AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #1 Skrevet 7. januar 2023 Har ca 5 venninner fra ungdomsskole/barneskolealder, som jeg prøver å snakke med ofte men som aldri har tid å finne på noe pga de har mange barn og alltid er opptatt. Noen av de bor i utkanten av byen som er ca 1 time unna, andre 20 minutter unna. Det er alltid jeg som må reise på besøk til dem i tillegg, og de har aldri vært på besøk hos meg. Nå venter jeg mitt første barn, og har 3 venninner jeg har fått via min samboer som er veldig snille og vi har fått ett godt vennskap der vi finner på ting uten samboer (til tross for at det er hans venner opprinnelig). I helgen fikk jeg babyshower som disse 3 hadde stelt istand, der ingen av mine gamle venner stilte opp. Ikke sendte de meg noe melding i ettertid av babyshower heller. Jeg ble skikkelig lei meg over dette og har grått, selv om jeg selvfølgelig setter stor pris på at det ble arrangert. Føler bare det er rart når samboer sine venner bryr seg mer enn mine venninner fra mange år tilbake. Til og med min bestevenninne kom ikke. Flere som har vært i samme situasjon? Følte hele babyshoweren ble noe dårlig pga så ut som jeg ikke har noen venner Anonymkode: 9c072...b72 7
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #2 Skrevet 7. januar 2023 Babyshower er teit, det er grunn nokni srg selv å ikke stille opp. Anonymkode: 844f2...439 22 10
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #3 Skrevet 7. januar 2023 Hadde den som arrangerte bedt de da? Og hadde de i så fall mulighet den dagen? Og som noen andre sier så er ikke alle for babyshower, det er også dyre tider for mange. Anonymkode: 1e0fa...5fa 18 5
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #4 Skrevet 7. januar 2023 Var de invitert? Uansett: Babyshower er nitriste greier og jeg forstår godt at de ikke kom. Men om de var invitert burde de i det minste meldt avbud. Gjorde de det? Anonymkode: 25262...02c 7
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #5 Skrevet 7. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hadde den som arrangerte bedt de da? Og hadde de i så fall mulighet den dagen? Og som noen andre sier så er ikke alle for babyshower, det er også dyre tider for mange. Anonymkode: 1e0fa...5fa Ja alle var blitt bedt, fikk beskjed om hvem som var bedt og at de hadde trykket at de ikke kunne Anonymkode: 9c072...b72
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #6 Skrevet 7. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Var de invitert? Uansett: Babyshower er nitriste greier og jeg forstår godt at de ikke kom. Men om de var invitert burde de i det minste meldt avbud. Gjorde de det? Anonymkode: 25262...02c De har alle hatt babyshower selv Anonymkode: 9c072...b72 4
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #7 Skrevet 7. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja alle var blitt bedt, fikk beskjed om hvem som var bedt og at de hadde trykket at de ikke kunne Anonymkode: 9c072...b72 Men da kunne de vel ikke da. Er det noe å bli så dramatisk over? Anonymkode: 1e0fa...5fa 7
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #8 Skrevet 7. januar 2023 Det er helt vanlig å vokse fra barndomsvenner. Høres ut som du er på vei inn i et bedre liv hvor de har lite å bidra med, de der trenger du ikke i livet ditt. Er ikke samboeren sine venner, de er dine de nye, og de høres ut som bra folk. Og flere skal du få. Nyt livet, ta vare på de gode, og la de som ikke gjør deg glad forsvinne i bakspeilet. Anonymkode: 043a7...cce 9 3 6
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #9 Skrevet 7. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men da kunne de vel ikke da. Er det noe å bli så dramatisk over? Anonymkode: 1e0fa...5fa Men ingen av de kom, skjønner at ts er skuffa... Anonymkode: 181d2...2fc 17
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #10 Skrevet 7. januar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ja alle var blitt bedt, fikk beskjed om hvem som var bedt og at de hadde trykket at de ikke kunne Anonymkode: 9c072...b72 Da passet det vel ikke å komme da. Null drama og ingenting å gråte for Anonymkode: 25262...02c 5
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #11 Skrevet 7. januar 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Har ca 5 venninner fra ungdomsskole/barneskolealder, som jeg prøver å snakke med ofte men som aldri har tid å finne på noe pga de har mange barn og alltid er opptatt. Noen av de bor i utkanten av byen som er ca 1 time unna, andre 20 minutter unna. Det er alltid jeg som må reise på besøk til dem i tillegg, og de har aldri vært på besøk hos meg. Nå venter jeg mitt første barn, og har 3 venninner jeg har fått via min samboer som er veldig snille og vi har fått ett godt vennskap der vi finner på ting uten samboer (til tross for at det er hans venner opprinnelig). I helgen fikk jeg babyshower som disse 3 hadde stelt istand, der ingen av mine gamle venner stilte opp. Ikke sendte de meg noe melding i ettertid av babyshower heller. Jeg ble skikkelig lei meg over dette og har grått, selv om jeg selvfølgelig setter stor pris på at det ble arrangert. Føler bare det er rart når samboer sine venner bryr seg mer enn mine venninner fra mange år tilbake. Til og med min bestevenninne kom ikke. Flere som har vært i samme situasjon? Følte hele babyshoweren ble noe dårlig pga så ut som jeg ikke har noen venner Anonymkode: 9c072...b72 Nå syns jeg babyshower er en uting og hadde holdt meg laaaangt unna, men den siste setningen der er egentlig den jeg reagerer mest på. Er det fasade som er viktigst for deg? Er det viktigst å HA venner eller SE UT som man har venner? Er fry viktigste å få skrytebilder på some? Det er da mye viktigere å ha venner som faktisk er der for deg, gjør ting for deg og sammen med deg, og vil ha deg med, enn å ha masse folk på et fint bilde til insta som du faktisk ikke har noen relasjon til i hverdagen. Faktum her er jo at barndomsvenninnene dine av en eller annen grunn ikke er så interessert i deg lenger, men du har fått noen andre venner som er det, hvor vil du legge energien din? Være takknemlig for de du har eller sur på de som ikke kommer? Du må snu tankegangen din. For øvrig er jeg av typen som har helger booket lang tid i forveien, hadde noen invitert til et arrangement på et par ukers varsel hadde jeg sannsynsligvis vært opptatt. Anonymkode: 762fb...62f 6 4
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #12 Skrevet 7. januar 2023 Jeg skjønner deg veldig godt! Det er rart å ikke kommentere det eller noe som helst, spesielt når du stilte opp i deres shower. Send gjerne en felles melding og skriv det du føler, kan hende det hele er en misforståelse eller at de bare glemte å gi deg beskjed. Får du kjipt/null svar er det bare å kutte disse ut av livet ditt. Man vokser som regel fra vennene man hadde på u.skolen uansett, og dette kan høres ut som riktig tidspunkt. Anonymkode: 76ca8...8a9 3
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #13 Skrevet 7. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nå syns jeg babyshower er en uting og hadde holdt meg laaaangt unna, men den siste setningen der er egentlig den jeg reagerer mest på. Er det fasade som er viktigst for deg? Er det viktigst å HA venner eller SE UT som man har venner? Er fry viktigste å få skrytebilder på some? Det er da mye viktigere å ha venner som faktisk er der for deg, gjør ting for deg og sammen med deg, og vil ha deg med, enn å ha masse folk på et fint bilde til insta som du faktisk ikke har noen relasjon til i hverdagen. Faktum her er jo at barndomsvenninnene dine av en eller annen grunn ikke er så interessert i deg lenger, men du har fått noen andre venner som er det, hvor vil du legge energien din? Være takknemlig for de du har eller sur på de som ikke kommer? Du må snu tankegangen din. For øvrig er jeg av typen som har helger booket lang tid i forveien, hadde noen invitert til et arrangement på et par ukers varsel hadde jeg sannsynsligvis vært opptatt. Anonymkode: 762fb...62f Dette! 👆🏻 Anonymkode: 6cfff...ce5 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #14 Skrevet 7. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har ca 5 venninner fra ungdomsskole/barneskolealder, som jeg prøver å snakke med ofte men som aldri har tid å finne på noe pga de har mange barn og alltid er opptatt. Noen av de bor i utkanten av byen som er ca 1 time unna, andre 20 minutter unna. Det er alltid jeg som må reise på besøk til dem i tillegg, og de har aldri vært på besøk hos meg. Nå venter jeg mitt første barn, og har 3 venninner jeg har fått via min samboer som er veldig snille og vi har fått ett godt vennskap der vi finner på ting uten samboer (til tross for at det er hans venner opprinnelig). I helgen fikk jeg babyshower som disse 3 hadde stelt istand, der ingen av mine gamle venner stilte opp. Ikke sendte de meg noe melding i ettertid av babyshower heller. Jeg ble skikkelig lei meg over dette og har grått, selv om jeg selvfølgelig setter stor pris på at det ble arrangert. Føler bare det er rart når samboer sine venner bryr seg mer enn mine venninner fra mange år tilbake. Til og med min bestevenninne kom ikke. Flere som har vært i samme situasjon? Følte hele babyshoweren ble noe dårlig pga så ut som jeg ikke har noen venner Anonymkode: 9c072...b72 Du fikk hvertfall en babyshower…. Jeg fikk ikke det. Anonymkode: 14311...ff9 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #15 Skrevet 7. januar 2023 Hvor lenge før babyshoweren fikk de invitasjon? Du skriver at de har mange barn og er mye opptatt. Da er det ikke enkelt å kaste seg rundt og omorganisere alt med kort varsel. Anonymkode: 0141c...f9a 4
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #16 Skrevet 7. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Babyshower er teit, det er grunn nokni srg selv å ikke stille opp. Anonymkode: 844f2...439 Tull Anonymkode: d27e0...94b 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #17 Skrevet 7. januar 2023 Hvordan er vennene til hverdags da? Det er jo det som betyr noe, og det du må bedømmde de ut fra. Ikke enkelt-høytider og feiringer. Det er hverdagene. Hvis de er like fraværende i hverdagen så er det noa annet. Og da er det kanskje på tide å revurdere venneskapene. Kanskje nedgrdere dem til bekjente. Anonymkode: 16134...e13 2 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #18 Skrevet 7. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg skjønner deg veldig godt! Det er rart å ikke kommentere det eller noe som helst, spesielt når du stilte opp i deres shower. Send gjerne en felles melding og skriv det du føler, kan hende det hele er en misforståelse eller at de bare glemte å gi deg beskjed. Får du kjipt/null svar er det bare å kutte disse ut av livet ditt. Anonymkode: 76ca8...8a9 Enig i dette Anonymkode: d27e0...94b
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #19 Skrevet 7. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Men da kunne de vel ikke da. Er det noe å bli så dramatisk over? Anonymkode: 1e0fa...5fa Herlighet , klart man har lov å bli skuffa Anonymkode: d27e0...94b 3
AprilLudgate Skrevet 7. januar 2023 #20 Skrevet 7. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ja alle var blitt bedt, fikk beskjed om hvem som var bedt og at de hadde trykket at de ikke kunne Anonymkode: 9c072...b72 Skjønner veldig godt at du er skuffa. Men: Det er tidlig januar, veldig kjipt vær mange steder, gått masse influensa/omgangssyke/covid osv. Så ganske mange er rimelig utkjørte om dagen. Men, jeg tenker at om de ikke engang skrev noe på veggen eller forklarte hvorfor/takket for invitasjon er de nok neppe venninner sånn egentlig. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå