AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #241 Del Skrevet 12. januar 2023 Sofie Maria skrev (9 timer siden): si fra at de må være rolige på natta siden dere trenger å sove? er vel ikke verre enn det? Om de ikke tar tiltak (skru ned lyden på tv-en eller hva enn som holder dere våkne) så må dere jo vurdere å få noen nye inn 😎 Ja, vi må dessverre få inn noen nye når kontrakten går ut. Anonymkode: 7c56d...0b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 12. januar 2023 #242 Del Skrevet 12. januar 2023 takinova skrev (1 time siden): Nei, det er ikke lydbøyler dessverre. Da bør dere få det fikset, er et rimelig og enkelt grep som sikrer at leietaker ikke blir unødig forstyrret Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 12. januar 2023 #243 Del Skrevet 12. januar 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Leietakerne våre har snudd døgnet og det holder oss jevnlig oppe om natta😞 Anonymkode: 7c56d...0b2 Lydisolasjon, lydisolasjon og ikke minst lydisolasjon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest takinova Skrevet 12. januar 2023 #244 Del Skrevet 12. januar 2023 Fru Uperfekt skrev (25 minutter siden): Da bør dere få det fikset, er et rimelig og enkelt grep som sikrer at leietaker ikke blir unødig forstyrret Nja, lavt under taket fra før. Dessuten er det bare kort tid før de største ungene tar i bruk kjelleren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ms Baxter Skrevet 12. januar 2023 #245 Del Skrevet 12. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 10.1.2023 den 19.25): Greia er, i motsetning til hva KG tror, så krever det alvorlig psykisk eller fysisk sykdom som hemmer deg i det daglige ikke bare i jobb, for å få ung ufør. Alvorlige psykiske problemer er majoriteten av grunnene til at en får ung ufør. Har du så store psykiske problemer , er det økt risiko for at du ikke evner/orker ta vare på leiligheten i like stor grad som andre. Diskriminering er det, og sånn er mennesker. Har du noe å tape, så har veldig få gode moralske verdier. Det er mer på avstand når en slipper å risikere egen lommebok da er det fleste imot diskriminering, men det er mest virtue signaling. og har lite signifikans på det aller meste. En ting er å forvente at staten skal være nøytral, det kan de fleste gå med på, for da blir byrden mer jevnt fordelt, men etter det når det er på individnivå kommer en seg ikke unna at det alltid vil være diskriminering/rasisme, du kan ikke vedta deg bort fra det. Anonymkode: 3480f...486 Nåja, mange som har vært i arbeidslivet i mange år før en ble trygda. Jeg jobbet fullt som sykepleier i 10år, før da så stopp fysisk og psykisk. Men har egen leilighet, bil, er alenemor. Har både hobbyer og jobber deltid i 40%. Ikke alle uføre er håpløse kriminelle… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #246 Del Skrevet 12. januar 2023 Ms Baxter skrev (1 time siden): Nåja, mange som har vært i arbeidslivet i mange år før en ble trygda. Jeg jobbet fullt som sykepleier i 10år, før da så stopp fysisk og psykisk. Men har egen leilighet, bil, er alenemor. Har både hobbyer og jobber deltid i 40%. Ikke alle uføre er håpløse kriminelle… Den anonyme du svarte skrev angående ung ufør. Det er andre krav enn "kun" ufør. Anonymkode: db90f...c38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ms Baxter Skrevet 12. januar 2023 #247 Del Skrevet 12. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Den anonyme du svarte skrev angående ung ufør. Det er andre krav enn "kun" ufør. Anonymkode: db90f...c38 Ja jeg kunne vel egentlig fått den og, hadde jeg fått Asperger diagnosen som barn/ungdom😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #248 Del Skrevet 13. januar 2023 Voldsom økning i husleie, mange som nå kommer til å slite. Skal man være lenge på leiemarkedet bør man oppføre seg eksemplarisk og betale leie i tide. Det blir rift fremover når de mer kapitalsterke må selge og presser prisene opp. Færre boliger bidrar også til økt leie og selvsagt vil utleiere foretrekke de som har gode referanser og ingen betalingsanmerkninger. https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/den-sterkeste-veksten-noensinne/15420490/ Anonymkode: 4676b...e02 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #249 Del Skrevet 13. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Voldsom økning i husleie, mange som nå kommer til å slite. Skal man være lenge på leiemarkedet bør man oppføre seg eksemplarisk og betale leie i tide. Det blir rift fremover når de mer kapitalsterke må selge og presser prisene opp. Færre boliger bidrar også til økt leie og selvsagt vil utleiere foretrekke de som har gode referanser og ingen betalingsanmerkninger. https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/den-sterkeste-veksten-noensinne/15420490/ Anonymkode: 4676b...e02 Dette er jo utrolig logisk? En forventet vel dette? Eller trodde en at husleiene skulle stå på stedet hvil samtidig som at alle utgiftene huseiere har når det kommer til boligutgifter øker drastisk? I så tilfelle er en ganske naiv. Tenk hvis folk sliter så mye at de ikke har råd til å bo og blir nødt til å henvende seg hos NAV for å søke om økonomisk hjelp? Skal en da inn på leiemarkedet og stille i samme «mølje» som resten av NAV’erne? Som vil si at de med meget stor stor sannsynlighet vil slite stort med i det hele tatt å bli respektert som ett normalt menneske av de fleste utleiere.. Anonymkode: ca87c...c20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #250 Del Skrevet 13. januar 2023 Vel. Jeg jobber i et yrke hvor jeg har hjemmebesøk til flere innen psykisk helse og rus - mange av disse er uføretrygdede. Kan trygt si jeg ikke kommer til å leie ut dersom jeg hadde visst at leietager var ufør. Sorry, men sannsynligheten blir større for problemer Anonymkode: 038d1...6e9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #251 Del Skrevet 13. januar 2023 Jeg ville vært mer redd for å leie ut til en pensjonist. De tilstandene jeg har observert i leilighetene til en del fullt oppegående og fysisk spreke gamle menn er helt.. Nei, vet ikke hva jeg skal beskrive det som engang. Det er bare så jævlig grisete og ekkelt. Anonymkode: da60e...5e5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #252 Del Skrevet 13. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vel. Jeg jobber i et yrke hvor jeg har hjemmebesøk til flere innen psykisk helse og rus - mange av disse er uføretrygdede. Kan trygt si jeg ikke kommer til å leie ut dersom jeg hadde visst at leietager var ufør. Sorry, men sannsynligheten blir større for problemer Anonymkode: 038d1...6e9 Hvordan ser det ut hos dem da, tar de godt vare på leiligheten? Anonymkode: 4676b...e02 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #253 Del Skrevet 13. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette er jo utrolig logisk? En forventet vel dette? Eller trodde en at husleiene skulle stå på stedet hvil samtidig som at alle utgiftene huseiere har når det kommer til boligutgifter øker drastisk? I så tilfelle er en ganske naiv. Tenk hvis folk sliter så mye at de ikke har råd til å bo og blir nødt til å henvende seg hos NAV for å søke om økonomisk hjelp? Skal en da inn på leiemarkedet og stille i samme «mølje» som resten av NAV’erne? Som vil si at de med meget stor stor sannsynlighet vil slite stort med i det hele tatt å bli respektert som ett normalt menneske av de fleste utleiere.. Anonymkode: ca87c...c20 Nja mange her i tråden tror utleiere driver veldedighet og ikke bør øke leien om de har nedbetalt lån feks. Blir litt som og si til dagligvarebransjen at de ikke må øke prisene med mindre de står i fare for å gå konkurs. Anonymkode: 4676b...e02 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #254 Del Skrevet 13. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg ville vært mer redd for å leie ut til en pensjonist. De tilstandene jeg har observert i leilighetene til en del fullt oppegående og fysisk spreke gamle menn er helt.. Nei, vet ikke hva jeg skal beskrive det som engang. Det er bare så jævlig grisete og ekkelt. Anonymkode: da60e...5e5 Ja må man leie som pensjonist har man dårlig økonomi, med mindre man eier hus i Spania etc og bor der halve året. Eldre setter jo gjerne også en spesiell lukt i huset. Det sagt så tror jeg dette kan skyldes enkemenn som ikke har vært vant til å gjøre husarbeid. Anonymkode: 4676b...e02 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #255 Del Skrevet 13. januar 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Ja må man leie som pensjonist har man dårlig økonomi, med mindre man eier hus i Spania etc og bor der halve året. Eldre setter jo gjerne også en spesiell lukt i huset. Det sagt så tror jeg dette kan skyldes enkemenn som ikke har vært vant til å gjøre husarbeid. Anonymkode: 4676b...e02 Mulig det er tilfelle for en del, men jeg tror også dette med å gidde spiller inn. Kan ta bestefaren min som eksempel. Han vet hvordan man rydder og vasker og er i full stand til å få det til, han bare gidder ikke. Er jo mye morsommere å skru på bobilen, må vite. Den dagen han takker for seg eller flytter på sykehjem blir vi nødt til å blant annet rive alle gulvene i leiligheten hans før man i det hele tatt kan tenke tanken på å selge. De er egentlig i lys eik, men er nå mørkegråbrune av møkk. Anonymkode: da60e...5e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #256 Del Skrevet 13. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 8.1.2023 den 17.29): Er ikke ME så lav energi at knapt orker dusje. Klarer du holde en leilighet i ordentlig stand da? Anonymkode: 4676b...e02 Det kan man evt få hjelp til. Anonymkode: dc6bf...d7e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #257 Del Skrevet 13. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 9.1.2023 den 9.51): Hva med mine barn som bor over deg da, vil du klage på enhver bitteliten lyd fra oss fordi det utløser migrene? Eller kanskje du kan greie å presse igjennom hos fastlegen at du må ha en hund (selv om jeg har spesifisert at vi ikke leier ut til folk med husdyr) på grunn av psykiske grunner. Anonymkode: ab4dc...f11 Nei, lyd reagerer ikke jeg noe særlig på. Og husdyr orker jeg ikke for det er ikke alltid jeg er i form til å gå tur med en hund feks. Anonymkode: c6a39...91a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #258 Del Skrevet 13. januar 2023 Som nabo av uføretrygdede de siste par årene, så forstår jeg utmerket godt hvorfor mange utleiere ikke velger å leie ut til mange av de. Han første var hjemme 24/7, bass var hans store lidenskap (hans egne ord) solgte narkotika, hadde kompiser på besøk hele tiden i ukedagene (som også likte bass og sitte oppe om nettene) hadde null sosiale antenner og visste ikke hva husregler var. Hun andre fikk cannabis på resept og var den mest paranoide nabohatende hippien man kan tenke seg, samtidig som hun lot de stakkars 3 hundene sine være hjemme alene hele dagen, når hun var hjemme så lot hun de gå løse, angripe andre hunder og drite i hagen min. Han siste som ble kastet ut truet huseieren på bank da han vennlig stakk innom for å minne om husreglene da denne naboen også var våken om nettene og gjerne hadde sine arbeidsløse kompiser på besøk alle dager i uka med musikk. Også rusproblemer. Nå får jeg en ny nabo, ei dame med ett barn, og jeg håper virkelig det er over nå, ellers flytter jeg! 😂 Det er klart det er forskjell på folk, men det er ikke til å stikke under en stol at mange med fraværende arbeidsevne pga. psyken heller ikke klarer å omgås andre mennesker eller oppføre seg. Ingen røyk uten ild, etc. Sitter også oppe sent og gamer da jeg jobber mye nattevakter, men da tar jeg selvsagt hensyn og bruker headset. Anonymkode: 518bd...c02 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #259 Del Skrevet 13. januar 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Som nabo av uføretrygdede de siste par årene, så forstår jeg utmerket godt hvorfor mange utleiere ikke velger å leie ut til mange av de. Han første var hjemme 24/7, bass var hans store lidenskap (hans egne ord) solgte narkotika, hadde kompiser på besøk hele tiden i ukedagene (som også likte bass og sitte oppe om nettene) hadde null sosiale antenner og visste ikke hva husregler var. Hun andre fikk cannabis på resept og var den mest paranoide nabohatende hippien man kan tenke seg, samtidig som hun lot de stakkars 3 hundene sine være hjemme alene hele dagen, når hun var hjemme så lot hun de gå løse, angripe andre hunder og drite i hagen min. Han siste som ble kastet ut truet huseieren på bank da han vennlig stakk innom for å minne om husreglene da denne naboen også var våken om nettene og gjerne hadde sine arbeidsløse kompiser på besøk alle dager i uka med musikk. Også rusproblemer. Nå får jeg en ny nabo, ei dame med ett barn, og jeg håper virkelig det er over nå, ellers flytter jeg! 😂 Det er klart det er forskjell på folk, men det er ikke til å stikke under en stol at mange med fraværende arbeidsevne pga. psyken heller ikke klarer å omgås andre mennesker eller oppføre seg. Ingen røyk uten ild, etc. Sitter også oppe sent og gamer da jeg jobber mye nattevakter, men da tar jeg selvsagt hensyn og bruker headset. Anonymkode: 518bd...c02 Så har du sånne som min nabo. Uføretrygdet pga yrkesskade (fysisk). Noe av det snilleste og mest rolige kvinnemennesket jeg har truffet. Helt horribelt om folk skulle la være å leie ut til henne bare fordi hun går under betegnelsen "uføretrygdet" 😰... Anonymkode: 6cb6f...617 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhodiola Skrevet 14. januar 2023 #260 Del Skrevet 14. januar 2023 Tråden er ryddet for avsporing, brukerdebatt, brukerangrep, latterliggjøring og svar til slettede innlegg. Rhodiola, adm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå