Gå til innhold

UVI og penicillin

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

hvilken symptom hadde du på UVI? Og hvor fort virker penicillin ? 

Jeg har i flere dager hatt smerte nederst i magen, svie/brennende følelse når jeg tisser. 
det stakk i magen hver gang jeg reiste meg for å gå, eller når jeg satt. 
Lege Var ikke helt sikker på at det var UVI etter dyrkning. Men var noen bakterier der. Men fikk penicillin. Nå stikker det ikke så mye mer, men er veldig øm nederst i magen.: 

Begynte i går på penicillin, idag kjenner jeg det fortsatt, men svir ikke så mye når jeg tisser da.. 

Er det normalt å være øm etter UVI? Aldri hatt det før 😂

Anonymkode: f2230...2aa

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

.

Skrevet

Har hatt UVI flere ganger og det stakk når jeg tisset, og var øm nederst i magen. Tisset også blod. Det tar litt tid før penicilin virker. Om du ikke merker bedring ila morgendagen hadde jeg tatt en ny tur til lege. 

Skrevet

Tar som regel 2-3 dager før du har full effekt, alt etter hvor lang kur du har fått. Men høres ut som det hjelper, så bruk helga på å bli bra.

AnonymBruker
Skrevet
Lacuna skrev (14 timer siden):

Har hatt UVI flere ganger og det stakk når jeg tisset, og var øm nederst i magen. Tisset også blod. Det tar litt tid før penicilin virker. Om du ikke merker bedring ila morgendagen hadde jeg tatt en ny tur til lege. 

Er det sånn at en blir helt symptomfri etter en dag på penicillin ? 

eller er det normalt å fortsatt kjenne på litt symptomer etter 1.5 dag på penicillin ? 

og hvilen symptomer hadde dere??

Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Er det sånn at en blir helt symptomfri etter en dag på penicillin ? 

eller er det normalt å fortsatt kjenne på litt symptomer etter 1.5 dag på penicillin ? 

og hvilen symptomer hadde dere??

Det er selvfølgelig ikke noe magisk grense for når man er helt fin. Noen merker bedring etter kort tid, mens for andret ar det litt lengre tid. 

Har skrevet hvilke symptomer jeg hadde. 

Om du ikke er bra over helgen nå, så tar du en ny tur til legen. 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde UVI tidlig i desember. Fikk antibiotika da jeg hadde mange symptomer. Ble merkbart bedre etter ett døgn og symptomfri etter tre døgn. Kuren varte i fem døgn.

Anonymkode: a4c03...2ed

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hadde UVI tidlig i desember. Fikk antibiotika da jeg hadde mange symptomer. Ble merkbart bedre etter ett døgn og symptomfri etter tre døgn. Kuren varte i fem døgn.

Anonymkode: a4c03...2ed

Ok:) da får jeg håpe jeg er bedre i morgen 🤞🏼

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...