Gå til innhold

Hva bruker dere på kluten når dere tørker på spisebordet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hver gang vi er ferdig med å spise og skal tørke spisebordet tar mannen min tørkepapir og sprayflaske som er egentlig til glass. Jeg har sagt til han flere ganger at den sprayen kan ødelegge spisebordet vårt, men han mener det er det kjappeste måten å gjøre det på. Vi har et hvit spisebord fra ikea.

Hvordan gjør dere det? Hva bruker dere? 

Anonymkode: a3343...9a0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Zalo

Anonymkode: 325f9...63c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Zalo blanda på flaske med litt vatn. Dvs utvanna Zalo.

Tørker av med microfiberklut.

Anonymkode: 98ba2...e69

Skrevet

Stort sett bruker jeg litt Zalo, utblandet. Særlig om det er litt fettflekker på bordet. 

AnonymBruker
Skrevet

Sprayflaske med vann og zalo og mikrofiberklut. 

Anonymkode: ceb82...11a

Skrevet

Vann. Eventuelt utvannet zalo vist fett søl.

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker mikrofiberklut, så kun vann.

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Rett etter måltid er det nok med en våt kjøkkenklut, av den typen som er strikket bomullsgarn. Trenger ikke noe såpe, strukturen i kluten klarer å skrubbe bort halvtørr saus, most potet og andre flekker.

Stort sett fungerer våt klut også hvis flekkene har fått tørke. Noen ganger må vi bruke litt ekstra vann og tålmodighet. En sjelden gang, f.eks når vi spiser ribbe, må vi bruke en dråpe zalo på kluten.

Bordet vårt er et respatexbord med "tre"-struktur, og husets yngste pleier ofte å mose mat i hånda på vei til munnen, for så å klaske i bordet for å be om mer. Nest yngste har bedre finmotorikk, men siden kniv og gaffel er vanskelig blir det mye søl også der. Likevel er det ikke noe problem å vaske bordet etter måltidene med vår metode.

Anonymkode: 9c3b7...bf0

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Bruker våt klut med litt zalo på. 

Anonymkode: 02f12...8e5

AnonymBruker
Skrevet

Mikrofiber og vann. Evt en skvett med zalo når det er fettete

Anonymkode: 9573b...cdb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mikrofiberklut med vann og tynn Zalospray (evt annen kjøkkenspray). Men bare en liten dusj, vannet og kluten tar det meste.

Anonymkode: c7fe6...b3f

AnonymBruker
Skrevet

Durance 🙂 Og tørker over med en fuktig ren klut.

Anonymkode: 73963...4ec

AnonymBruker
Skrevet

Csoaps multispray eller bare rent vann.

Men hva begrunner du det med når du mener glass-spay ødelegger bordet? 
Unødvendig å bruke den ja- men tviler på den ødelegger bordet. 

Anonymkode: 37549...36d

AnonymBruker
Skrevet

Varmt vann😊 En sjelden gang går jeg kver med noe kjøkkenspray e.l. Kjenner ei som jobber som kokk på plattform, de bruker også stort sett vann for å vaske ned. Er det godt nok for dem, er eet vel godt nok her.

Anonymkode: ab47a...f98

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Microfiberklut og vann. Evt sprayflaske med utblandet zalo om vannet ikke gjør jobben.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har laget en universalspray av eddik, vann og oppvasksåpe. Et par dusj og tørker med ren mikrofiber. Hvis det ikke er skittent, men bare bør tørkes over bruker jeg bare ren og fuktig mikrofiber.

Anonymkode: 921f1...b86

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Behandlet eik spisebord, sprayer hele med jif kjøkkenspray og drar over med en våt klut. Har sikkert brukt spray for glass eller bad også 😛 tørker over med et kopphåndkle etterpå. Spisestua er snart 20 år og like fin, mener den er fra bomøbler eller bohus, var ikke av de dyre. 

Anonymkode: 17712...99b

AnonymBruker
Skrevet

Zalo og vann. 

Anonymkode: aae92...b95

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker zalo og vann. Men Jif på sprayflaske går jo også helt fint, hvorfor skulle det ødelegge?

Anonymkode: 47eb4...792

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...