Gå til innhold

Når et par er uenig om å få barn, hvem mener du bør gi seg?  

56 stemmer

1. 1. Når et par er uenig om å få barn, hvem mener du bør gi seg?

• Den som vil ha barn
    • Den som ikke vil ha barn
  2. 2. Begge bør være opptatt av prevensjon både i forhold og ons, men hvem mener du bør passe mest på at prevensjon blir brukt?

Anbefalte innlegg

Gjest Warrior
Skrevet (endret)

Mine svar:

1. Synes den som vil ha barn må gi seg. Uansett. Den som ikke vil ha barn skal aldri bli tvunget til å måtte gi seg og få barn mener jeg. Da er det bedre at de som ønsker barn gir seg, og slår opp hvis barn er deres største ønske og viktigste. 

2. Selvfølgelig bør begge passe på å bruke prevensjon både i forhold og ons, men kvinnen som blir gravid, ikke mannen og derfor bør kvinner passe ekstra godt på at prevensjon blir brukt. Enten at mannen bruker kondom eller at kvinnen bruker noe prevensjon. Eller begge bruker. 

Hva er deres mening om dette? :) 

Endret av Gjest
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nr 1: Man bør ikke få barn man ikke ønsker seg. Om man ikke kan bli enige bør vel forholdet avsluttes. Har man barn sammen fra før og spørsmålet gjelder et barn nr 2 (eller 7) bør den som ønsker enda et barn gi seg.

På nr 2 er det jo åpenbart at den som minst ønsker barn har størst interresse av å passe på prevensjon, uavhengig av kjønn. 

• Liker 7
Skrevet (endret)

Min mening er at par som er uenige om å få barn, bør slå opp. Det finnes ikke noe mulig kompromiss her. Den som vil ha barn har et tidspress på seg til å gjrnnomføre. 

Angående prevensjon er det jo reint praktisk få muligheter for menn; kun kondom eller sterilisering. Det siste bør være mannens ansvar om han ikke vil ha barn eller har fått nok barn. Kondom er litt upraktisk men ok. Hormonell prevensjon av ulike slag kan brukes om dama ikke får for bivirkninger. Ellers finnes kobberspiral, syklus og pessar. Er også en mulighet at dama steriliserer seg om hun ikke ønsker barn eller har nok.

Endret av Virrevirrevapp
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Å få barn er et stort ansvar. Aldri overtal noen til å få barn, og i alle fall aldri lyve om prevensjon.
Finn heller en ny parter enn å overtale en motvillig. 

Begge har like stort ansvar for å bruke prevensjon. Ikke stol på at en ny partner bruker prevensjon. Jeg ville aldri trodd på en mann som tok p-piller. Min kropp, mitt liv, mitt ansvar. Kun mitt ansvar. INGEN blir lurt til å få barn, de har ikke tatt ansvar.

Ufrivillige svangerskap blir noe annet. Prevensjonssvikt f.eks. er vanligere enn man skulle tro, og den viktigste årsaken til abort. Man skal aldri overtale noen til å ta abort heller, og langt mindre overtale til å la være. Alt innenfor ens egen hud er kun ens egen kropp, og kun den gravides egne valg.

Selv om ingen blir presset, overtalt eller løyet til så kan alle seksuelt aktive bli foreldre likevel... og det er noe å tenke på.
Med mindre man gjør som meg: Sterilisert mann. Hurra for ham.

Endret av Andro
AnonymBruker
Skrevet

1. Mannen bør gi seg. Reproduktive rettigheter tilhører kvinner. 

2. Begge. Hvis mannen ikke vil ha barn bør han ta ansvar med å ikke ha samleie, evt. sterilisere. 

Anonymkode: 2b9a6...6e4

AnonymBruker
Skrevet

1: Den som ønsker barn. Ingen skal tvinges til å få barn. Da slår man opp. 

2: Begges ansvar. Og jeg tenker ved et ons eller andre slike relasjoner så skal man være voksen nok til å diskutere prevensjon før man hopper til sengs. 

Anonymkode: b291c...c2c

• Liker 2
Skrevet

Den som ikke ønsker barn har vetorett!! Å bli tvunget til et å få et barn vil gå ut over barnet og potensielt ødelegge to liv. Da slår en opp og finner seg noen som ønsker det samme som seg selv. 

Prevensjon er begges ansvar.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Nr 1 Den som vil ha barn. Viss din mor eller far ikke ønsker deg er ikke det noe et barn vil oppleve. Men ja ser det mer logisk om å finne en partner som ønsker samme valg som deg med familie. 

Nr 2 Begge har ansvar. Men skulle jeg delt det opp så starten: Mannen med kondom til seksuelle sykdommer er sjekkes hos begge. Midten kvinnen siden det er ganske mye mer alternativer der som kan vare over lenger tid en engangsbruk. P-stav er mye billigere en kondom og p-pille. Så på slutten synes jeg mannen igjen siden operasjonen er mye lettere og mindre komplisert for menn. Mye mindre sannsynlig at de får permanente plager etter operasjonen også. 

Nr 3 den beste fasiten er den du og partnering din selv blir enig om 😉

AnonymBruker
Skrevet

1. Man bør slå opp om man har lyst på barn og er i forhold med noen som ikke vil ha. Verden er full av kjipe og angrende foreldre, du bør definitivt være ha lyst på barn for å få dem - som et absorberende minimum.

2. Begges ansvar, men, jeg svarte mannen fordi: En kvinne har alltid mulighet til å ta angrepille eller abort, om uhellet er ute. De står også helt fritt til å beholde et barn, som seg hør og bør. Mannen bør dermed være ekstra oppmerksom og definitivt bruke kondom når han ligger med noen han ikke stoler på/kjenner godt (og ikke vil ha barn med).

Anonymkode: d060e...166

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Av en eller annen merkelig grunn ser det at til at kvinnelige brukere på KG mener at prevensjon er mannens ansvar, mens de mannlige brukerne mener det er kvinnens ansvar. 

Jeg mener det er begges ansvar. Hvis hun ikke vil bli gravid så bruker hun prevensjon, men hvis en mann ikke vil gjøre henne gravid så må han også bruke, og ikke bare stole på at hun bruker. Flere kvinner lyver hvis de vil bli gravide og mannen ikke vil.

Jeg ble forøvrig gravid og valgte å beholde selv om mannen i utgangspunktet ikke ønsket barnet. De har et fantastisk forhold i dag. Men dette var ikke snakk om en mann som ikke ønsket barn i det hele tatt, men en som syns vi hadde nok allerede 😅

Anonymkode: 76999...d62

AnonymBruker
Skrevet

1. Den som vil ha barn. Barn skal ikke komme inn i familier de ikke er ønsket. Det er mer enn bare foreldrene som er med i likningen.

2. Begge. Men den som ikke vil ha barnet bør nok ta ansvaret…

Anonymkode: 6122c...ab5

AnonymBruker
Skrevet

Det jeg ikke skjønner, er hvorfor disse som ikke vil ha barn ikke steriliserer seg. 

Anonymkode: 89d0b...171

Skrevet

Kommer an på. Hvis kvinnen er gravid bør den som ikke vil ha gi seg, da er barnet allerede laget. Hvis ikke tenker jeg at i hovedsak den som ikke vil ha barn bør ta hovedansvaret for prevensjon.

At folk ikke vil like dette innlegget er jeg forberedt på

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Dette er en fundamental uenighet, og dersom ingen av dem skifter mening og oppriktig ønsker det samme som partneren, tror jeg det beste er å gå hver sin vei, dessverre! Å få barn/ikke få er ikke trivielt, og uansett hvem som "gir seg" på det, så vil den andre som ikke fikk det den ønsket kunne føle sterk bitterhet med årene....

Og hva gjelder prevensjon, så er det et felles ansvar, men den som ikke vil ha barn, bør jo passe ekstra godt på.

Endret av Svartfugl
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det jeg ikke skjønner, er hvorfor disse som ikke vil ha barn ikke steriliserer seg. 

En bør være over 25 år, svært få får dette innvilget under 25. En kan altså få barn fra 16 års alderen men må vente 7 år etter en er blitt selvstendig voksen før en kan få ta valget om å ikke bli forelder..  En må søke fastlege og det er en mer omfattende prosses enn f.eks p piller, kondom osv. 

Jeg hadde glatt gjort det viss ikke mannen allerede hadde gjort dette da vi traff hverandre 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
skreppamedleppa skrev (47 minutter siden):

En bør være over 25 år, svært få får dette innvilget under 25. 

Ja, jeg tenkte på de over 25.

AnonymBruker
Skrevet
On 1/7/2023 at 1:26 PM, Warrior said:

Mine svar: 

2. Selvfølgelig bør begge passe på å bruke prevensjon både i forhold og ons, men kvinnen som blir gravid, ikke mannen og derfor bør kvinner passe ekstra godt på at prevensjon blir brukt. Enten at mannen bruker kondom eller at kvinnen bruker noe prevensjon. Eller begge bruker. 

Hva er deres mening om dette? :) 

Kvinnen kan både ta angrepille og abort om hun ikke vil bli gravid. Mannen kan ikke det, som om han ikke ønsker barn så er det like viktig for han å bruke prevensjon. Hvis ikke kan han risikere at dama blir gravid og velger å beholde ungen. 

Hadde jeg vært mann hadde jeg aldri turt å gamble på at dama ikke beholder ungen ved graviditet. 

Anonymkode: 8a765...96d

AnonymBruker
Skrevet

Den som vil ha barn kan ikke tvinge eller overtale den andre til å ha barn. Da må man gjøre det slutt. 

Siden kondom er det som er det sikreste prevensjonsmiddelet er det viktigst at mannen bruker dette om noen av partene ikke vil ha barn. Hopper han av i svingen i tillegg er det enda bedre. Han kan kontrollere hvor sæden ender opp og det kan ikke kvinnen. 

Anonymkode: 98a4d...91f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Siden kondom er det som er det sikreste prevensjonsmiddelet er det viktigst at mannen bruker dette om noen av partene ikke vil ha barn. Hopper han av i svingen i tillegg er det enda bedre. Han kan kontrollere hvor sæden ender opp og det kan ikke kvinnen. 

Menn som skal hoppe av i svingen= ruined orgasme for kvinner. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Menn som skal hoppe av i svingen= ruined orgasme for kvinner. 

Hvordan da mener du? Menn pleier ikke å være i stand til å fortsette å pule med stiv pikk etter de har kommet. I tillegg så trenger de fleste kvinner klitoris stimulering og ikke vaginal stimulering for å komme. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...