AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #1 Skrevet 7. januar 2023 Etter jeg kom i tidlig overgangsalder,så har ikke sex vært noe for meg.Hadde ikke hatt sex på ca 4 måneder,før jeg hadde i går.Det svir og føles veldig tørt og vondt ut.Noen med samme erfaring?Han fyren mente jeg bare var trang🙈 Anonymkode: 2caef...0f7 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #2 Skrevet 7. januar 2023 Mann her, bare så det er klarlagt. Du er nødt til å ta ansvar for deg selv, og finne ut av denne nye situasjonen. Kan det ikke fikses med lengre forspill, og glidemiddel, så er det å gå til legen og kanskje diskutere hormonpreparater. Slutt i hvertfall å ha sex med en som ikke ser problemet. Anonymkode: 9e109...240 3 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #3 Skrevet 7. januar 2023 Jeg trenger lengre tid til "oppvarming" nå, sånn at jeg rekker å bli skikkelig kåt, og ikke bare våt. Merker det på slimhinnene at det blir sårt og ømt om vi har det for travelt. Anonymkode: 08368...3d1 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #4 Skrevet 7. januar 2023 Glidekrem er oppfunnet. Det er en grunn til at slike produkter er oppfunnet. Om det er for flaut å kjøpe på apoteket, kan man bestille slikt online. https://www.kondomeriet.no/tilbehor/glidemiddel/ Anonymkode: 1ceb2...18f 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #5 Skrevet 7. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Glidekrem er oppfunnet. Det er en grunn til at slike produkter er oppfunnet. Om det er for flaut å kjøpe på apoteket, kan man bestille slikt online. https://www.kondomeriet.no/tilbehor/glidemiddel/ Anonymkode: 1ceb2...18f Vi brukte glidekrem også. Anonymkode: 2caef...0f7
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #6 Skrevet 7. januar 2023 Jeg er 54 år og har aldri vært så mye kåt som da jeg passerte 50 år og trenger ikke glidemiddel Anonymkode: 97575...f13 1 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #7 Skrevet 7. januar 2023 Råder deg til å gå til legen din og snakke om østrogen. Det vil hjelpe deg mye! Men det er flere alternative preparat, så ikke ta til takke med noe som ikke fungerer. Jeg har testet ut to forskjellige og er veldig fornøyd med det jeg bruker nå. Blir kåt og våt😊 Anonymkode: 2283e...984 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #8 Skrevet 7. januar 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg er 54 år og har aldri vært så mye kåt som da jeg passerte 50 år og trenger ikke glidemiddel Anonymkode: 97575...f13 Hvor viktig var det for deg å påpeke dette? Anonymkode: 06715...019 2 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #9 Skrevet 7. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er 54 år og har aldri vært så mye kåt som da jeg passerte 50 år og trenger ikke glidemiddel Anonymkode: 97575...f13 Har vært motsatt hos meg,nymfo i 20/30 årene..Nå er det helt dødt nesten🙈 Anonymkode: 2caef...0f7 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #10 Skrevet 7. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har vært motsatt hos meg,nymfo i 20/30 årene..Nå er det helt dødt nesten🙈 Anonymkode: 2caef...0f7 Heldig du da,for jeg savner jo sex,men gjør mer vondt enn godt.Så lite lyst da. Anonymkode: 2caef...0f7
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #11 Skrevet 7. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Råder deg til å gå til legen din og snakke om østrogen. Det vil hjelpe deg mye! Men det er flere alternative preparat, så ikke ta til takke med noe som ikke fungerer. Jeg har testet ut to forskjellige og er veldig fornøyd med det jeg bruker nå. Blir kåt og våt😊 Anonymkode: 2283e...984 Takk for bra svar😊Legen anbefalte meg noe soya tabletter,fine for hetetokter men ikke for sexlivet🙈 Anonymkode: 2caef...0f7
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #12 Skrevet 7. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi brukte glidekrem også. Anonymkode: 2caef...0f7 Hvis det føles tørt, som er det eneste jeg kunne les ut av første innlegg, så her det tydeligvis feil glidemiddel. Husk at glidemiddelet ska mest på pikken. Anonymkode: 1ceb2...18f 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #13 Skrevet 7. januar 2023 Jeg bruker vaginale østrogentabletter. De innføres i skjeden to ganger i uken og hjelper mot sånne plager. Det hjelper ihvertfall. Eventuelt kan du snakke med legen om å prøve hormonplaster. Anonymkode: 0cce8...6c7 3
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #14 Skrevet 7. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Takk for bra svar😊Legen anbefalte meg noe soya tabletter,fine for hetetokter men ikke for sexlivet🙈 Anonymkode: 2caef...0f7 Ja, skjønner og det er det som er noe av problemet - du får noe for at du ikke skal ha plager. Det er en litt «gammel» oppfatning, for det du trenger er noe som hever livskvaliteten din! Ikke ta til takke, krev noe mer😊 Lykke til! Anonymkode: 2283e...984
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #15 Skrevet 7. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Takk for bra svar😊Legen anbefalte meg noe soya tabletter,fine for hetetokter men ikke for sexlivet🙈 Anonymkode: 2caef...0f7 Jeeze, for en lege! Gjemt seg under en stein de siste mange ti-åra han/hun eller? Østrogen-midler/hormoner er forsket på lenge og konklusjonen er at det forsvinnende lite fare for kreft eller andre bivirkninger, så greit å supplere med når plagene blir for store. Ovesterin er en reseptfti krem som brukes inni og utenpå for å styrke smidigheten/tykkelsen i slimhinnene og gjøre dem mindre såre og tørre. Hormonplaster i tilpasset dose reduserer plager med hetetokter, dritthumør og div andre plager, litt også på sexlysta (spesielt om man har mye plager - for DET fremmer den ihvertflall ikke). Kronen på verket og rosinen i pølsa er testosteron i form av gele som smøres på underarmen eller et annet tilpassa sted. Kvinners nivåer synker også med alderen, og testosteron har , akkurat som hos menn, mye å si for lyst, energi, "drive" og utholdenhet. Jeg kom i overgangsalder veldig tidlig, og valgte å ta kontakt med ei som er spesialist på dette med hormonbehandling, etter å ha flerra , snerra og spist mannen levende før frokost, og heller syntes at oppvask for hånd var mer interessant enn at han skulle være fysisk med meg. Fikk tilbake livet mitt og enda mer til etter at jeg starta opp med dette Goolgle Medicus avd Oslo, navnet til den kvinnelige legen finner du lett der (for jeg har vel ikke lov å skrive det her?). Anonymkode: 13213...6e2 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #16 Skrevet 7. januar 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeeze, for en lege! Gjemt seg under en stein de siste mange ti-åra han/hun eller? Østrogen-midler/hormoner er forsket på lenge og konklusjonen er at det forsvinnende lite fare for kreft eller andre bivirkninger, så greit å supplere med når plagene blir for store. Ovesterin er en reseptfti krem som brukes inni og utenpå for å styrke smidigheten/tykkelsen i slimhinnene og gjøre dem mindre såre og tørre. Hormonplaster i tilpasset dose reduserer plager med hetetokter, dritthumør og div andre plager, litt også på sexlysta (spesielt om man har mye plager - for DET fremmer den ihvertflall ikke). Kronen på verket og rosinen i pølsa er testosteron i form av gele som smøres på underarmen eller et annet tilpassa sted. Kvinners nivåer synker også med alderen, og testosteron har , akkurat som hos menn, mye å si for lyst, energi, "drive" og utholdenhet. Jeg kom i overgangsalder veldig tidlig, og valgte å ta kontakt med ei som er spesialist på dette med hormonbehandling, etter å ha flerra , snerra og spist mannen levende før frokost, og heller syntes at oppvask for hånd var mer interessant enn at han skulle være fysisk med meg. Fikk tilbake livet mitt og enda mer til etter at jeg starta opp med dette Goolgle Medicus avd Oslo, navnet til den kvinnelige legen finner du lett der (for jeg har vel ikke lov å skrive det her?). Anonymkode: 13213...6e2 Takk 🥰 Ja min lege skal snart bli pensjonist. Så håper få en bedre fastlege.Oslo er ikke så langt unna,Så jeg skal Google dette du tipset om 👍 Anonymkode: 2caef...0f7 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #17 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg er 54 år og har aldri vært så mye kåt som da jeg passerte 50 år og trenger ikke glidemiddel Anonymkode: 97575...f13 Norwegische Superknüller? Anonymkode: 6c766...c34
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #18 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeeze, for en lege! Gjemt seg under en stein de siste mange ti-åra han/hun eller? Østrogen-midler/hormoner er forsket på lenge og konklusjonen er at det forsvinnende lite fare for kreft eller andre bivirkninger, så greit å supplere med når plagene blir for store. Ovesterin er en reseptfti krem som brukes inni og utenpå for å styrke smidigheten/tykkelsen i slimhinnene og gjøre dem mindre såre og tørre. Hormonplaster i tilpasset dose reduserer plager med hetetokter, dritthumør og div andre plager, litt også på sexlysta (spesielt om man har mye plager - for DET fremmer den ihvertflall ikke). Kronen på verket og rosinen i pølsa er testosteron i form av gele som smøres på underarmen eller et annet tilpassa sted. Kvinners nivåer synker også med alderen, og testosteron har , akkurat som hos menn, mye å si for lyst, energi, "drive" og utholdenhet. Jeg kom i overgangsalder veldig tidlig, og valgte å ta kontakt med ei som er spesialist på dette med hormonbehandling, etter å ha flerra , snerra og spist mannen levende før frokost, og heller syntes at oppvask for hånd var mer interessant enn at han skulle være fysisk med meg. Fikk tilbake livet mitt og enda mer til etter at jeg starta opp med dette Goolgle Medicus avd Oslo, navnet til den kvinnelige legen finner du lett der (for jeg har vel ikke lov å skrive det her?). Anonymkode: 13213...6e2 Ja, enig med deg - vi trenger oppdaterte, moderne leger som skjønner oss😊 Interessant det du sier om testosteron, var det noe legen foreslo eller spurte du spesifikt etter det? Jeg får et østrogenpreparat nå og er veldig fornøyd med det, men kunne tenkt meg å prøve testosteron for det lille ekstra😊 Anonymkode: 2283e...984 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #19 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg bruker vaginale østrogentabletter. De innføres i skjeden to ganger i uken og hjelper mot sånne plager. Det hjelper ihvertfall. Eventuelt kan du snakke med legen om å prøve hormonplaster. Anonymkode: 0cce8...6c7 Dette. Det har vært alt jeg trenger, fungerer akkurat som før. Anonymkode: 18bab...87c
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #20 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Ja, enig med deg - vi trenger oppdaterte, moderne leger som skjønner oss😊 Interessant det du sier om testosteron, var det noe legen foreslo eller spurte du spesifikt etter det? Jeg får et østrogenpreparat nå og er veldig fornøyd med det, men kunne tenkt meg å prøve testosteron for det lille ekstra😊 Anonymkode: 2283e...984 Hadde spurt min allmennlege, men fikk nei derfra. Men spesialisten på Medicus hadde et helt annet syn på dette med hormoner/testosteron. Men så har hun også jobbet spesifikt med dette lenge. Og hun var ganske oppgitt over allmennlegers rigide holdninger til det å gi hormoner /testo til damer. Etter å ha fått rewept av henne var det imidlertidig ikke noe problem å få den fornyet via fastlegen. Anonymkode: 13213...6e2 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå