AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #41 Del Skrevet 7. januar 2023 Jeg liker ikke trikk fordi det er som regel skittent der. Tar buss i stedet. Anonymkode: 9f3bf...482 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil E Skrevet 7. januar 2023 #42 Del Skrevet 7. januar 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Oslo er ganske liten som by og ingen ordentlig storby. Det er korte avstander, og trikk fungerer bra. Byer som Zurich og Gøteborg som er på Oslo sin størrelse har dette. Ordentlige storbyer som NYC, London osv fokuserer mer på metro under jorda. Her er det større avstander og mer trengsel. Anonymkode: 94d8e...9fa London har trikk, rett nok ikke i turistløypa på Oxford Street. Men i syd. Årsak til at man har bygget trikkelinjer der er at syd for Themsen gjør grunnforholdene det i beste fall svært vannskelig å bygge tunellbane. Og mesteparten av t-bane nettet her går over bakken. Da man ville bygge mere fant man det langt mer formålstjenlig å bygge trikkelinjer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #43 Del Skrevet 7. januar 2023 Kjetil E skrev (30 minutter siden): Dette er VÅS. Kjørte trikk i Munchen i sommer. Byen har et stort og velutviklet nett av moderne trikker. Ja byen har og et velutviklet nett av U-bahn og S-bahn men trikken er et viktig suplement. Byer som Frankfurt og London har og nye og moderne trikker. Trikkelinjene i London er jo veldig nye og, er noe man har bygget ut de senere år. Og hva med Amsterdam f.eks. ? I Bergen var det veldig mye støy i forbindelse med utbyggingen av bybanen (trikk). Nå viser det seg at den har blitt en suksess, og blir stadig utbygd. Noe motstand er det alltid, men det store flertall er veldig fornøyd. Anonymkode: a6142...426 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #44 Del Skrevet 7. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hva i helvete er vitsen med å ha trikk i 2023? Har bodd i flere storbyer i Europa. Der er trikken kanskje et eneste spor og en rekvisitt fra fortiden, for veldig spesifikke formål. ikke en del av den faktiske kollektivtrafikken. Men i Oslo, der har de bygd et helt kollektivsystem basert på et så dårlig framkomstmiddel som trikk. Hva er vitsen? De støyer, de ødelegger gatene, de lager stygge edderkoppnett langs bygningene. Stopper trikken i et spor, er det full stans i det sporet for neste trikk. Det er gammeldags, umoderne, lite urbant. Trodde Oslo hadde ambisjon om å være en moderne "stor"-by? Trikken kan lett erstattes med flere bussruter. Bussene er forholdsvis elektriske i dag og mye mer fleksible. Anonymkode: 30868...2dc Helt enig! Det gir ingen mening å ha trikk som går på skinner midt i byen. Hadde det vært buss med ledningsnett så greit nok, men trikk??? Det er så dumt! Og det kan umulig være miljøvennlig når de må grave opp både spor og asfalt annenhvert år fordi det sprekker opp. Feilparkerte biler skaper store problemer hver dag. At trikken ikke kan svinge unna hindre, ta snarveier dersom det har skjedd noe et sted i byen osv osv... Nei til trikk!!!! Anonymkode: e56d8...dd0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #45 Del Skrevet 7. januar 2023 Chomsky89 skrev (1 time siden): - langt bedre passasjerkapasitet per sjåfør en alternativene - Ny infrastruktur går fortere å bygge og er billigere en alternativene - Linjer kan bygges over veinettet - Ekstremt energieffektiv i forrhold til alternativene - Null utslipp - De er ofte populære og ansett som den mest komfortable reisemetoden. - De har et lengere livsløp en alternativene. Ja, det er noen ulemper også, men det er jo ingen tvil om at trikkene burde eksistere i veldig mange byer. Null utslipp? Skinnene må legges på nytt hvert 7ende år. Asfalten rundt også. Arbeidet tar 2 år per kilometer. Bulldosere, gravemaskiner, tusenvis av tonn med avfall og nye materialer må til. Null utslipp, jaha. Anonymkode: e56d8...dd0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #46 Del Skrevet 7. januar 2023 Snart kommer det nye trikker og de blir like kjedelige som de nye bussene og T-banene. Blottet for sjel og personlighet. 😬 Anonymkode: 3f503...dd4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chomsky89 Skrevet 7. januar 2023 #47 Del Skrevet 7. januar 2023 (endret) AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Null utslipp? Skinnene må legges på nytt hvert 7ende år. Asfalten rundt også. Arbeidet tar 2 år per kilometer. Bulldosere, gravemaskiner, tusenvis av tonn med avfall og nye materialer må til. Null utslipp, jaha. Jeg tror omtrent alle inkludert deg forstod at det ikke er null utslipp i forbindelse med vedlikehold, etablerling og oppgradering jeg snakket om. Forskjellen er i det daglige. Endret 7. januar 2023 av Chomsky89 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 7. januar 2023 #48 Del Skrevet 7. januar 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Helt enig! Det gir ingen mening å ha trikk som går på skinner midt i byen. Hadde det vært buss med ledningsnett så greit nok, men trikk??? Det er så dumt! Og det kan umulig være miljøvennlig når de må grave opp både spor og asfalt annenhvert år fordi det sprekker opp. Feilparkerte biler skaper store problemer hver dag. At trikken ikke kan svinge unna hindre, ta snarveier dersom det har skjedd noe et sted i byen osv osv... Nei til trikk!!!! Anonymkode: e56d8...dd0 Miljømessig: Busser sliter også på asfalten. Trikkene er i utgangspunktet mer miljøvennlige, men mange av bussene er hybrider, blir mer og mer miljøvennlige de også. Jeg elsker spenningen når en bil har parkert slik at trikken akkurat gåt forbi. Alle holder pusten. SPENNENDE! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #49 Del Skrevet 7. januar 2023 Trikken er mye mere behagelig enn buss. Av og påstigning går enklere, man slipper de harde oppbremsningene og akselreringen som bussen har. Anonymkode: 3dc0c...bca 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lollybby Skrevet 7. januar 2023 #50 Del Skrevet 7. januar 2023 Trikken er det fremkomstmiddelet jeg foretrekker over buss og T-bane. ( misliker T-bane mest) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #51 Del Skrevet 7. januar 2023 Trikk er best. Er så koslig å sitte på trikken fremfor tbanen. Vet ikke hvorfor, men. Sikkert fordi man ser mye mer ut av vinduet enn fra tbanen. Anonymkode: d57a1...dc5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple Basil Skrevet 7. januar 2023 #52 Del Skrevet 7. januar 2023 Jeg elsker trikken! Reiser med trikken hver eneste dag og det skal jeg fortsette med 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #53 Del Skrevet 7. januar 2023 Tar aldri trikken. Jeg går omtrent raskere Anonymkode: 52914...abf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil E Skrevet 7. januar 2023 #54 Del Skrevet 7. januar 2023 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Og hva med Amsterdam f.eks. ? I Bergen var det veldig mye støy i forbindelse med utbyggingen av bybanen (trikk). Nå viser det seg at den har blitt en suksess, og blir stadig utbygd. Noe motstand er det alltid, men det store flertall er veldig fornøyd. Anonymkode: a6142...426 Jeg er da definitivt for trikk, og synes det er veldig bra. Glemte Amsterdam, en annen stor nederlandsk by med velfungerende trikk er Den Haag. Mange byer i Europa med trikk, husker ikke alle i farta. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sheik Skrevet 7. januar 2023 #55 Del Skrevet 7. januar 2023 De få gangene jeg er i Oslo, er det siste transportmiddelet jeg ønsker å ta, buss. Foretrekker t-bane, men sist jeg var der tok jeg mye trikk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #56 Del Skrevet 7. januar 2023 Har et trikkestopp rett utenfor inngangsdøra til blokk jeg bor i, elsker det 🙂 så lettvint å komme seg rundt. Anonymkode: d5530...766 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå