Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er 24 år og utdannet helsefagarbeider. Jeg har de siste årene  jobbet som vikar i hjemmetjenesten på hjemplassen min som er på bygda. Nå bor jeg i en by, og er på jakt etter ny jobb. Jeg har ikke lyst til å jobbe på sykehjem. Har noen erfaring med arbeid på sykehus, hvilke arbeidsoppgaver har en helsefagarbeider der? Og er det noen av dere helsefagarbeidere som har dagjobb - hva jobber dere med? 
Planen min er å ta utdanning i en annen retning senere, men trenger en jobb frem til det skjer. 😊

AnonymBruker
Skrevet

Nå er ikke jeg en helsefagarbeider , men jobba litt i div innafor helse. På sykehus tar helsefagarbeidere målinger, stell, serverer mat, rapporterer observasjoner videre til sykepleier , tømmer katetere etc.  Enkelte steder får til og med helsefagarbeidere mulighet til å ta blodprøvekurs. Så oppgavene kan nok ligne det man har på et sykehjem, men pasientmassen er jo som regel mer oppegående enn de man treffer på sykehjem (dette kommer helt an på hva slags post det er dog). Og hverdagen er nok mer ulik også. på sykehus er det jo pasienter inn og ut hele tiden, mens på et sykehjem blir man jo gjerne kjent med beboerens behov når man jobber der en tid. Man  vet som regel etter hvert hva Margit på 98 ønsker på brødskiven sin. 

Anonymkode: efae6...65d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):