Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så ser du automatisk sånn ut i de fleste menns øyne … feel free to change my mind

8B96E341-E274-4E2F-B76E-5C806F27FF75.webp

Anonymkode: 1d3f3...093

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

I don't care verken om din mind eller andre menns mind.

Jeg er fornøyd så lenge vi får oppnådd likestilling jeg. 😊

Anonymkode: bbc61...3fb

• Liker 2
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet

Trenger ikke endre meningen din, du har helt rett

Anonymkode: 978f0...889

AnonymBruker
Skrevet

Trenger ikke å overbevise deg. Jeg er mann og har helt andre assosiasjoner til feminister. Kanskje fordi jeg kjenner en del, og de er alle penere enn hu der. Noen er smellvakre.

Anonymkode: 21891...60e

• Liker 2
  • Hjerte 4
Skrevet

Gleden ved å være feminist, er at jeg ikke bryr meg om hvordan jeg ser ut i menns øyne.

• Liker 11
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Trolling ala 2010. Funker ikke lenger. Feminismen er kommet såpass langt at vi dessverre ikke shamer kvinner som ikke har utseende med seg heller. Det kalles ufint på normalspråket. Og det har alltid vært ufint for alle som ikke lenger går på en hierarkisk og kjip barneskole.

Anonymkode: d24d6...92a

• Liker 3
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Det er ditt problem at du har begrenset persepsjonsevne. 

Anonymkode: e44ad...c02

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Flott! Det lever jeg utmerket med.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Er det galt å se slik ut? 

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Flaut for menn at du snakker om de som om de er dumme. Er det digg å være så manneundertrykkende? De fleste menn er feminister selv og vet at en feminist kan se ut som det her: 

Polish_20230109_004207611.jpg

Polish_20230109_004317301.jpg

Anonymkode: 5b40a...2ca

• Nyttig 5
Skrevet

Å bruke tid på å få deg til å endre mening er ikke det jeg så for meg å bruke natten min på. Står derfor over.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
Somba9 skrev (3 minutter siden):

Jeg har ikke noe imot damer som er feminister fordi de kjemper for deres rettigheter. (jeg mener de har dårlige epler selvsagt av ekstremister, men innenfor kvinnerettigheter så er jeg for den ideen av å ha en klubb for å snakke om ting som går rundt det i samfunnet innenfor sosiale forskjeller og problemstilling)

Men når jeg tenker mannlig feminist så kan jeg ikke tenke på noe annet enn denne spøken.

Forstår ikke hvorfor det blir sett på som så ekstremt å ønske at folk har det bra? Som i dette tilfelle er feminisme. En mann kan ikke ønske at kvinner har like rettigheter som menn? Og at det å ha rettigheter generelt er noe nøytralt, alle har rett på. Jeg forstår det ikke, det er jo så slemt å ikke skulle ønske noen det? 

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
Somba9 skrev (Akkurat nå):

Jeg bare føler det er litt creepy. Altså du kan støtte likestilling og likerettigheter, men det å være i en klubb slikt høres litt sånn merkelig ut for en mann. Er det ikke litt sånn at en mann blir invitert i en dame garderobe... bare er litt bizarre bare. Å støtte er helt greit, men er som Bill Burr sier, du kan ikke være feminist på lik linje som du kan være Black Panter ( du kan støtte borgerrettigheter, men er ikke slik at du faktisk er av annen hudfarge eller kjønn)

Er liksom der jeg synes er rart bare. Føles litt som en innvasjon av privat livet til folk bare

Har ikke tenkt på det på den måten, men jeg ser ikke på feminisme som en klubb. Det er bare et annet ord for likestilling, for meg. Men forstår hva du mener 

• Liker 2
Skrevet
Somba9 skrev (På 9.1.2023 den 1.04):

Jeg bare føler det er litt creepy. Altså du kan støtte likestilling og likerettigheter, men det å være i en klubb slikt høres litt sånn merkelig ut for en mann. Er det ikke litt sånn at en mann blir invitert i en dame garderobe... bare er litt bizarre bare. Å støtte er helt greit, men er som Bill Burr sier, du kan ikke være feminist på lik linje som du kan være en Black Panther ( du kan støtte borgerrettigheter, men er ikke slik at du faktisk er av annen hudfarge eller kjønn)

Er liksom der jeg synes er rart bare. Føles litt som en invasjon av privat livet til folk bare

Hvorfor i all verden er det rart eller creepy? Menn bryr seg også om menneskerettigheter. Er det creepy at hvite engasjerer seg i antirasisme og antirasistiske organisasjoner? Nei, det er tvert i mot helt nødvendig. På akuratt samme måte det er med at menn engasjerer seg i feminisme og feministiske organisasjoner. 

At du har nedsettende fordommer mot feminisme og menn som er feminister er ditt problem. Kanskje du skal ta deg en tur i 8. mars toget neste år så du får se hvor mange helt vanlige mannfolk som er med? 

• Liker 4
  • Nyttig 5
Gjest Raptuss
Skrevet

Er feminist og opptatt av miljøet, shit jeg ligger dårlig an 🙄

Skrevet
Somba9 skrev (Akkurat nå):

Det er creepy hvis du prøver å late som at du forstår noe du ikke forstår. Å gi støtte og sympati er greit. Men den nedlatendes holdningen er ikke grei. Dessuten er det mer sensuelle grunner av å være mannlig feminist enn Black Panther supporter.

Hvorfor skulle ikke menn forstå? Er det vanskelig for deg å forstå at det kan være skummelt for kvinner å gå alene hjem på natten, eller at det ikke er kult å være 19 år i sin første jobb og sjefen på 54 kaller deg for "snelle","snuppa" og kommer med intime berøringer i påskudd av "tøysing"? 

De fleste menn forstår dette. Og ved å lytte lærer man mere. 

Om du ikke forstår og du ikke vil lytte og lære så er det noe som gjelder DEG og ikke menn generelt eller andre menn. Om du ikke forstår så er det veldig rart, faktisk creepy. Ja skikkelig creepy. I motsetning til de som forstår. 

Og det sier jo mye om deg og ditt kvinnesyn hvis du tror at menn ikke kan støtte kvinner uten å ha seksuelle baktanker med det! 

• Liker 2
Skrevet
Somba9 skrev (På 9.1.2023 den 0.54):

Jeg har ikke noe imot damer som er feminister fordi de kjemper for deres rettigheter. (jeg mener de har dårlige epler selvsagt av ekstremister, men innenfor kvinnerettigheter så er jeg for den ideen av å ha en klubb for å snakke om ting som går rundt det i samfunnet innenfor sosiale forskjeller og problemstilling)

Men når jeg tenker mannlig feminist så kan jeg ikke tenke på noe annet enn denne spøken.

Den spøken er jo bare en macho fordom fra menn som ofte tenker de vet hva alle menn tenker og at menn er like. Kjedelig å se at man ikke skjønner at det går an å vise solidaritet på tvers av egen identitetsgruppe. Nei, da er det fordi man vil ha fitte. Æsj, som om mannfolk ikke har noen tanker om frihet, likhet og menneskesyn. Hvis man ikke vil ha identitetspolitikk så er det på tide å lære seg å vise solidaritet på tvers.

• Liker 4
Skrevet
Somba9 skrev (14 minutter siden):

Du kan jo gjøre det uten å innblande seg på andre. Forstår ikke hvorfor det kan være så enkelt. Hva synes du om trans menn som kommer i kvinne fengsel og voldtar dem? Hva tenker du om de?

https://news.wttw.com/2020/02/19/lawsuit-female-prisoner-says-she-was-raped-transgender-inmate

https://www.theguardian.com/uk-news/2018/oct/11/transgender-prisoner-who-sexually-assaulted-inmates-jailed-for-life

Hæ? Hva har det med saken å gjøre?

• Liker 3
Skrevet

Så flaut å fortsatt snakke om feminisme på den måten. Å være feminist er det normale, vi bare putter ikke merkelapp på det lengre. På samme måte som det normale er å identifisere seg som antirasist. Mennesker har like rettigheter liksom. Eller har du bodd under en stein i det siste?

Anonymkode: b4eb8...576

• Nyttig 5
Skrevet
Somba9 skrev (55 minutter siden):

Du kan jo gjøre det uten å innblande seg på andre. Forstår ikke hvorfor det kan være så enkelt. Hva synes du om trans menn som kommer i kvinne fengsel og voldtar dem? Hva tenker du om de?

https://news.wttw.com/2020/02/19/lawsuit-female-prisoner-says-she-was-raped-transgender-inmate

https://www.theguardian.com/uk-news/2018/oct/11/transgender-prisoner-who-sexually-assaulted-inmates-jailed-for-life

De er kriminelle rasshøl på samme måte som andre som voldtar.

Anonymkode: b4eb8...576

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...