AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #1 Skrevet 7. januar 2023 hei. noen ganger/ ofte i stressende situasjoner får jeg en ubehagelig følelse i mellomgulv/øverst i magen/ i høyde med der brystbenet starter. Noen andre som får slik? Anonymkode: efc80...dfb
Bombasi Skrevet 7. januar 2023 #2 Skrevet 7. januar 2023 Er vel dette som kalles funksjonell dyspepsi med stress som utløsende årsak. Og kanskje du har andre følgetilstander også, som depresjon, angst, hodepine o.l.? Det er faktisk ganske vanlig. Mellom 10 og 30% av menneskene på verdensbasis har dette av en eller annen årsak. Dette er vel et fysisk tegn på at du må stresse ned på generelt grunnlag.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #3 Skrevet 7. januar 2023 Bombasi skrev (4 minutter siden): Er vel dette som kalles funksjonell dyspepsi med stress som utløsende årsak. Og kanskje du har andre følgetilstander også, som depresjon, angst, hodepine o.l.? Det er faktisk ganske vanlig. Mellom 10 og 30% av menneskene på verdensbasis har dette av en eller annen årsak. Dette er vel et fysisk tegn på at du må stresse ned på generelt grunnlag. nei. Jeg har ikke vondt. Bare en slags urolig ekkel ubehagelig følelse. Kan ikke beskrive den. Anonymkode: efc80...dfb
Bombasi Skrevet 7. januar 2023 #4 Skrevet 7. januar 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): nei. Jeg har ikke vondt. Bare en slags urolig ekkel ubehagelig følelse. Kan ikke beskrive den. Anonymkode: efc80...dfb Dyspepsi kan være smerter, men det kan også være et ubehag, trykkfølelse, brennende følelse eller annet. Det er et diffust begrep for å dekke plager i øvre del av magen.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #5 Skrevet 7. januar 2023 Ja , jeg tror jeg har noe lignende , ubehag noen ganger litt sånn brennende følelse i mellomgulvet . Anonymkode: 8dbc0...2c2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #6 Skrevet 7. januar 2023 Hvis jeg stresser holder jeg inn magen, og får en dårlig holdning som gir en låsning i thorakalvirvlene. ( De som er på midten av ryggraden) Dette kan du få hjelp av kiropraktor for å løse opp (det er gull) Det fins også øvelser du kan gjøre selv selvfølgelig. Vet ikke om det er helt det samme vi har? Men ryggraden har en sammenheng med lungene/pusten liksom (sorry at jeg er dårlig å forklare) Anonymkode: b54a4...531
Topsi Skrevet 7. januar 2023 #7 Skrevet 7. januar 2023 Jeg får en sånn følelse når jeg får angst, kjenner det fysisk i magesekken 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #8 Skrevet 8. januar 2023 tror dette er mer mellom mage/ brystkasse om det gir noe mening. Anonymkode: efc80...dfb
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #9 Skrevet 8. januar 2023 Hva menes med ish? Er det det samme som æsj? Anonymkode: 997cb...6b0
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #10 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hva menes med ish? Er det det samme som æsj? Anonymkode: 997cb...6b0 det kan bety "sånn ca", eller i dette tilfellet :dær i høgget.. Anonymkode: efc80...dfb
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #12 Skrevet 9. januar 2023 Det er stresset som gjør det. Det er velkjent og ja jeg har det også sånn. Det kan komme fra magesekken eller nerver som ligger i samme området som påvirkes når du stresser. Finn måter å senke stresset ditt på. Kanskje kommunen din har stressmestringskurs. Anonymkode: 0436b...05a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå