Gå til innhold

Hadde du vært villig til å delta i borgerkrig og drepe nordmenn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg påstår at flere hadde vært villige hvis nord Norge ville løsrive seg og det ble kamper, fordi det er større avstand dit fra sør.

Hva med andre deler av landet?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei absolutt ikke bor på Østlandet men er nordfra og har familie der. Er ikke noe tilhenger av krig uansett form🤔

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Nei takk, står over den 😅

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tanken på at det i dele heletatt skulle vært en borgerkrig der en landsdel ønsker å løsrive seg fra resten av landet blir litt søkt for meg. Det er ikke så stor forskjell på oss nordmenn geografisk, men det er en hvis forskjell ideologisk mellom en del nordmenn uavhengig av geografi. Tror villigheten til vold avhenger mindset og nødvendig. Forhåpentligvis vil vi aldri få et godt svar på spørsmålet ditt.

Anonymkode: 01c88...d50

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tanken på at det i dele heletatt skulle vært en borgerkrig der en landsdel ønsker å løsrive seg fra resten av landet blir litt søkt for meg. Det er ikke så stor forskjell på oss nordmenn geografisk, men det er en hvis forskjell ideologisk mellom en del nordmenn uavhengig av geografi. Tror villigheten til vold avhenger mindset og nødvendig. Forhåpentligvis vil vi aldri få et godt svar på spørsmålet ditt.

Anonymkode: 01c88...d50

Det som typisk skjer er at Russland finansierer motstand,  Norge tar igjen og flere blir drept, flere borgere blir negativ til Norge , og det eskalerer seg.

AnonymBruker
Skrevet

Vår landsdel (Trøndelag) ønsker å løsrives fra Oslo. Vi tar gjerne borgerkrig for det og den kommer. Jeg vet Bergen og ønsker selvstendighet. Hvor langt og seriøst de er i prosessen aner jeg ikke.

Anonymkode: d9501...de7

AnonymBruker
Skrevet

Hadde sprettet champagnen om Nord-Norge ville hatt uavhengighet. Hadde spart en formue i subsidier

Anonymkode: ce909...4e6

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hadde sprettet champagnen om Nord-Norge ville hatt uavhengighet. Hadde spart en formue i subsidier

Anonymkode: ce909...4e6

Det er Oslo som tar alle verdiene fra landsdelen. Nordnorge skaper langt større verdier enn Oslo.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Aldri! Men jeg hadde ikke hatt noe i mot litt opptøyer for å få de folkevalgte til å lytte til folket, feks strømpriser, utenlandskabler, vern av våre rovdyr ol.

Anonymkode: 44cd6...98b

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet

En ny intelligent og godt uttenkt problemstilling igjen der altså 🤣 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Teatrica skrev (1 minutt siden):

En ny intelligent og godt uttenkt problemstilling igjen der altså 🤣 

Det er en fryd, ikke sant? :D 

Anonymkode: 69e10...47d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke drept, men som sykepleier ville jeg stilt opp for p hjelpe de som trengte meg

Anonymkode: c1982...2cb

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei borgerkrig mellom nord og sør i Norge vil aldri bli aktuelt. Noe som kan skje er opprør mot myndighetene (revolusjon) fordi fler og fler blir fattige og folk er dritt lei av kapitalismen. Folk setter ned foten og det trengs 

Anonymkode: f8013...cbc

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det vil alltid være et spørsmål om hvilken side man står på, og om man er truet eller ikke. 

Anonymkode: 52ce5...e3d

Jaha? I så fall vil du finne meg på den siden som ikke anser hudfarge som grunn til å drepe noen. 

Anonymkode: 69e10...47d

Skrevet

Jeg kan ikke se en eneste grunn til at jeg skulle ønske å drepe nordlendinger bare fordi de ville løsrive seg fra resten av Norge. Dem om det. Kan ikke fatte at særlig mange andre skulle ha noen slike ønsker heller. Det blit vel helst et oppgjør mellom nordlendingene og det norske statsapparatet, ikke søringer flest. Så kan det vel hende statsapparatet setter inn hæren da, så de som er vernepliktige vel da sloss, men det er ikke dermed sagt at de vil.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Noen ting er jo verd å kjempe for, som ideologisk frihet. Dette skjer jo ikke i overskuelig framtid i Norge, men ett hvert samfunn som overkjører innbyggerne sine med lover og regler som ikke bygger på fornuft, toleranse og sameksistens, fortjener å bli kjempet mot.

Anonymkode: 9ef1b...c47

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som vil løsrive seg annet enn Bergen ? Jeg hadde ikke gått i krig for det, bare tenkt det var på tide. Ellers er dette veldig vanskelig og svare på, det må jo ligge en lang historie bak. Borgerkriger er jo bare tragisk, en måtte vel være en del av et land som ble « tatt»av et annet i utgangspunktet. Bortsett fra den håpløse borgerkrigen i usa. Nei, hvis en landsdel i Norge vil løsrive seg ville jeg jo tenkt det var rart , men skulle ligge mye trusler og provokasjon og fare for Norge ( det som er igjen ) for og gå i krig. 

Anonymkode: 2c0c2...e77

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Vår landsdel (Trøndelag) ønsker å løsrives fra Oslo. Vi tar gjerne borgerkrig for det og den kommer. Jeg vet Bergen og ønsker selvstendighet. Hvor langt og seriøst de er i prosessen aner jeg ikke.

Ville gladelig kriget mot dere selv om jeg er nordlending.

Skrevet

Skyte nordlendinger? Nei, vettu hva! 

Om jeg skulle skutt noen i en borgerkrig så er det fordi ekstremister gjør statskupp, eller prøver å sette demokratiet til side. Jeg hadde velvillig avlivet voldelige fascister for eksempel, om det var nødvendig for å bevare dagens samfunnsstruktur og de frihetene vi har per i dag.

Skrevet

Kanskje, kommer an på ideologi. Hvis det var nord mot sør for kontroll over hele norge og jeg syns ideologien til nord var forferdelig så kunne jeg nok sagt ja, men om det var at de ville løsrive seg så aldri i verden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...