Gå til innhold

Hvilken menneskeklasse er de fleste som henger på Kvinneguiden? Middelklassen? Arbeiderklassen? Underklassen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eller er det overklassen som henger her?

Anonymkode: 29e2a...a2f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tilhører middelklassen og underklassen

Anonymkode: 0db14...8ea

AnonymBruker
Skrevet

Godtesnopklassen.

Anonymkode: b8b28...516

• Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg tror det er alle typer mennesker, uavhengig av "klasse". 

• Nyttig 2
Skrevet

Er vel i arbeiderklassen tenker jeg, kommer fra en arbeiderfamilie

• Liker 1
Skrevet

Drueklasen

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg har aldri tidligere blitt plassert i et klassesystem.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Underklasse? Hvem er der? 

• Liker 2
Skrevet

Hvem er underklassen ? Det er en utrolig uttalelse. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
MortenMunkholm skrev (Akkurat nå):

Drueklasen

Er du en sånn spenstig drue som blir spist fort? Eller er du den tilfeldige veldig innskrumpede, dårlige.. jeg mener misforståtte druen? 

AnonymBruker
Skrevet

Trodde det var vi som var klasseløse som hang her?

Anonymkode: b81bf...a76

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Eller er det overklassen som henger her?

Anonymkode: 29e2a...a2f

Man blir regnet som overklassen om man har over 200% av medianinntekten og 400% som ektepar. Både jeg og min mann har over 200% av medinaninntekten hver

Gjest sokrat
Skrevet
Deluejente skrev (3 minutter siden):

Man blir regnet som overklassen om man har over 200% av medianinntekten og 400% som ektepar. Både jeg og min mann har over 200% av medinaninntekten hver

Det er ikke slik prosentregning funker. Om mannen din har 2 ganger medianinntekt, du har 2 ganger medianinntekt, så vil dere som par likevel bare ha 2 ganger medianinntekt for par. Det er enkel matte.

Skrevet

Hva skjer når man er overklasse?

AnonymBruker
Skrevet

Vi har ikke klasser i Norge. Dessuten er det så mange medlemmer her at det sannsynligvis ca gjenspeiler samfunnet.Kvinner i allefall.

Eller ikke helt. De som ikke har intetnett, pc eller smarttelefon er nok ikke her. Sannsynligvis ikke så mange over 80 eller under 15  år heller

Anonymkode: c19b5...b30

• Liker 2
Skrevet

Kan dette være en felle? Burde ikke overklassen ha etikette nok til å vite at man ikke snakker om egen økonomi?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lavere underklasse

Anonymkode: 8a20a...0ad

Skrevet

Ingen klasse, kun et snitt av alle

• Liker 1
Skrevet (endret)

Høres litt engelsk ut dette. Tok studieårene mine i England og der hørte jeg underklasse for første gang. Slik rang har vel aldri eksistert i Norge. Kanskje i fremtiden, hvem vet. Det var delt opp slik i England for de interesserte:

Upper-upper class: adelen og kongelige (gamle penger)

Upper class: Nye rike, kan være rikere enn adelen men ikke av gammelt blod. Typisk var suksessfulle industri amerikanere som flyttet til England og giftet seg med fattig adel.

Upper middle class: leger, kirurger, politiske figurer, diplomater

Middle class: fabrikkeiere (ikke de rikeste), butikkeier, bedriftsmanager, kontorleder, etc

Working class: arbeidere i gruver, fabrikk, bakere, slaktere

Under class: nytt fenomen etter innføring av velferdsstaten i Storbritannia, ca. 1960 og utover. Referer til generasjon på "benefits" (stønadsbarn). Generasjoner som ikke har fullført skole, høy andel alenemødre, vil aldri opparbeide egenkapital og har svært lite ferdigheter innen skriving, lesing og matte. Store deler av innvandringsmiljøer havner også i denne kategorien, særlig ulovlige immigranter.

Vet ikke hvordan vi skal klassifisere det i Norge. Jeg og mannen har samlet inntekt på 1,4 og eier hus. God gammeldags middelklasse kanskje?

Endret av Turtellure12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...