Gå til innhold

Angående hvor mye iPad/pc når barnet er sykt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor masse av dette får barnet bruke når det er sykt og hjemme fra skolen.?Har dere begrensninger?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen begrensinger. Leser og spiller spill med barnet, men er det for dårlig til sånt er det jo skjerm som gjelder. De to gangene barnet var for dårlig til å se på skjerm ble hun innlagt.

Anonymkode: 8c8cc...512

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Så mye de vil og orker

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kommer litt an på. Sengeliggende syk så er det ingen begrensning. Når de begynner å Kvikne til igjen så blir det vanlige regler. Særlig eldste kan godt være syk en dag ekstra hvis det betyr at han kan ligge i senga å binge serier😅

Anonymkode: 3ac05...e8d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så mye hun vil. Hun får ikke være hjemme om hun ikke faktisk er syk uansett.

Anonymkode: 3a65b...254

AnonymBruker
Skrevet

Så mye de vil. Eneste er at jeg begrenser er tvspill. Orker ikke fortnite 12t. (Konsollen står i felles stue). Ellers er tv, ipad og mobil lov. 

Anonymkode: 4a14e...1e3

• Liker 1
Skrevet

Sjukt at det har endret seg så mye. Er man syk skal man slappe av, ikke se på en jævla skjerm. Da har man godt av å bare sove og mest mulig ro. Men det var vel før i tiden. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Diry72 skrev (1 minutt siden):

Sjukt at det har endret seg så mye. Er man syk skal man slappe av, ikke se på en jævla skjerm. Da har man godt av å bare sove og mest mulig ro. Men det var vel før i tiden. 

Nei, det var hos deg. Utrolig at du er greid å bli voksen uten å oppfatte at ulike hjem har ulike regler.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ingen skjerm her i huset. De får høre på lydbok/lese bøker og ligge i senga eller på sofaen. 

Er man syk belønnes man ikke med skjerm. Mine barn forstår at å være syk er å være syk. 

Veit om flere barn som juger seg til fri fordi de får mange goder ved sykdom. 

Anonymkode: 527e0...006

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nei, det var hos deg. Utrolig at du er greid å bli voksen uten å oppfatte at ulike hjem har ulike regler.

Takk for en veldig voksen kommentar. Har mere tro på at ro og hvile er bedre enn å se på en skjerm .  Forresten, det heter utrolig at du har greid..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Diry72 skrev (20 minutter siden):

Hatet det der tullet

Anonymkode: 430f9...c05

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ingen skjerm her i huset. De får høre på lydbok/lese bøker og ligge i senga eller på sofaen. 

Er man syk belønnes man ikke med skjerm. Mine barn forstår at å være syk er å være syk. 

Å jeg vet ol flere barn son ikke juger selv om de får se på skjerm

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ingen begrensninger selvsagt 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ubegrenset

Anonymkode: dc3ce...0d5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Voldsomt. 
Hos oss er det fri skjerm, men som regel sover de når de er syke. 

Anonymkode: 7ab0d...117

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Diry72 skrev (1 time siden):

Jeg fikk se på tv når jeg var syk. Født i 1980

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Mener du med dette at ungene gjør noe galt ved å være syke, siden du mener det ikke skal 'belønnes med skjerm'?

Jentungen her har prøvd å lyve på seg sykdom for å få være hjemme. Da tar jeg tempen, ser an formen og sender henne på skolen 'for å prøve' om hun ikke har feber eller oppkast/diaré. 

Problemet er ikke at unger får se på skjerm når de er syke, problemet er at foreldre ikke gir ungene klare rammer for når man er syk nok til å være hjemme. Man skal ikke kjenne etter om man er frisk nok til å gå, man skal kjenne etter om man er syk nok til å la være. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Voldsomt. 
Hos oss er det fri skjerm, men som regel sover de når de er syke. 

Samme her.

Anonymkode: 96617...d14

AnonymBruker
Skrevet

Når man er syk trenger kroppen og hjernen ro. Da ligger man i sengen og hviler eller sover til man er blitt frisk nok til å stå opp og leve som normalt. 

Anonymkode: 0148f...7aa

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Når man er syk trenger kroppen og hjernen ro. Da ligger man i sengen og hviler eller sover til man er blitt frisk nok til å stå opp og leve som normalt. 

Anonymkode: 0148f...7aa

Er du aldri en mellomting når du er syk? Sånn at du klarer å ligge i sofaen med tven på, men blir dårlig om du er i bevegelse?

Anonymkode: e65f4...38e

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...