Anonym-bruker Skrevet 7. januar 2023 #1 Skrevet 7. januar 2023 Vært sammen med kjæresten min i snart 4 år. Vi eier et hus sammen. Ingen barn. Han er en fantastisk mann. Har egentlig ikke noe å klage på, bortsett fra et stusselig sex- liv. Føler til tider han ikke hører hva jeg egentlig sier. Vil ikke være med til familien min. Var tidligere i et forhold hvor det var sånn, til slutt var det ikke noe følelser igjen. Er redd det samme skal skje nå. Merker jeg ikke er like glad som jeg har vært. Savner det å føle man har lyst på noen, føle meg lykkelig. Som jeg gjorde. Fikk melding av en jeg datet for flere år siden. Nå klarer jeg ikke slutte tenke på han, og hvordan livet kunne vært. Noen tips hvordan jeg kan komme over disse tvilene? Vil jo være sammen med kjæresten min, elsker han, men klarer ikke slippe tankene om hvordan ting kunne vært. Har andre følt det sånn?
powerpuffen Skrevet 7. januar 2023 #2 Skrevet 7. januar 2023 Det er ikke sikkert at det hadde vært noe med han du datet heller, så jeg ville ikke tenkt på livet som "kunne vært". Gresset er sjeldent grønnere! Nyforelskelsen går over, sånn er det for alle, også for oss. Vi er også på femte året sammen, eier bolig og har heller ingen barn. Men vi trives veldig godt i hverandres selskap - selv om nyforelskelsen er over. For oss har det hjulpet veldig at vi er åpne for å drive med egne interesser og hobbyer, venner og familie - også uten den andre parten. Man trenger også albuerom, ellers har man lett for å glemme å savne hverandre. Vi har planer om å reise litt i år - at det bare ikke blir den kjedelige A4-hverdagen, med jobb, middag, trening og soving. Kanskje det kunne vært noe for dere også? Å oppleve noe nytt sammen? Trenger ikke nødvendigvis være reising, men et avbrekk fra hverdagen! 1 1
Anonym-bruker Skrevet 7. januar 2023 Forfatter #3 Skrevet 7. januar 2023 Lacuna skrev (2 minutter siden): Det er ikke sikkert at det hadde vært noe med han du datet heller, så jeg ville ikke tenkt på livet som "kunne vært". Gresset er sjeldent grønnere! Nyforelskelsen går over, sånn er det for alle, også for oss. Vi er også på femte året sammen, eier bolig og har heller ingen barn. Men vi trives veldig godt i hverandres selskap - selv om nyforelskelsen er over. For oss har det hjulpet veldig at vi er åpne for å drive med egne interesser og hobbyer, venner og familie - også uten den andre parten. Man trenger også albuerom, ellers har man lett for å glemme å savne hverandre. Vi har planer om å reise litt i år - at det bare ikke blir den kjedelige A4-hverdagen, med jobb, middag, trening og soving. Kanskje det kunne vært noe for dere også? Å oppleve noe nytt sammen? Trenger ikke nødvendigvis være reising, men et avbrekk fra hverdagen! Ja, det tror jeg vi hadde hatt veldig godt av. Oppleve noe annet sammen enn hjemme. Er det lov å spørre hvordan sex livet deres er etter 5 år sammen?
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #4 Skrevet 7. januar 2023 Anonym-bruker skrev (6 minutter siden): Har egentlig ikke noe å klage på, bortsett fra et stusselig sex- liv. Føler til tider han ikke hører hva jeg egentlig sier. Vil ikke være med til familien min. Høres ut som det er mye å klage på. Sexen funker ikke Kommunikasjon funker ikke Han er ikke integrert i din familie etc. Anonymkode: 680c0...edb
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #5 Skrevet 7. januar 2023 Ekte kjærlighet er ikke en følelse det er handlinger! Anonymkode: 79562...09d 2
Anonym-bruker Skrevet 7. januar 2023 Forfatter #6 Skrevet 7. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Høres ut som det er mye å klage på. Sexen funker ikke Kommunikasjon funker ikke Han er ikke integrert i din familie etc. Anonymkode: 680c0...edb Familien min er veldig glad I han. Han kommer godt overens med alle sammen. Sikkert jeg som overdriver.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #7 Skrevet 7. januar 2023 Anonym-bruker skrev (1 minutt siden): Han kommer godt overens med alle sammen. Så hvorfor vil han ikke besøke dem? Anonymkode: 680c0...edb
powerpuffen Skrevet 7. januar 2023 #8 Skrevet 7. januar 2023 Anonym-bruker skrev (2 minutter siden): Ja, det tror jeg vi hadde hatt veldig godt av. Oppleve noe annet sammen enn hjemme. Er det lov å spørre hvordan sex livet deres er etter 5 år sammen? Det er jo ikke like hyppig og ofte som tidligere, men det er ingen klager hverken fra meg eller mannen, så jeg tror vi trives med mengden som vi har nå . At det ikke oppleves som mas eller noe som "må gjøres", men at vi gjør det når vi har overskudd, energi og lyst! Men det skal sies at vi er flinke på å ikke avvise. Om den ene parten går inn for det, så gjør vi det. Det skal være helt spesielle tilfeller at den ene sier nei, som f.eks at de føler seg syke eller veldig trøtt.
Anonym-bruker Skrevet 7. januar 2023 Forfatter #9 Skrevet 7. januar 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Så hvorfor vil han ikke besøke dem? Anonymkode: 680c0...edb Han er med av og til. Jeg skulle ønske han var med oftere, men er vel sånn det er
Anonym-bruker Skrevet 7. januar 2023 Forfatter #10 Skrevet 7. januar 2023 Lacuna skrev (26 minutter siden): Det er jo ikke like hyppig og ofte som tidligere, men det er ingen klager hverken fra meg eller mannen, så jeg tror vi trives med mengden som vi har nå . At det ikke oppleves som mas eller noe som "må gjøres", men at vi gjør det når vi har overskudd, energi og lyst! Men det skal sies at vi er flinke på å ikke avvise. Om den ene parten går inn for det, så gjør vi det. Det skal være helt spesielle tilfeller at den ene sier nei, som f.eks at de føler seg syke eller veldig trøtt. Det høres jo fint ut. Her vil mannen nesten aldri. Alltid en eller annen unnskyldning
aksase Skrevet 7. januar 2023 #11 Skrevet 7. januar 2023 Evig forelskelse hadde vært fint. De som jakter på den, er kanskje de som stadig bytter partner? Ikke vet jeg, men jeg har vært gift med samme dama i 23 år. Hun er også eneste sexpartner jeg har hatt. Forelskelsen er borte og vi har våre utfordringer, men vi har hverandre, tre barn og er gode venner selv om vi stadig må svelge en kamel eller tre. Det handler mye om å gi litt mer enn man tar, om mulig. Andre i tråden nevner å finne på noe sammen, og det har vi også prøvd å gjøre. Vi har stor glede av å stikke av bare vi to og ha tid til å være kjærester. Vi er heldige og har økonomi til å ta et par netter på hotell eller leie ei hytte på AirBNB eller liknende et par-tre ganger i året. Før pandemien reiste vi også til Middelhavet et par ganger, bare vi to. Dette har vi hatt stor nytte av. Da får vi frisket opp kjærligheten, får gode samtaler, gjør ting sammen og har deilig sex. Om ikke det akkurat er dette som gjør at vi fortsatt er sammen, så er dette turer vi har mye glede av begge to, og som vi også planlegger sammen, gleder oss til sammen og bruker mye tid på. Dette er vår greie og så får andre finne ut hva som funker for dem, men jeg har trua på at det er viktig å sette av tid til hverandre og det å være kjærester. 1
powerpuffen Skrevet 7. januar 2023 #12 Skrevet 7. januar 2023 Anonym-bruker skrev (1 minutt siden): Han er med av og til. Jeg skulle ønske han var med oftere, men er vel sånn det er Jeg er stort sett alltid med når vi besøker hans foreldre. Det er sjeldent han drar alene, da skal det være spesielle tilfeller. Mine foreldre bor langt unna, og han er med en gang i blant dit, men de fleste gangene har jeg dratt alene. Det er forståelig når det er så lang reise. Om dine foreldre ikke bor så langt unna, så synes jeg det er rart at han ikke er med. Hos oss er det selvfølge at jeg blir med når det besøkes.
Anonym-bruker Skrevet 7. januar 2023 Forfatter #13 Skrevet 7. januar 2023 Lacuna skrev (37 minutter siden): Jeg er stort sett alltid med når vi besøker hans foreldre. Det er sjeldent han drar alene, da skal det være spesielle tilfeller. Mine foreldre bor langt unna, og han er med en gang i blant dit, men de fleste gangene har jeg dratt alene. Det er forståelig når det er så lang reise. Om dine foreldre ikke bor så langt unna, så synes jeg det er rart at han ikke er med. Hos oss er det selvfølge at jeg blir med når det besøkes. Mine foreldre bor ca 2 timer unna oss. Jeg reiser ofte alene. Men mindre det er selskap, da er han med. Men vanlige besøk, nesten aldri. Jeg er oftere med til hans familie, som bor i samme by som oss.
powerpuffen Skrevet 7. januar 2023 #14 Skrevet 7. januar 2023 Anonym-bruker skrev (24 minutter siden): Mine foreldre bor ca 2 timer unna oss. Jeg reiser ofte alene. Men mindre det er selskap, da er han med. Men vanlige besøk, nesten aldri. Jeg er oftere med til hans familie, som bor i samme by som oss. Da forstår jeg han på den tingen iallfall! 😊
Anonym-bruker Skrevet 8. januar 2023 Forfatter #15 Skrevet 8. januar 2023 Lacuna skrev (22 minutter siden): Da forstår jeg han på den tingen iallfall! 😊 Kan hende jeg har for store forventinger. Men er sex livet som plager meg aller mest. Eller mangelen på det.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #16 Skrevet 8. januar 2023 Anonym-bruker skrev (13 minutter siden): er sex livet som plager meg aller mest. Eller mangelen på det. Sånn kan du ikke ha det. Anonymkode: 680c0...edb
Anonym-bruker Skrevet 8. januar 2023 Forfatter #17 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sånn kan du ikke ha det. Anonymkode: 680c0...edb Nei, men vet ikke hva jeg kan gjøre. Har tatt det opp mange ganger. Hjelper ikke. Begynner å miste litt lysten skal jeg være ærlig
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #18 Skrevet 8. januar 2023 Jeg kom nettopp ut av et 15 år langt ekteskap der sexlivet var fraværende de siste 12. Det var dette som tok knekken på det, selv om jeg prøvde å holde liv i ekteskapet i årevis pga barn. Jeg forsøkte alt for å få til sex, og endte opp med å være utro også (som han aldri fant ut). Gå fra han, dette er det ingen fremtid i. Det blir vanskelig en liten stund nå, men du kommer til å være glad for at du gjorde det ❤️ Jeg har møtt en ny mann som jeg har det helt fantastisk med. Vi har enormt mye sex, og er så forelsket i hverandre. Hilsen kvinne 38 Anonymkode: e6c0a...a7d
Anonym-bruker Skrevet 8. januar 2023 Forfatter #19 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg kom nettopp ut av et 15 år langt ekteskap der sexlivet var fraværende de siste 12. Det var dette som tok knekken på det, selv om jeg prøvde å holde liv i ekteskapet i årevis pga barn. Jeg forsøkte alt for å få til sex, og endte opp med å være utro også (som han aldri fant ut). Gå fra han, dette er det ingen fremtid i. Det blir vanskelig en liten stund nå, men du kommer til å være glad for at du gjorde det ❤️ Jeg har møtt en ny mann som jeg har det helt fantastisk med. Vi har enormt mye sex, og er så forelsket i hverandre. Hilsen kvinne 38 Anonymkode: e6c0a...a7d Akkurat det jeg er redd skal skje. At følelsene bare blir borte, at jeg ikke føler meg tiltrukket av han. Andre ting er bra, men.. vanskelig å forklare, men når jeg møtte han bare føltes det som om at vi må være sammen. Hadde en liten periode i starten vi gjorde det slutt, da var det nesten som at jeg ikke fikk puste ordentlig, men tanken på å miste han. Jeg vil ikke gjøre det slutt. Vet ikke hva jeg skal gjøre.
Fremmed fugl Skrevet 8. januar 2023 #20 Skrevet 8. januar 2023 Anonym-bruker skrev (6 timer siden): Akkurat det jeg er redd skal skje. At følelsene bare blir borte, at jeg ikke føler meg tiltrukket av han. Andre ting er bra, men.. vanskelig å forklare, men når jeg møtte han bare føltes det som om at vi må være sammen. Hadde en liten periode i starten vi gjorde det slutt, da var det nesten som at jeg ikke fikk puste ordentlig, men tanken på å miste han. Jeg vil ikke gjøre det slutt. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Finnes mye du og dere kan gjøre hvis dere ønsker å prøve å få det til. Nyforelsket er ingen i et langt liv sammen. Men er faktisk mange som klarer å bygge videre, også etter å være der dere er. Vilje og tro på at ting kan bli bedre. Savner du og dere det, så blir der ikke bedre. Metoder som virker. Finnes massevis som vil kunne brukes. Evne til å bruke disse metodene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå