Gå til innhold

Barna er flaue over boligen vår og jeg er lei meg.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir så lei meg, ungene er visst flaue over hvordan vi bor. Jeg trodde de syntes vi hadde der fint, men nei. Vi bor i rekkehus, men det er grei standard her synes jeg. De har vært sitt fine rom med mange flotte ting og nyeste spillmaskin osv. De har kanskje ikke helt nyeste iphoner, men de har 11 pro. Vi har ikke de dyreste møbler, men de vi har er fine og jeg er flink med interiør. De har det de trenger, jeg gir de også merkeklær til overkommelige priser. Jeg gjør alt jeg kan for at ungene skal ha det fint, det er strøkent her hjemme hver dag og jeg hjelper dem ofte med rommene dems også. Jeg strekker meg langt hele tiden. Men såklart vi har ikke de dyreste tingene, eller en stor moderne enebolig med boblebad eller kinorom.  

Jeg er lei meg, yngste på 12 år ønsket ikke be over venninner på bursdagsfeiring med taco og film, da ønsket hun evt ikke å feire fordi alle venninnene bor i fine eneboliger, og hun bare i rekkehus som hun sa. Hun syntes også at tingene våres ikke var fine nok. Så da blir bursdagen et annet sted. 

Eldste på 15 år sier ikke noe om tingene, men han har også venner i store eneboliger og har aldri med seg venner hjem, og bare snakker det bort hvis jeg sier noe om å ta venner med hjem. Han elsker å være hjemme hos disse vennene som lever i ganske flotte eneboliger.

Vi bor i et pengesterkt området, men jeg trodde virkelig de likte hvordan de bodde likevel. Jeg har gått rundt og tenkt at jeg har værr lykkelig over å kunne gi ungene et godt og fint hjem. Jeg har ikke råd til mer, men har likevel gitt dem så mye. 

Barna er flotte unger på alle måter, men de er så flaue over hjemmet sitt. Jeg prøver å fortelle, da spesielt yngste at mange bor som oss, men det hjelper ikke. Hva gjør jeg her? Jeg føler meg ikke bra nå.

Anonymkode: 212cf...ee2

• Hjerte 19
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kansje ta en kjøretur rundt i landet med ungene? 

Anonymkode: 80776...beb

• Liker 32
  • Nyttig 12
Gjest Abendstern
Skrevet

Problemet er ikke rekkehuset, men dine barns prinsessesyndrom. Jeg ville realitetaorientert dem. Penger vokser ikke på trær. Lykke kan ikke måles i materielle goder. Jeg vil anta at du er for snill med dine barn og det utnytter de.

AnonymBruker
Skrevet

Leser barna dine nyheter/ ser Dagsrevyen?

Anonymkode: 3db01...f37

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke noe å gjøre med. Du må bare holde ut denne fasen til de vokser det av seg. Det er ikke dine barns skyld. De sammenligner bare seg selv med det de ser rundt seg og vokser opp med. Hadde ditt rekkehus vært på Stovner eller Grønland i Oslo kan du banne på at barna dine alle vennene deres hadde vært hjemme hos dere konstant fordi det var den fineste boligen i hele bydelen. Men dessverre ligger rekkehuset deres i et hav av eneboliger, da blir det som det blir. Barna dine er bare et produkt av sitt miljø, det er ikke noe feil med det.

Anonymkode: ca0ce...c14

• Liker 22
  • Nyttig 1
Skrevet

Det her må du ta ta i! Bortskjemte drittunger! 

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)

Jeg hadde det på samme måte da jeg var liten, bare at vi bodde i en faktisk dårlig og rotete leilighet. Visste folk snakket om det og brukte dagesvis på å vaske og rydde om jeg dkulle ha besøk. Hvordan venninner ser på henne betyr alt når en er yngre.

Usikker på om det er så lett å endre hennes følelser nå, men vit at de vil endre seg når hun blir eldre. Enn så lenge er det kanskje lurt å feire bursdager og slikt et annet sted? Og ikke ta det personlig!

Endret av anonymLala
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det er faktisk likt her. Og jeg har også vært lei meg. Ville bare si det ♥️

Anonymkode: a9ae3...e00

• Hjerte 7
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ikke barna til TS som er bortskjemte eller ufordragelige. Det er vennene deres, som ikke vil bli med hjem til noen som bor i et rekkehus. Det er de som trenger realitetsorientering.

Anonymkode: 1f427...638

• Liker 11
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det høres ut som om du legger ekstremt tung vekt på materialistiske goder, og at barna dine har arvet dette. "Har ikke det nyeste, men de har 11 pro"; altså for 95 % av Norges befolknig, så er dette en skikkelig snobbete ting å si.

Anonymkode: 9baae...dae

Helt enig!! La merke til den setningen jeg også, bare 11 pro! Skal de liksom ha 14 pro? 

• Liker 17
  • Nyttig 5
Skrevet

Det er noen hjem som du kan merke at det er trygt og godt. Noen hjem blir du usikker på om det er ok å sette deg i sofaen, da det føles kaldt og som et visningshjem. Jeg vet at ungdom ikke tenker slik, men vil tippe at enkelte av ungene som bor i flotte hus, egentlig skulle ønske at de hadde foreldrene mer til stede eller at det var ok at alt ikke var så striglet hele tiden. Jeg vet ikke hva du skal si til ungene dine. De er i en alder der ting og fasade er viktig, men jeg ville tenkt på hva som er din families greie. Er det et hjem som alltid er fylt med latter, liker dere å lage mat sammen, spiser dere popkorn i sofaen?

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
Kaneel skrev (4 minutter siden):

Det her må du ta ta i! Bortskjemte drittunger! 

Du er så sjarmerende 

Anonymkode: 14db5...e36

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er jo ikke barna til TS som er bortskjemte eller ufordragelige. Det er vennene deres, som ikke vil bli med hjem til noen som bor i et rekkehus. Det er de som trenger realitetsorientering.

Anonymkode: 1f427...638

Eh hvor står det st de ikke vil?

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det høres ut som om du legger ekstremt tung vekt på materialistiske goder, og at barna dine har arvet dette. "Har ikke det nyeste, men de har 11 pro"; altså for 95 % av Norges befolknig, så er dette en skikkelig snobbete ting å si.

Anonymkode: 9baae...dae

Nei, jeg ville bare forklare i innlegget at de har ganske mye selvom de ikke har alt eller det beste, for å få frem at jeg synes og trodde de hadde det fint som ungdommer. Beklager hvis det kom feil ut, jeg er ikke materialistisk. 

Ts 

Anonymkode: 212cf...ee2

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Du får si til dem at de må jobbe hardt på skolen og være flinke med penger, så kan de kjøpe seg et fint hus selv når de blir voksne. 

Anonymkode: 80bb0...f3f

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Ungene dine er bortskjemte.

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

På tide barna dine lærer litt om økonomi, prioriteringer (ting betyr ingenting egentlig), og hvor heldige dere er som eier bolig. De høres skikkelig bortskjemt ut, og skjermet for hvordan andre har det.

Jeg sier ikke det er din skyld, men på tide å dra av plasteret. Alle er ikke like, noen leier, noen bor i leilighet, andre i enebolig. Hvor fine møbler du har betyr ingenting.

Anonymkode: be8ec...443

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Lorieen skrev (2 minutter siden):

Ungene dine er bortskjemte.

Jeez

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...