Gå til innhold

Noen sykepleiere her?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei :vinke: Jeg har stått på fragmin i noen uker, og skal fortsette med det i allefall to måneder til 🙂(Grunnet dårlig opptak, så har ikke tabletter full effekt).

Den har blitt satt i magen, hele tiden. I dag ble den satt i låret og det gjorde hèlt for jævlig vondt 🙈

Det var både vondt stikk og smerter i etterkant....

Fortsetter nok bare med magen, men det forundrer meg at det utgjorde så stor forskjell. 

Tips til hva jeg evt kan spørre sykepleier om ved senere stikk i låret? 🙂

Anonymkode: 918d3...324

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hei :vinke: Jeg har stått på fragmin i noen uker, og skal fortsette med det i allefall to måneder til 🙂(Grunnet dårlig opptak, så har ikke tabletter full effekt).

Den har blitt satt i magen, hele tiden. I dag ble den satt i låret og det gjorde hèlt for jævlig vondt 🙈

Det var både vondt stikk og smerter i etterkant....

Fortsetter nok bare med magen, men det forundrer meg at det utgjorde så stor forskjell. 

Tips til hva jeg evt kan spørre sykepleier om ved senere stikk i låret? 🙂

Kanskje det er bedre for deg å sette den i armen en stund? ☺️ Som sykepleier selv likte jeg aldri å sette i låret på pasientene, da det ofte var vanskelig å få ordentlig tak i huden. Armen og magen er absolutt best

Anonymkode: f0385...2c3

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar 🙂 Armen? Jøss, visste ikke at det var et alternativ 🙈

Godt å vite fra et annet perspektiv, hvordan det er å sette. Tusen takk, igjen 🌹

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge den settes i underhudsfett og ikke muskulært/iv så skal det jo virke normalt, det er ikke sånn at medikamentet kun virker i mage eller lårfett. 

Anonymkode: 251d7...71e

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...