AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #101 Skrevet 8. januar 2023 Maestro skrev (20 minutter siden): "trygda er hjemme 24/7" dere kødder nå? Hele gjengen min inkl meg sjøl er trygda. Og vi er mye ute på ting. Hos meg merker ikke de jeg leier hos, om jeg er hjemme eller ute. Tross for jeg hører musikk når jeg er hjemme, ser tv på natta, gjør husarbeid osv som et helt normalt menneske. Folk er så forbanna uvitene at jeg har lyst og grine 🙈🙈 Det er jo akkurat dette som er årsaken til at folk ikke gidder å leie til trygda fordi de frykter å få en som sitter oppe og ser på tv og spiller musikk hele natta. I ditt tilfelle "hele gjengen" er uføretrygda, da er det vel sjanse for at dere henger en stor gjeng hjemme hos hverandre. Det ville ikke jeg hatt i mitt hus i tide og utide altså. Jeg er ufør, og "normal" og jeg sover på natta og står opp om morgenen. Anonymkode: c6a39...91a 3
Maestro Skrevet 8. januar 2023 #102 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): En jobb kan være meningsfylt. Min oppfatning er at man skal jobbe så lenge det er fysisk mulig og stå i en jobb. Og få behandling for eventuelle plager man har for et best mulig liv. Trygd er en hvilepute som kun burde vært forbeholdt de aller aller sykeste. Anonymkode: 4676b...e02 Er fritidsskontakt da, fordi jeg vil jobbe noe. Jeg er basicly en arbeidsnarkoman. Så jeg er ikke på trygd fordi jeg har mast om det.. 3
Maestro Skrevet 8. januar 2023 #103 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er jo akkurat dette som er årsaken til at folk ikke gidder å leie til trygda fordi de frykter å få en som sitter oppe og ser på tv og spiller musikk hele natta. I ditt tilfelle "hele gjengen" er uføretrygda, da er det vel sjanse for at dere henger en stor gjeng hjemme hos hverandre. Det ville ikke jeg hatt i mitt hus i tide og utide altså. Jeg er ufør, og "normal" og jeg sover på natta og står opp om morgenen. Anonymkode: c6a39...91a Vi er ikke hos hverandre på nettene. Rolig kaffebesøk på dagtid, går turer, en kaffe i sentrum og sånn. Uansett, hva er galt med at leieboer har besøk? Så lenge det ikke er festing og bråk? Sitte en jentegjeng og spille spill? Herlighet. 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #104 Skrevet 8. januar 2023 Maestro skrev (Akkurat nå): Vi er ikke hos hverandre på nettene. Rolig kaffebesøk på dagtid, går turer, en kaffe i sentrum og sånn. Uansett, hva er galt med at leieboer har besøk? Så lenge det ikke er festing og bråk? Sitte en jentegjeng og spille spill? Herlighet. Ikke noe galt med besøk, isolert sett, men når det blir for mye av det kan det bli for mye. Skulle jeg leid ut en del av mitt eget hus ville jeg ikke hatt en som satt oppe hele natten med tv på eller musikk. Eller masse besøk rennende i tide og utide. Og med masse besøk mener jeg større grupper som er ofte på besøk. Anonymkode: c6a39...91a 1
Maestro Skrevet 8. januar 2023 #105 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke noe galt med besøk, isolert sett, men når det blir for mye av det kan det bli for mye. Skulle jeg leid ut en del av mitt eget hus ville jeg ikke hatt en som satt oppe hele natten med tv på eller musikk. Eller masse besøk rennende i tide og utide. Og med masse besøk mener jeg større grupper som er ofte på besøk. Anonymkode: c6a39...91a Ah nei slik er det ikke med min gjeng. Og jeg er ganske rolig når jeg er hjemme. Huseier hører meg aldri. Har hatt 3 små fester siden jeg flytta inn i 2019. Har kun et par venninner på besøk om gangen. Igjen : folk er så forskjellige! Og jeg kan ha mye og gå ut på for så ende kjempe sliten i lenger tid etterpå. Prøver og finne en balanse.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #106 Skrevet 8. januar 2023 Maestro skrev (30 minutter siden): Og psykotiske mennesker er ikke mer farlig enn andre! Er det fare for noe, så er det oftest fare for seg selv. Da jeg var i psykose i 2017 så jobba jeg frem til jeg fikk timen hos dps. Hjemme? Lå stort sett på sofa. -Psykotiske mennesker er de siste man bør leie ut til (snakker av erfaring) Anonymkode: f4a77...1e1
Maestro Skrevet 8. januar 2023 #107 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): -Psykotiske mennesker er de siste man bør leie ut til (snakker av erfaring) Anonymkode: f4a77...1e1 Alle er jo ikke like? Og ingen psykoser er like. Jeg har aldri vært utagerende eller farlig. Og er man i psykose så er man sannsynligvis lagt inn. 1
Maestro Skrevet 8. januar 2023 #108 Skrevet 8. januar 2023 Oooog. Hva har egentlig den man leier hos, hva har huseier med hva leieboer gjør? Hvor mye vedkommende er hjemme? Er noe som heter privatliv.. 🙈 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #109 Skrevet 8. januar 2023 Maestro skrev (4 minutter siden): Alle er jo ikke like? Og ingen psykoser er like. Jeg har aldri vært utagerende eller farlig. Og er man i psykose så er man sannsynligvis lagt inn. Fortsatt ikke verdt risikoen rundt det og leie ut til en mentalt ustabil person. Maestro skrev (1 minutt siden): Oooog. Hva har egentlig den man leier hos, hva har huseier med hva leieboer gjør? Hvor mye vedkommende er hjemme? Er noe som heter privatliv.. 🙈 Det heter å verne om egne eiendeler, hvis du leier ut til en psykotisk person som ikke betaler leie, ødelegger boligen, skaper uro blant naboer er det økonomisk sett en dårlig beslutning å leie ut til denne personen. Som utleier bør man kun leie ut til oppegående mennesker, som er oppegående leietakere. Man kan ikke gamble sine egne penger og innvesteringer på ting som "Kanskje denne psykotiske personen ikke er så ille". Anonymkode: f4a77...1e1 5
Maestro Skrevet 8. januar 2023 #110 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fortsatt ikke verdt risikoen rundt det og leie ut til en mentalt ustabil person. Det heter å verne om egne eiendeler, hvis du leier ut til en psykotisk person som ikke betaler leie, ødelegger boligen, skaper uro blant naboer er det økonomisk sett en dårlig beslutning å leie ut til denne personen. Som utleier bør man kun leie ut til oppegående mennesker, som er oppegående leietakere. Man kan ikke gamble sine egne penger og innvesteringer på ting som "Kanskje denne psykotiske personen ikke er så ille". Anonymkode: f4a77...1e1 Var ikke ang psykotiske mennesker på siste spm. Da kan man ikke leie ut til et eldre ektepar heller da? Eller alenemor med barn? Slitasje vettu.. Herregud. 3
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #111 Skrevet 8. januar 2023 Maestro skrev (2 minutter siden): Var ikke ang psykotiske mennesker på siste spm. Da kan man ikke leie ut til et eldre ektepar heller da? Eller alenemor med barn? Slitasje vettu.. Herregud. Du er fri til å leie ut til hvem du vil, jeg kommer til og fortsette med å være veldig forsiktig med hvem jeg tar inn som leietaker. Anonymkode: f4a77...1e1 4
Fru Uperfekt Skrevet 8. januar 2023 #112 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Det er jo akkurat dette som er årsaken til at folk ikke gidder å leie til trygda fordi de frykter å få en som sitter oppe og ser på tv og spiller musikk hele natta. I ditt tilfelle "hele gjengen" er uføretrygda, da er det vel sjanse for at dere henger en stor gjeng hjemme hos hverandre. Det ville ikke jeg hatt i mitt hus i tide og utide altså. Jeg er ufør, og "normal" og jeg sover på natta og står opp om morgenen. Anonymkode: c6a39...91a Om en har god lydisolasjon er det ikke noe problem.
Maestro Skrevet 8. januar 2023 #113 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Du er fri til å leie ut til hvem du vil, jeg kommer til og fortsette med å være veldig forsiktig med hvem jeg tar inn som leietaker. Anonymkode: f4a77...1e1 Leste bare tidligere i tråden. At det er et problem om leieboer er mye hjemme pga slitasje. Altså? Er man mye hjemme, nei da er det vanskelig og få en plass og bo. For real? Da kan man ikke leie ut til noen nesten da. Om vanlig boslitasje er et problem 🙄 3
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #114 Skrevet 8. januar 2023 Maestro skrev (1 minutt siden): Leste bare tidligere i tråden. At det er et problem om leieboer er mye hjemme pga slitasje. Altså? Er man mye hjemme, nei da er det vanskelig og få en plass og bo. For real? Da kan man ikke leie ut til noen nesten da. Om vanlig boslitasje er et problem 🙄 Det er forskjeller blant leietakere. uføre. narkomane, mentalt ustabile mennesker er det bare å styre unna hvis du vil ha noe seriøst. Det er klart de som ikke vet bedre som lar de leie, men for min del går jeg ikke på den smellen igjen. Anonymkode: f4a77...1e1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #115 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Det er jo akkurat dette som er årsaken til at folk ikke gidder å leie til trygda fordi de frykter å få en som sitter oppe og ser på tv og spiller musikk hele natta. I ditt tilfelle "hele gjengen" er uføretrygda, da er det vel sjanse for at dere henger en stor gjeng hjemme hos hverandre. Det ville ikke jeg hatt i mitt hus i tide og utide altså. Jeg er ufør, og "normal" og jeg sover på natta og står opp om morgenen. Anonymkode: c6a39...91a Høres ut som en student ikke hadde fungert som leieboer hos deg heller. Eller noen med barn. Da er det ikke mange igjen som passer gjennom nåløyet ditt. Anonymkode: 330a1...5ca 2
Maestro Skrevet 8. januar 2023 #116 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Det er forskjeller blant leietakere. uføre. narkomane, mentalt ustabile mennesker er det bare å styre unna hvis du vil ha noe seriøst. Det er klart de som ikke vet bedre som lar de leie, men for min del går jeg ikke på den smellen igjen. Anonymkode: f4a77...1e1 Man kan da være ufør pga angst, depresjoner, ryggskade, slitasje, kreft osv. Man MÅ ikke være schizofren liksom for og være ufør. 1 1
Maestro Skrevet 8. januar 2023 #117 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Høres ut som en student ikke hadde fungert som leieboer hos deg heller. Eller noen med barn. Da er det ikke mange igjen som passer gjennom nåløyet ditt. Anonymkode: 330a1...5ca Dette. 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #118 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Høres ut som en student ikke hadde fungert som leieboer hos deg heller. Eller noen med barn. Da er det ikke mange igjen som passer gjennom nåløyet ditt. Anonymkode: 330a1...5ca Bor ikke her hvor det er naturlig for studenter å bosette seg. Par/enslige med barn hadde gått fint. Anonymkode: c6a39...91a
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #119 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bor ikke her hvor det er naturlig for studenter å bosette seg. Par/enslige med barn hadde gått fint. Anonymkode: c6a39...91a Men mange barn har vennegrupper som løper ut og inn, det er bursdager og venner som henger hjemme hos hverandre, og det liker du jo ikke. Mange voksne også for den saks skyld. Anonymkode: 330a1...5ca 3
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #120 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men mange barn har vennegrupper som løper ut og inn, det er bursdager og venner som henger hjemme hos hverandre, og det liker du jo ikke. Mange voksne også for den saks skyld. Anonymkode: 330a1...5ca *Mange voksne som også har mange venner Anonymkode: 330a1...5ca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå