Gå til innhold

Spise kull fra ovnen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fant det ene barnet mitt på 8år fremfor peisen hvor hen spiste av kullet som lå igjen etter å ha fyrt.. barnet fortalte at det hadde gjort det flere ganger og synes det smaker godt

Hen var helt sort i munnen etter å ha spist av det...

Er det farlig å spise? Hvordan får jeg hen til å slutte?? 

Anonymkode: 3eac1...99f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gjort det et par ganger da jeg hadde sjuk diare, kull hjelper, men du bør kanskje vurdere sånn grind foran ovnen

Anonymkode: 8d6d7...293

AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hva du har fyrt med

Anonymkode: 803b8...15d

• Nyttig 1
Skrevet

Barnet er 8 år! Det burde faktisk gå an å snakke med barnet, og da få barnet til å forstå. I teorien burde barnet forstå hva som er rett og galt i en slik alder. Iallefall ved instruksjoner. 

Men hvis det av ulike grunner ikke er mulig å få til, så får dere tømme ovnen etter bruk. Eller la være å bruke ovnen til barnet vokser det av seg.

Kull blir brukt medisinsk for mage- og tarmsykdommer, så farlig er det neppe. Det er vel mengden det går på. Er barnet ellers frisk så er det ingen grunn til stress, tror jeg, men skulle barnet i en eller annen grad være eller bli syk, så ville jeg oppsøkt legevakt momentant.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hørt om Pica? En lyst til å spise enkelte spesielle ting? Jeg ville faktisk hørt med fastlegen.

Anonymkode: ded95...f67

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det går fint. Kull er ikke giftig. 

Anonymkode: f1679...46f

Skrevet

Når noen får i seg noe du ikke vet om er skadelig eller ikke så ringer du Giftinformasjonssentralen. Du spør ikke på kg.

Jeses.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...