Gå til innhold

Eggdonor utlandet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen her som har erfaring med eggdonasjon i utlandet? (Estland/Polen/Tjekkia)

Anonymkode: 340f5...e40

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, men Spania.

Gjorde mye research og valgte klinikk som fremsto som mest seriøs - både mtp. oppfølging og trygghet for donor, medisinske valg (feks ikke tilby innsett av tre egg, noe jeg mener er uetisk), solid rapportering og gode data over tid. De hadde også svært god suksessrate. 

Anonymkode: f1765...29f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.1.2023 den 19.35):

Er det noen her som har erfaring med eggdonasjon i utlandet? (Estland/Polen/Tjekkia)

Hei

Ja vi gjorde eggdonasjon fra Tsjekkia. Klinikken heter Reprofit og ligger i Brno. Har 2 barn med eggdonasjon født i 2018 og 2021. Vi har hatt veldig god erfaring. Aller første gang mistet jeg etter 5 uker, pga lav progesteron. Deretter tok jeg veldig høy progesteron de første 3 mnd etter innsett. Og det gikk bra. Alt av service og behandling var helt topp. Kommuniserte med klinikken kun på mail. 

Anonymkode: 8854d...d29

• Liker 2
Skrevet
On 1/7/2023 at 7:35 PM, AnonymBruker said:

Jeg og mannen forsøkte med eggdonor i Tsjekkia. Jeg ble veldig usikker på dette i etterkant for vi lykkes ikke. Begynte å lure på om de var gode på dette eller ikke. Men det er gjerne normalt at man ikke lykkes på første forsøk. Det er ikke påvist noe feil på verken meg eller han. 

Anonymkode: 9d9c7...e24

Skrevet

Jeg har tatt embryo adopsjon i Riga. Fikk to tette, som da er biologisk helsøsken. Er så fornøyd! Brukte åtte år på å bli gravid, men de var verdt å vente på! 

Anonymkode: 06940...dd9

• Hjerte 2
Skrevet

Hvilke klinikker brukte dere?

Skrevet

Holder på med Ovumia i Helsinki nå, og er veldig fornøyd. God oppfølging og helt grei ventetid på donor.

Anonymkode: 34ba3...5f2

Skrevet

Hva bør en spør om når en kontakter klinikken/e?

Skrevet

Ja via Danmark. 

Anonymkode: 5fc22...034

Skrevet

Hvorfor tenker dere ikke på fremtiden til de barna som er adoptert via eggdonasjon ? Hvorfor hører dere ikke på erfaringene donor barn forteller. Donor barn som andre er bare små barn en kort tid, allerede i tenårene så begynner problemene for dem som er blitt til på den måten. Det er en vond skjebne å ikke kjenne til sin biologiske/genetiske mor da man arver mest gener fra henne ! Men å kjenne sin genetiske far er også en menneskerett.

Anonymkode: 2b2c7...cfe

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor tenker dere ikke på fremtiden til de barna som er adoptert via eggdonasjon ? Hvorfor hører dere ikke på erfaringene donor barn forteller. Donor barn som andre er bare små barn en kort tid, allerede i tenårene så begynner problemene for dem som er blitt til på den måten. Det er en vond skjebne å ikke kjenne til sin biologiske/genetiske mor da man arver mest gener fra henne ! Men å kjenne sin genetiske far er også en menneskerett.

Anonymkode: 2b2c7...cfe

Tror du virkelig ikke at de/vi som er eller har vært i situasjonen har tenkt nøye gjennom? 

Anonymkode: 5fc22...034

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...