruke sokker ett par timer på besøk. Skjønner TS godt jeg ikke kjekt å få merker i gulvet. 

Anonymkode: caf59...5a7

For en hund som ikke er vant til sokker, vil den sannsynlig bli urolig av det og bare prøve å få dem av. Den tar ikke skade av å ha på sokker, men det må nok trenes på. Dessuten lager ikke en liten hund som får kloklipp når den skal noen merker i gulvet ved et lite besøk en gang i blant. Har hund selv og vi har parkett. De merkene som er på gulvet her (som er ca 9 år gammelt) stammer ikke fra hunden, men fra møbler eller ting som har falt i gulvet en eller annen gang. Vi har hund på 12 kg.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...