Gå til innhold

Sliter med usikkerhet når det kommer til dating... Tips?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en utrygg og engstelig tilknytningsstil og har hatt en del ubehagelige opplevelser med menn siden barndommen og til i dag. Så når jeg først dater kjenner jeg meg veldig stresset, redd og bekymret, mens så fort jeg er i forhold slapper jeg mer av og føler meg tryggere på en måte. Jeg har blant annet aldri opplevd utroskap.

Nå dater jeg en mann fra Tinder og som vi alle vet er det et mekka av vakre kvinner servert på et sølvfat hver eneste dag.  Jeg regner med at han skriver med andre kvinner, men er usikker om han dater andre. Jeg merker at jeg i blant blir veldig usikker i kommunikasjonen med han på melding, spesielt om jeg legger merke til atferdsendring hos han. Da søker jeg etter tydelig bekreftelse fra han og kan faktisk spørre hvor interessert han eller om han fortsatt vil treffes. Dette plager meg veldig. Jeg vil ikke være en slik person. Vi kommuniserer daglig med hverandre flere ganger om dagen og ringes et par ganger i uken, men tre ganger i løpet av perioden vi har datet så har jeg ikke hørt fra han før sent på kvelden uten en forklaring. Jeg pleier også alltid få en melding når han er ferdig på jobb, men i går fikk jeg ikke det. Da begynner tankene mine å spinne med en gang og at han kanskje spiller på flere hester, selv om han har sagt det er meg han er nysgjerrig på. Men jeg har opplevd lovebombing og løyner så mange ganger, så ord betyr veldig lite for meg.

Vi har datet i litt over en måned, men har kun møttes to ganger offentlig pga. jobb og andre forpliktelser. Vi har ikke hatt sex og har heller ikke snakket om eksklusivitet. Jeg liker mannen utrolig godt, og vil ikke at min usikker skal ødelegge for et evt. bra forhold. Vi begge har vært single i 4 år. Jeg har alltid hatt veldig store utfordringer med å stole på folk og er alltid på vakt, så er avhengig av mye bekreftelse, oppmerksomhet, tillit og interesse. Dette er turn-off for menn etter det jeg har lest. 

Hvordan kan jeg jobbe mer med meg selv? Jeg går virkelig ned i kjelleren de gangene jeg har valgt å stole på menn, så har de vist seg å være uærlige om sine intensjoner. 

Anonymkode: d8a8d...181

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Begynn å finne ut av hvordan du kan øke din selvfølelse, egenverdi osv. Hvis du forsøker å minne deg selv daglig på at du fortjener god og sunn kjærlighet akkurat som du er, og at du er verdig og at du er god nok. Finn nye måter å sette mer pris på deg selv, og behandle deg selv godt - finne ut hvordan du kan elske deg selv, og gi deg selv det du så sårt leter etter og håper på å motta fra disse mennene. 

Det ble min løsning, og livet har forandret seg fullstendig. Til det langt, langt bedre! 

Anonymkode: c5346...ba2

Skrevet

Du kan risikere å jage ham vekk dersom du viser og stadig maser om mistillit.

Men si åpent til ham det du sier her.

Så må du ta et valg og bestemme deg for for å stole på at alt er bra, og vite at du er den han har valgt. Og at han er heldig som har nettopp deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...