AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #1 Skrevet 7. januar 2023 Jeg er en person som ofte bekymrer meg for ting og tenker mye på fremtiden. Vil gjerne klare å leve mer i nuet, men har ikke funnet noen teknikker for å klare det enda. Det skal sies at jeg er en person som har kontroll på ting og er flink til å planlegge, derfor tenker jeg ofte over alle konsekvenser og utfordringer, som også kan være en positiv ting feks i jobben min hvor det er en forutsetning for å gjøre en god jobb. Samtidig bruker jeg mye tid på ting jeg ikke får gjort noe med. Et eksempel på noe jeg går rundt og tenker på nå: Jeg er for tiden i mammaperm og fikk nettopp vite at det har blitt gjort endringer på arbeidsplassen min som gjør arbeidsdagen min betraktelig kjipere. Dette ville sikkert de fleste reagert på, men problemet er at jeg går rundt og tenker på det, om ikke daglig, så i hvert fall ukentlig. Jeg får ikke gjort noe med det så det er helt håpløst å bruke hjernekapasitet på det nå, jeg har mer enn nok med babyen og meg selv for tiden. Noen som har råd til hvordan jeg kan slutte å tenke i negative baner og slutte å bruke tid på ting jeg ikke kan endre? Feks en bok, en nettside, en teknikk eller lignende? Anonymkode: 1f438...99b
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #2 Skrevet 7. januar 2023 Haha, postet før jeg skrev ferdig overskrift. Hvis du lurer: Hvordan slutte å bruke tid på å bekymre seg Anonymkode: 1f438...99b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå