Gå til innhold

Hva gjør man med Klikk & Hent når man ikke kan hente likevel? 🤔

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vanligvis betaler man i butikken ved Klikk&Hent, men her har jeg allerede fått faktura. Varen har jeg lyst på, men butikken ligger over 1 time unna og jeg har bare ikke mulighet til å hente varen før fristen går ut. Hva gjør jeg? 

Anonymkode: 74104...9bd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta kontakt med butikken og forklar situasjonen så kan det være dere kan gjøre en avtale om dato for henting og de kan ha den litt lenger.

Anonymkode: 1a8c6...399

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Det skulle du kanskje tenkt på før du bestilte 

Anonymkode: 4086b...fa3

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Det skulle du kanskje tenkt på før du bestilte 

Anonymkode: 4086b...fa3

Slapp av. Ting blir ikke alltid som man har sett for seg. Det går bra.

Til TS: Det er bare å kontakte butikken og enten avtale senere henting eller å kansellere bestillingen. Begge burde gå bra 🙂

Anonymkode: 308a8...1a7

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ta kontakt med butikken og forklar situasjonen så kan det være dere kan gjøre en avtale om dato for henting og de kan ha den litt lenger.

Anonymkode: 1a8c6...399

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Slapp av. Ting blir ikke alltid som man har sett for seg. Det går bra.

Til TS: Det er bare å kontakte butikken og enten avtale senere henting eller å kansellere bestillingen. Begge burde gå bra 🙂

Anonymkode: 308a8...1a7

Takk 😊🌸

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare ring butikken så blir dere enig. Skjer stadig vekk,  ingen problem 😉

Anonymkode: d98fc...87c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Vanligvis betaler man i butikken ved Klikk&Hent, men her har jeg allerede fått faktura. Varen har jeg lyst på, men butikken ligger over 1 time unna og jeg har bare ikke mulighet til å hente varen før fristen går ut. Hva gjør jeg? 

Du kontakter bare butikken og forklarer problemet ditt. Enten er de villige til å holde av varen til du kan hente den, eller så bare setter de den ut i butikken igjen. Siden du har fått fakturaen, kan du jo tilby deg å betale dem, så er kanskje muligheten enda støtte for at de bare holder den av til du kan komme.

Skrevet

Du får tilbake pengene. 

Men anbefaler ikke å gjøre dette Ass. Mye bedre å bestille på nett. Blir baaaare styr med klikk og hent. Spesielt på plantasjen. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi kunne ikke hente i en bokhandel som hadde litt kort frist. Ringte de og da fikk det ligge en uke ekstra, var ikke noe problem det 😊 

Anonymkode: 8d1dd...7d5

Skrevet

Snakket med dem i dag og de sa at hvis jeg ikke henter varen, fjerner de ordre, men sender meg faktura på 100 kroner, en slags «bot». Er det lov?? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Snakket med dem i dag og de sa at hvis jeg ikke henter varen, fjerner de ordre, men sender meg faktura på 100 kroner, en slags «bot». Er det lov?? 

Finles betingelsene på nettsiden til butikken. Det der hørtes utrolig frekt ut, og ikke særlig lovlig. Hvilket grunnlag skulle de ha for å kreve penger av deg?

Hvilken butikk er dette egentlig?

Jeg ville tatt det opp med ledelsen, start med butikksjefen og så videre til hovedkontoret om du må.

Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Du må lese betingelsene som du antagelig har huket av på godtatt når du brukte tjenesten 

Anonymkode: 6c950...0b8

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du må lese betingelsene som du antagelig har huket av på godtatt når du brukte tjenesten 

Det er jo samme tjeneste jeg har brukt hundre ganger, klikk & hent med Klarna 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er jo samme tjeneste jeg har brukt hundre ganger, klikk & hent med Klarna 

Ja, men har du lest betingelsene/vilkår for bruk av tjenesten?

https://www.klarna.com/no/vilkar/

Anonymkode: aa915...893

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ja, men har du lest betingelsene/vilkår for bruk av tjenesten?

https://www.klarna.com/no/vilkar/

Anonymkode: aa915...893

Hva mener du? 

Skrevet

Noen som vet hva jeg kan gjøre nå? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Noen som vet hva jeg kan gjøre nå? 

Sannsynligvis lite du kan gjøre dersom du godtok betingelsene (og det står at man får bot på 100 kr for uhentet vare), men det er likevel ekstremt dårlig kundeservice om du faktisk ringte og forklarte deg, men likevel får denne boten. Da er man vrang. Du kan jo gi butikken en dårlig anmeldelse på trustpilot, ting har en tendens til å ordne seg på magisk vis da... 

Anonymkode: 3be0b...e6c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hva mener du? 

Har du lest hva betingelsene er? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sannsynligvis lite du kan gjøre dersom du godtok betingelsene (og det står at man får bot på 100 kr for uhentet vare), men det er likevel ekstremt dårlig kundeservice om du faktisk ringte og forklarte deg, men likevel får denne boten. Da er man vrang. Du kan jo gi butikken en dårlig anmeldelse på trustpilot, ting har en tendens til å ordne seg på magisk vis da... 

Anonymkode: 3be0b...e6c

Så det med hundre kroner er ikke noe de bare har funnet på? Ikke rart jeg ikke visste om det. Pleier å hente det jeg har bestilt 

Skrevet

Kjenner du noen som bor i nærheten som kan hente for deg da?

Anonymkode: 61f2e...2dd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...