Gå til innhold

Når kaster du brokkolien? (mugg i plasten)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ofte finner man brokkoli som er tørr og fin i plasten uten at den lukter vondt eller noe, men som likevel hadde begynt å få litt mugg på toppen av hatten. Jeg er skeptisk, for selv om det kanskje går an å skalpere toppen så vil det jo fortsatt kunne være usynlige muggsporer og slikt.

Ville du spist denne?

image.thumb.png.bb1f90a92596900c6b967df006c643f4.png

Anonymkode: 1b5c3...455

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, den ville jeg ikke spist.

Anonymkode: 0eea6...cc4

Gjest Raptuss
Skrevet

Jeg hadde ikke spist denne. En ting at den er litt vissen, det går greit.

Er det bare en plass med litt mugg hadde jeg bare skjært det bort, men her er det litt over alt, så hadde ikke spist den.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke når det er flekker flere steder som på den, nei. Er det et sted og veldig lite, kan jeg godt skjære bort og bruke resten, 

Anonymkode: 33518...224

Skrevet

Nei, den hadde jeg ikke spist. Den er jo i tillegg gul, vissen og tørr, i tillegg til muggen. Det får være grenser til hvor mye vi skal spare miljøet for matsvinn... av og til blir faktisk maten dårlig.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg valgte også å kaste den. Da sender jeg en liten klage. Fikk den levert i forgårs, og da jeg skulle bruke den i går var den slik. Da har den vært i kjøleskap hele tiden.

Er det små skavanker så kutter jeg også bare bort det som er stygt. F.eks. hvis et eple har blitt brunt av å ha ligget i klem osv.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, man skal ikke spise frukt og grønt med mugg. Hvis det er litt brunt/tørt er det noe annet 😅 Pleier sjekke brokkoli veldig nøye før jeg kjøper.. Har ofte funnet noen små sorte insekter på de i det siste.. 

Anonymkode: bfee9...176

AnonymBruker
Skrevet

Jeg oppbevarer ikke grønnsaker i plast. Ikke rart det mugner når man har det helt tett og fuktig. 

Anonymkode: 57b92...829

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg valgte også å kaste den. Da sender jeg en liten klage. Fikk den levert i forgårs, og da jeg skulle bruke den i går var den slik. Da har den vært i kjøleskap hele tiden.

Er det små skavanker så kutter jeg også bare bort det som er stygt. F.eks. hvis et eple har blitt brunt av å ha ligget i klem osv.

Du tok den ut av plasten? Om ikke mugler de raskt. 

Anonymkode: cbdcb...3b2

AnonymBruker
Skrevet

Brokkolien kommer ferdig innpakket i plast så det er ikke så mange alternativer. Men den var tørr og fin. Ingen sånn bløt væske som kommer når grønnsakene begynner å slippe fuktigheten. Men jeg er enig, jeg pleier ikke å pakke inn grønnsaker eller brød i tett plast. Er det i plast med luftehull så lar jeg det være

AnonymBruker
Skrevet

Hadde gått i søpla

Anonymkode: 1dcc6...0fd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Brokkolien kommer ferdig innpakket i plast så det er ikke så mange alternativer. Men den var tørr og fin. Ingen sånn bløt væske som kommer når grønnsakene begynner å slippe fuktigheten. Men jeg er enig, jeg pleier ikke å pakke inn grønnsaker eller brød i tett plast. Er det i plast med luftehull så lar jeg det være

På lagring og butikk ligger de luftig, og med kontrollert luftfuktighet.

I et kjøleskap må plasten av umiddelbart, for det er skyhøy luftfuktighet. 

Anonymkode: cbdcb...3b2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...