Gå til innhold

Hadde du vært i stand til å kjøre bil etter et glass vin?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

:vin:

Anonymkode: 36f0c...9d0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja så klart.

Anonymkode: 9b47c...606

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Sannsynligvis, men har ingen planer om å prøve. Vært i stand til og vært god sjåfør er forresten to forskjellige skalaer. Og vurderingsevnen kanskje det aller første som blir påvirket av alkohol.

Anonymkode: e1ffc...1cf

• Liker 2
Skrevet (endret)

Hadde aldri satt meg i bilen for å kjøre etter at jeg har drukket noe som helst alkohol. Er ikke interessert i å drepe medmennesker.

Endret av Honey Dew
  • Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, Honey Dew said:

Hadde aldri satt meg i bilen for å gjøre etter at jeg har drukket noe som helst alkohol. Er ikke interessert i å drepe medmennesker.

Så du er ikke i stand til å kjøre bil etter et glass vin med andre ord 😅

• Liker 5
Skrevet

Med tanke på at man ikke kommer over promillegrensen med et glass, så burde vel de fleste klare det 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvorfor skulle man ville det? Er det kult? Veldig vanskelig å la det vinglasset være? 

AnonymBruker
Skrevet
Just now, svartkatt said:

Hvorfor skulle man ville det? Er det kult? Veldig vanskelig å la det vinglasset være? 

Hvem har sagt at det er kult? 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Så du er ikke i stand til å kjøre bil etter et glass vin med andre ord 😅

Kjører aldri bil etter å ha drukket alkohol uansett hvor mye jeg har drukket. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja, hadde fint vært i stand til det. 
Men gjør det aldri. Hadde det derimot vært en akutt hendelse som gjorde at jeg var nødt, så hadde jeg nok kjørt.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Blåjojo said:

Ja, hadde fint vært i stand til det. 
Men gjør det aldri. Hadde det derimot vært en akutt hendelse som gjorde at jeg var nødt, så hadde jeg nok kjørt.

Samme her, hadde kun kjørt i nødstilfeller 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Absolutt kun i nødstilfeller. Det har skjedd 0 ganger hittil. 

Skrevet

Med et glass vin ligger man på grensa til å bli straffet. Jeg ville ikke drukket et glass vin og kjørt bil etterpå, det føles helt feil selv om jeg viste at jeg var under grensen. 

Men hvor lenge må man vente....? Er det sosialt akseptabelt å ta et glass vin/øl når man kommer på middag klokken 2000 og så kjøre hjem rundt midnatt (juridisk/medisinsk er man edru)? 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, regner med det. Men har aldri, og vil nok aldri prøve (må være fullstendig krise og stå om liv og død for at jeg skal bryte den regelen der).

Anonymkode: 02435...51f

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Tiuren said:

Med et glass vin ligger man på grensa til å bli straffet. Jeg ville ikke drukket et glass vin og kjørt bil etterpå, det føles helt feil selv om jeg viste at jeg var under grensen. 

Men hvor lenge må man vente....? Er det sosialt akseptabelt å ta et glass vin/øl når man kommer på middag klokken 2000 og så kjøre hjem rundt midnatt (juridisk/medisinsk er man edru)? 

Jeg hadde garantert kjørt hjem ved midnatt hvis jeg tok et glass vin/en øl klokken 20:00.

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg kunne klart det, men plager meg ikke å ikke gjøre det. 

Har derimot tatt ei øl klokka 19 og kjørt hjem klokka 23. Fikk en liten buzz (drikker veldig sjelden), spiste middag, så gikk det vekk, drakk så kaffe osv og hadde det hyggelig til vi skulle dra hjem. 

Anonymkode: 41592...c88

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ja, regner med det. Men har aldri, og vil nok aldri prøve (må være fullstendig krise og stå om liv og død for at jeg skal bryte den regelen der).

Anonymkode: 02435...51f

Står det mellom liv eller død, ringer en 113. En kjører ikke med promille.

Skrevet
Just now, Honey Dew said:

Står det mellom liv eller død, ringer en 113. En kjører ikke med promille.

Enig, men hva er promille? Hvor lenge må man vente etter 1 glass vin? 

Skrevet

Definitivt, men jeg aner ikke hvor mye promille ville målt så ville ikke gjort det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...