Gå til innhold

Hva er den beste naturopplevelsen du har hatt i Norge?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal på venninnetur en helg til sommeren, og trenger litt tips. Helst til steder sør for Trondheim, har vært i nord- Norge flere år på rad nå.

Vi vil gjerne gjøre noe aktivt: topptur, sykle eller liknende. 

Så hva er den fineste turen du har vært på her i Norge? 

Anonymkode: ea6da...f47

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prekestolen. Fantastisk natur. Helt magisk

• Liker 1
Skrevet

Telemarkskanalen, om jeg kun skal velge en.

• 2 uker senere...
Skrevet

Besseggen 🫶🏻

Anonymkode: 78982...f63

Skrevet

Sørlandet opp til Stavanger og Jæren er fint.

Anonymkode: bfced...1f4

Skrevet

Kanopadling 🛶på Telemark kanalen & sykle på Rallarvegen 🚴‍♂️

Skrevet

Jeg synes Hardanger er utrolig flott. Dersom du vil ha noe veldig kjent - gå for Trolltunga. Men istedetfor å gå kan du velge Via Ferrata (se https://trolltunga.com/plan-your-trip/trolltunga-via-ferrata/ ) . Vi gjorde det og det var en episk opplevelse. Hvis du ikke vil på en så kjent plass, velg Reinanuten som ligger helt opp til Folgefonna breen - Buer restauranten der en begynner å gå ser forresten veldig bra ut. Ullensvang hotel er bra - men dyrt. Men det er deilig å komme tilbake til hotellet og gå i badebassenget etter en lang gåtur. I samme området finner du Dronningstien hvis du ønsker å gå mer, sidersmaking hos f.eks. Hardangergutane, fosser som Låtefoss og Vøringfossen. gåturen til Kjeåsen er også nydelig forresten. Det er en del å velge blat i Hardanger 😉  

• Liker 1
Skrevet

Å gå Dravlausegga i Sykkylven i knallfint Augustvær. Slår Romsdalseggen i støvlene any day, og null kø.

Anonymkode: f821f...168

Skrevet

Helgelandskysten.

Skrevet

Jeg føler ikke det er naturopplevelse vist det er masse folk da blir det helt bakvendt. Fineste turene mine er der alt er stille,  gå gjennom skog , på fjell , gamle steinmurer , gamle trau osv langs skogsveiene. Ikke noe grusvei eller noe. Har vært flere plasser å så lenge man går utenfor sesongene pleier det å være fint overalt ellers pleier jeg å gjøre det så enkelt som å bare se en sti mot ett fjell å begynne å gå. Gått meg vill noen ganger men det ordnes fort. Brukt UT appen noen ganger men ikke der jeg har funnet de fineste plassene. Tror min beste opplevelse er en sti jeg bare så langs veien , var vist nokk en gammel vei de gikk med hest før. Veldig riski da det var sykt smalt og måtte lire meg forbi gamle steinras som var gåttover stien med fjellskråningen rett på siden. På toppen var det helt nydelig og gikk opp og ned flere fjell på veien var helt nydelig! Så rådyr og var elgespor samt hunden var med løs på tur så han koste seg 😊 var gamle steinmurer lenger nede og masse gamle ting langs hele veien. Pleier alltid være noe men vær veldig mye og godt bevart der.  Ta med nokk vann , noe godt å drikke som brus , noe mat og en sjokolade får ekstra energi å ta en matbit  på en av utsiktspunktene så blir det nokk perfekt! Helst ta en overnatting så dere slepper å ha dårlig tid 😁 man finner masse bær i skogen også så ta med en vanilje yougert så har dere også dessert 

Anonymkode: 7a938...f73

Skrevet

Var på Dønna sammen med kjæresten min, der var det veldig mye havørn. Og jeg fisket fra brygga og lot fisken ligge på brygga, så kom havørn og tok fisken. 
Veldig fin natur opplevelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...