AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #21 Skrevet 7. januar 2023 Vi har en svart komposittvask fra Blanco. Vi har hatt den i snart 14 år og begynner nå å se litt slitasje i bunnen (litt lysere farge), men ellers ser den fortsatt fin ut. Ingen hakk eller riper. Ville valgt den på nytt😊 Anonymkode: e7b97...405
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #22 Skrevet 7. januar 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Vi har en svart komposittvask fra Blanco. Vi har hatt den i snart 14 år og begynner nå å se litt slitasje i bunnen (litt lysere farge), men ellers ser den fortsatt fin ut. Ingen hakk eller riper. Ville valgt den på nytt😊 Anonymkode: e7b97...405 Da har jeg skjønt at man må bruke en sånn rens for komposittvask, når det har blitt lysere Anonymkode: e0b8d...fd3
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #23 Skrevet 7. januar 2023 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Da har jeg skjønt at man må bruke en sånn rens for komposittvask, når det har blitt lysere Anonymkode: e0b8d...fd3 Dette går ikke bort, vi har prøvd med bløtlegging med oppvaskpulver som var anbefalt den gangen vi kjøpte den. Her er det ikke kalk i vannet. Så det er nok slitasje. Anonymkode: e7b97...405
Criss Skrevet 8. januar 2023 #24 Skrevet 8. januar 2023 Vi valgte svart granittvask da vi kjøpte kjøkken hos Sigdal. Den var dyr, men den skal visst tåle mye. Vi er ikke ferdig med oppussing, så har ikke testet den enda, men den er veldig fin da.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #25 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Pga fuktbelastningen/kan sprekke opp på sikt. Fungerte veldig fint hos meg der jeg bodde før, men det var kun 2-3 år, og jeg vet ikke hvordan det ville vært 5 år senere. Anonymkode: e0b8d...fd3 Jeg har hatt det i ti år. Fortsatt like fint. Anonymkode: d0d3d...c90 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #26 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg har hatt det i ti år. Fortsatt like fint. Anonymkode: d0d3d...c90 Hm. Flere kjøkkenfolk som advarer mot det. Kanskje det er litt flaks/uflaks Anonymkode: e0b8d...fd3
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #27 Skrevet 8. januar 2023 52 minutter siden, AnonymBruker said: Hm. Flere kjøkkenfolk som advarer mot det. Kanskje det er litt flaks/uflaks Anonymkode: e0b8d...fd3 Det hørte aldri vi noe om da vi pusset opp kjøkkenet i fjor... Ser på nettet også at det står at laminat er godt egnet? Angående sort vs stål, er vel ikke så mange som har hatt slike i 15 år ennå og derfor kan si hvordan det ser ut over tid. Men vår stålvask var hvertfall ikke særlig pen etter 15 år... Anonymkode: d9b1a...2e0
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #28 Skrevet 8. januar 2023 17 hours ago, AnonymBruker said: Du har helt rett, jeg bør heller gå for planlimt. Takk for at du tipset meg Anonymkode: e0b8d...fd3 Ja var dette med en mikroskopisk sprekk om 8 år så sveller tre/spon - vi endret pga. dette med nytt kjøkken nå greit å ikke bekymre seg for det Anonymkode: 6df34...b53
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #29 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja var dette med en mikroskopisk sprekk om 8 år så sveller tre/spon - vi endret pga. dette med nytt kjøkken nå greit å ikke bekymre seg for det Anonymkode: 6df34...b53 Hm, men likevel så står det på produsenter siden side at det er ok å bruke laminat. Nedfelt vask er helt uaktuelt, så da gjenstår det planlimt. Det er fint det også, men er det ikke vanskelig å holde rent? Anonymkode: e0b8d...fd3
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #30 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Det hørte aldri vi noe om da vi pusset opp kjøkkenet i fjor... Ser på nettet også at det står at laminat er godt egnet? Angående sort vs stål, er vel ikke så mange som har hatt slike i 15 år ennå og derfor kan si hvordan det ser ut over tid. Men vår stålvask var hvertfall ikke særlig pen etter 15 år... Anonymkode: d9b1a...2e0 Jeg har ærlig talt ikke peiling på dette. Pusset opp kjøkken for 4 år siden og hørte ingenting om det da. Hørte ingenting om det i denne prosessen nå heller, helt til jeg lagde tråden. Så sa en annen kjøkkenavdeling at man ikke skulle bruke laminat. Så jeg vet ikke. Vask stålvask med magic svamp, dæven da blir den ren! Anonymkode: e0b8d...fd3
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #31 Skrevet 8. januar 2023 Har vært på besøk hos folk med svart vask og det skal ikke mer til enn en dråpe vann så ser det skittent ut. Anonymkode: 4780a...df4
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #32 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har vært på besøk hos folk med svart vask og det skal ikke mer til enn en dråpe vann så ser det skittent ut. Anonymkode: 4780a...df4 Da har de neppe vask fra de gode produsentene. Stor forskjell på billigvasker og de fra FRanke og Blanco. Anonymkode: e0b8d...fd3 2
Ymra Skrevet 8. januar 2023 #33 Skrevet 8. januar 2023 Jeg ville gått for stål. Bare fordi det er mer tidløst, nøytralt og klassisk. Selv om det er folk her i tråden som har hatt det i 15 år, så er det også del av en svart trend de siste 5-10 årene. Litt som de rosa vaskene på 80-tallet. I likhet med svarte armaturer og en del andre svarte detaljer, så tror jeg det er en høyere risiko for å gå akutt lei om ikke alt for mange år.. 3 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #34 Skrevet 8. januar 2023 Har svart kompositt-vask fra Ikea. Veldig fornøyd med det visuelle uttrykket. Etter et halvt år i bruk er den fortsatt fin som ny. Anonymkode: 21601...732
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #35 Skrevet 8. januar 2023 Valgte svart fra Franke i forrige leilighet, bodde der i 4-5år. Så flott ut, fungerte fint! Underlimt med steinbenk. Skal gå for det samme her jeg bor nå hadde ikke noe problemer med hvite merker som andre nevner, så tenker de enten har kjøpt noe dårligere, brukt den dårlig eller hatt veldig uflaks. Hater stål vasker og armaturer, de blir så fort stygge/flekkete og man må jo nesten polere de hver gang man vasker. Anonymkode: 70a29...57a
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #36 Skrevet 8. januar 2023 Vi hadde stål fra Franke og etter ett år (vi solgte huset og kjøpte nytt) så den like slitt ut som den vi har nå som er 20 år gammel. Jeg går uansett for stål en gang til, det er nøytralt og jeg går ikke lei. Hadde hvit vask en gang, det ble veldig slitt og senere hadde jeg hvit kompositt og den ble brun og oppskrapt. (Joda, har flytta litt rundt). Anonymkode: 14c20...20c
Rødstrupa Skrevet 9. januar 2023 #37 Skrevet 9. januar 2023 Hadde valgt rustfritt stål, det er klassisk og tidløst.Trender kommer og går og tror man blir fort lei sort. Hadde heller valgt noen sorte detaljer som en lekker bolle, kjøkkenmaskiin/kaffe eller lignende som tåler å stå fremme. Ellers er underlimt vask lekkert. Har det selv på 8 året, superfornøyd!
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #38 Skrevet 9. januar 2023 Vi hadde stålvask før. Den holdt seg greit, men ble helt klart ripete ettersom årene gikk. Vi han nå svart kompositt og liker den veldig godt. Så langt holder den seg bra og vi er veldig fornøyd. Anonymkode: 11f88...65c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå