Mardina Skrevet 7. januar 2023 #21 Skrevet 7. januar 2023 Begge deler. Eggekoker hvis vi bare skal ha to egg til søndagsfrokosten. Kjele hvis vi skal koke flere egg samtidig 😊 1
Forundret.. Skrevet 7. januar 2023 #22 Skrevet 7. januar 2023 Gryte. Vil ikke ofre en eggkoker plass i skapet
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #23 Skrevet 7. januar 2023 Koker selvfølgelig i kjele. Unødvendig med alt mulig ekstra dill og dall på kjøkkenet, når man uansett har en komfyr som kan fikse mange forskjellige ting. Anonymkode: 8e14a...442
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #24 Skrevet 7. januar 2023 Hoppetaujenta skrev (16 minutter siden): Begge deler. Eggkoker blir best med små egg og resten går superfint i gryte. Eggkokeren min må vaskes skikkelig etter hver gangs bruk, for eggene "koker over" i sine skall, nesten hver gang = skrubb. Stikker du et par hull i den butte enden på eggene? Hos meg er det veldig sjelden jeg får eggemasse i kokevannet eller i eggekokeren. Jeg koker ofte flere egg samtidig, og synes eggekoker er veldig grei siden jeg slipper å ta tiden eller passe på at vannet koker "passe". Anonymkode: 9280b...2f0 4
enkefru Skrevet 7. januar 2023 #25 Skrevet 7. januar 2023 Kjele. Har eggkoker, men har stuet den bort
Hjerte Skrevet 7. januar 2023 #26 Skrevet 7. januar 2023 Eggkoker hjemme. Trenger den ikke, men mannen liker den. Og når den først er her. Kjele på jobb. Eggkokeren der suger og man vet ikke hvor mye kokt egg en får før man er ferdig, samt er aldri ren. Hvordan den kan grises til slik er en gåte. Egg er merkelig nok ikke like godt når bunnen av skallet er brunt.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #27 Skrevet 7. januar 2023 Kjele. Orker ikke mer kjøkkenapparater enn nødvendig, og eggkoker er helt unødvendig syns jeg. Anonymkode: a9545...721
Eva-Lena Skrevet 7. januar 2023 #28 Skrevet 7. januar 2023 Koker i kjele. Jeg orker ikke mer duppedingser i kjøkkenskapene enn nødvendig.
TheHairyToothfairy Skrevet 7. januar 2023 #29 Skrevet 7. januar 2023 Pælmet ut eggkokeren nylig og ser virkelig ikke grunn nok til å kjøpe ny bare for å ha mer i skapet.
Million Skrevet 7. januar 2023 #30 Skrevet 7. januar 2023 (endret) Kjele. Jeg har ikke mer plass i kjøkkenskapene mine til flere spesialgreier. Jeg setter bare kjelen med eggene på en plate, setter på den innebygde timeren på koketoppen til antall minutter de skal koke, og så piper og slår platen seg av etter fullgått tid. Rett under kaldt vann med eggene. Endret 7. januar 2023 av Million
visp Skrevet 7. januar 2023 #31 Skrevet 7. januar 2023 Kjele, og jeg gjør det hver dag. Jeg har aldri forstått vitsen med sånn koker. Hva er problemet med kjele?
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #32 Skrevet 7. januar 2023 Dampovn om jeg skal koke flere hardkokte. Eggkoker om det kun er to bløtkokte til helgefrokosten. Anonymkode: 5c190...09e
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #33 Skrevet 7. januar 2023 visp skrev (2 minutter siden): Kjele, og jeg gjør det hver dag. Jeg har aldri forstått vitsen med sånn koker. Hva er problemet med kjele? Færre steg for å sette på. Kun en knapp. Den passer tiden for deg. Null oppvask. Slipper å skru på varmen, og følge med. Men forskjellen er liten, det skal jeg si meg enig i. Men så lenge jeg har god plass er det eggkokeren jeg velger, selv om jeg kokte i kjele i mange år først. Anonymkode: 5c190...09e 4
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #34 Skrevet 7. januar 2023 Kate Upton skrev (38 minutter siden): Kjele. Eggkoker er noe av det mest bortkastet kjøkkenredskap som finnes. Synes jeg😅 Det tenkte jeg også, helt til jeg fikk en i gave. Vi himlet litt med øynene fordi vi tenkte det var bortkastet skapfyll, men testet den siden vi først hadde fått den i hus. Nå mange år etterpå har jeg slitt ut gaven, og kjøpt en ny som erstatning. Anonymkode: 7e5d4...cdd 4
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #35 Skrevet 7. januar 2023 Har hatt to eggkokere i hus de siste 20 år. Den første ble brukt en gang, så stod den i boden i 10 år før den ble kastet. Så kom det faen meg en ny i julegave som stod i 9 år uten å bli brukt. I november gikk den på søpla. Makan til tungvindt skal man lete lenge etter. Jeg legger eggene i kjelen, på med varmt vann, koker opp, lar de trekke 3-4 min avh av størrelse, så er det rett i isvann. Blir ikke enklere. Eneste apparatet jeg bruker er riskokeren. Airfryer, ismaskin, blender osv er bare tull. Plass tar det også. Anonymkode: 99b64...e33 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #36 Skrevet 7. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har hatt to eggkokere i hus de siste 20 år. Den første ble brukt en gang, så stod den i boden i 10 år før den ble kastet. Så kom det faen meg en ny i julegave som stod i 9 år uten å bli brukt. I november gikk den på søpla. Makan til tungvindt skal man lete lenge etter. Jeg legger eggene i kjelen, på med varmt vann, koker opp, lar de trekke 3-4 min avh av størrelse, så er det rett i isvann. Blir ikke enklere. Eneste apparatet jeg bruker er riskokeren. Airfryer, ismaskin, blender osv er bare tull. Plass tar det også. Anonymkode: 99b64...e33 Det handler nok bare om at du ikke har prøvd det ut, og kun er satt i gamle vaner. Her har vi mye glede av alt du nevner. Og jeg er en habil hobbykokk på noen og 40, som tidligere (da vi hadde liten plass) gjorde alt på gamle-måten. Anonymkode: 5c190...09e 3
Drizzt Skrevet 7. januar 2023 #37 Skrevet 7. januar 2023 Ayesh skrev (2 timer siden): Vi har brukt eggkoker i de siste 3-4 årene og har blitt avhengig av den. Å koke egg i kjele føles ut som et ork🤣 Hvordan koker dere? I kjele eller i eggkoker? Kjele. Jeg trenger ikke flere unødvendige fancy kjøkkenredskap på kjøkkenet.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #38 Skrevet 7. januar 2023 Koker i gryte. Jeg takler ikke den lyden når man må lage hull i egget før man bruker enn eggkoker 😵😵 er såpass enkelt å koke i gryte, at om lyden ikke var et problem, ville jeg ikke brukt plass til det på kjøkkenet. Har andre ting jeg heller bruker plass til. Anonymkode: 873a7...6a9
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #39 Skrevet 7. januar 2023 Elsker min eggekoker. Får alltid perfekte egg, og den kan brukes hvor som helst der det er strøm. Det er, etter kaffetrakter, den kjøkkenmaskin jeg bruker mest. Anonymkode: fb064...142 4
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #40 Skrevet 7. januar 2023 Jeg har mye skapplass og enormt med stikkkontakter så eggkoker er enkelt for meg. Anonymkode: 00cd6...0ba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå