AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #1 Skrevet 7. januar 2023 Barnet mitt på 4,5 år bruker kun bleie på natten, men har en tendens til å bæsje i bleia på kvelden etter han har fått den på eller om morgenen i senga før vi rekker å stå opp. Har han på seg truse går han på do, men sliter litt med lekkasje, så er grunnet dette litt skeptisk til å ta av bleia om natten. Redd det da vil bli avføring i senga hver natt.. Anonymkode: 3a6eb...f3b
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #2 Skrevet 7. januar 2023 Eldste sluttet når han var 3, yngste når hun va 6. Begge deler er innenfor "normalen" Anonymkode: 789a0...b10
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #3 Skrevet 7. januar 2023 Da de var 2,5 år. Du må jo nesten bare prøve å se, antar han ikke gjør det i søvne? Anonymkode: f6fe9...7ce
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #4 Skrevet 7. januar 2023 Jeg vet ikke helt..jeg kan spørre min mor? 🤓 Unnskyld, måtte bare Anonymkode: 6cd3b...f97 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #6 Skrevet 7. januar 2023 Dagbleie 2 år. Natta 7 år (sengevæter) Anonymkode: 9a4ae...03d
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #7 Skrevet 7. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Da de var 2,5 år. Du må jo nesten bare prøve å se, antar han ikke gjør det i søvne? Anonymkode: f6fe9...7ce Han har ofte lekkasje i trusa/bleia, hvor det kommer littegrann avføring. De gangene han virkelig bæsjer seg ut, skjer nok ikke det i søvne, nei, men at han fortsatt er litt for komfortabel med å bæsje i bleie. Gjør heller det enn å gå på do om han har muligheten. Ts Anonymkode: 3a6eb...f3b
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #8 Skrevet 7. januar 2023 Hun sluttet på dag da hun var 2,5 år og sluttet på natt rundt 1 mnd senere. Ikke brukt bleie siden. Anonymkode: b3099...f79
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #9 Skrevet 7. januar 2023 2 år. Samme som dag Anonymkode: e5209...286
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #10 Skrevet 7. januar 2023 Hadde latt bleia være på om natten hvis han sliter med lekkasje. Ikke noe særlig å ligge i egen avføring og dere risikerer at han blir veldig sår. Ikke uvanlig at en på 4 år bruker nattbleie enda. La den være det siste som kommer på før han legger seg og ta den raskt av om morgenen og oppfordre til en dotur når han står opp. Anonymkode: 8e263...1d5 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #11 Skrevet 7. januar 2023 2 år, 3 år og 10 år (sengevæter) Men de har aldri bæsjet i bleien etter de sluttet med bleie på dagtid. Anonymkode: b724d...02d
MyCupOfTea Skrevet 7. januar 2023 #12 Skrevet 7. januar 2023 Mine var 2,5 og 3 år da de sluttet å bruke bleie om natta.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #13 Skrevet 7. januar 2023 3 år. Noen måneder etter at hun sluttet med bleie på dagtid. Anonymkode: 5f88f...47f
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #14 Skrevet 7. januar 2023 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): 2 år, 3 år og 10 år (sengevæter) Men de har aldri bæsjet i bleien etter de sluttet med bleie på dagtid. Anonymkode: b724d...02d Vi har slitt veldig med å få han til å bæsje på do. Lærte seg mye fortere å tisse på do enn å bæsje på do. Fortsatt bæsjer han heller i bleia enn på do om han har muligheten. Men tenker jeg bare må avvente bleieslutt på natt litt til (med tanke på at han sliter litt med lekkasje). Ts Anonymkode: 3a6eb...f3b
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #15 Skrevet 7. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hadde latt bleia være på om natten hvis han sliter med lekkasje. Ikke noe særlig å ligge i egen avføring og dere risikerer at han blir veldig sår. Ikke uvanlig at en på 4 år bruker nattbleie enda. La den være det siste som kommer på før han legger seg og ta den raskt av om morgenen og oppfordre til en dotur når han står opp. Anonymkode: 8e263...1d5 Nja, sår blir han faktisk aldri, men selvfølgelig ikke noe særlig med stadig avføring i sengetøyet. Vi tar av med en gang vi står opp og tar på bleien rett før han skal legge seg. Hender likevel at han rekker å gjøre det. Ts Anonymkode: 3a6eb...f3b
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #16 Skrevet 7. januar 2023 Jeg sluttet før jeg fylte 3. Men dette var tilbake på 1980-tallet, dengang da folk ikke visste bedre. Nå slutter ungene når de er 12-18 måneder. Mye lettere å bare lære barn å gå på do, heller enn å først lære dem opplegget med bleie (som er skapt for oss voksnes beste, ikke for barna sin del) og gå rett på «slik styrer du dette med avføring og tiss». Jeg registrerer med vanntro at mange foreldre velger la være å lese seg opp på forskning og statistikk og velger å få all sin «informasjon» om bleiebruk fra bleie-reklamer. Og da må det jo gå galt. Pampers lever av at din unge ikke klarer lære seg dette med do. De ønsker ikke lære deg hvordan bleieslutt rasjonelt gjennomføres. Det ansvaret må du ta selv. Anonymkode: 4b1d0...e77
Million Skrevet 7. januar 2023 #17 Skrevet 7. januar 2023 (endret) Du skriver "når sluttet dere", men jeg antar du mener når barna våre sluttet? Ikke jeg? For det må jeg si jeg ikke husker! 😂 (og det gjør nok ikke mora mi heller) Men arvingen min sluttet ved 3,5 år. Både dag og natt slutt samtidig. Han var moden for det, og hadde aldri noe uhell i sengen om natten, verken tiss eller bæsj. Endret 7. januar 2023 av Million
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #18 Skrevet 7. januar 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg sluttet før jeg fylte 3. Men dette var tilbake på 1980-tallet, dengang da folk ikke visste bedre. Nå slutter ungene når de er 12-18 måneder. Mye lettere å bare lære barn å gå på do, heller enn å først lære dem opplegget med bleie (som er skapt for oss voksnes beste, ikke for barna sin del) og gå rett på «slik styrer du dette med avføring og tiss». Jeg registrerer med vanntro at mange foreldre velger la være å lese seg opp på forskning og statistikk og velger å få all sin «informasjon» om bleiebruk fra bleie-reklamer. Og da må det jo gå galt. Pampers lever av at din unge ikke klarer lære seg dette med do. De ønsker ikke lære deg hvordan bleieslutt rasjonelt gjennomføres. Det ansvaret må du ta selv. Anonymkode: 4b1d0...e77 Dette er snakk om nattbleie. Det er ikke det samme. Anonymkode: 8e263...1d5
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #19 Skrevet 8. januar 2023 Dag 2,5 , natt 3. Anonymkode: b3993...5f7
ALB Skrevet 8. januar 2023 #20 Skrevet 8. januar 2023 16 hours ago, AnonymBruker said: Jeg sluttet før jeg fylte 3. Men dette var tilbake på 1980-tallet, dengang da folk ikke visste bedre. Nå slutter ungene når de er 12-18 måneder. Anonymkode: 4b1d0...e77 Dette stemmer ikke - norske barn bruker i alle fall bleie til de er eldre enn 12-18 mnd: - Når femåringer bruker bleier, er det på tide å si stopp (aftenposten.no): "61 prosent av norske barn i 1940 var tørre om dagen da de var halvannet år. Tall fra de siste årene finnes ikke, men andelen er neppe over 5 prosent."
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå