Gå til innhold

Bilalarm

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har bilen min parkert i fellesgarasjeanlegg. Liten boligblokk.

Har et problem med at de eneste to barna som bor i blokken hele tiden skal bort å "tegne" på bilen min. Det er jeg på ingen måte interessert i. Fingre som drar grus gjennom lakken....nei takk! Har prøvd å gi beskjed, hengt opp lapper osv. uten hell.

Bilen min står parkert med hoveddøren inn til heisen, så de klarer tydeligvis ikke å passere den uten å måtte "kladde".

Finnes det noen type alarm, som kan installeres og som går av i det noen tar på bilen så lenge alarmen er aktivert?

Tar i mot alle tips og råd 😩

Anonymkode: f331f...915

AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg hadde vurdert strømapparat til strømgjerde, for en slik alarm du ønsker deg eksisterer nok ikke. 

Anonymkode: 9119a...8b6

• Liker 2
Skrevet

Kjøp deg et dashcam som tar opp video når det er folk i nærhet av bilen, slik Tesla har på sine modeller. Så tar du med videoen til foreldrene og sier at de må betale for polering av lakken der de tegner. En 7000-kroners faktura senere har sikkert ikke barna lyst til å gjøre slikt mer

Skrevet

En slik alarm tror jeg ikke finnes og om det fantes, tror jeg den ville gitt plagsomt mange falske alarmer.

Kanskje du heller skal dekke til bilen? Får jo slike enkle biltrekk som kan kastes over bilen på noen få sekunder.

Skrevet
3 minutter siden, aksase said:

En slik alarm tror jeg ikke finnes og om det fantes, tror jeg den ville gitt plagsomt mange falske alarmer.

Kanskje du heller skal dekke til bilen? Får jo slike enkle biltrekk som kan kastes over bilen på noen få sekunder.

Det gnager godt på lakken, med mindre man tar seg bryet med å vaske bilen fullstendig ned hver eneste dag

Skrevet

Bytt ut bilen med en Tesla med Sentry Mode. Da gjør ungene det aldri igjen.

Anonymkode: 92ba0...612

Skrevet

Kan du henge opp et stoffstykke som gjør at å gå inntil bilen din ikke er det naturlige på vei inn? Ikke mange kr per løpemeter for det billigste på ikea eller stoffbutikk. Spør gjerne foreldrene om de tror det kan løse problemet, og be dem betale.

Anonymkode: 11a19...e74

Skrevet
newman01 skrev (12 timer siden):

Det gnager godt på lakken, med mindre man tar seg bryet med å vaske bilen fullstendig ned hver eneste dag

Gnager ikke like mye innendørs som utendørs, pga vind. 

Anonymkode: 9119a...8b6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...