Gå til innhold

klør i hodebunnen - shampoo?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hver vinter når luften blir tørr, og jeg ofte bruker lue, så begynner det å klø i hodebunnen.

Noen som kan anbefale en mild shampoo som hjelper mot sånn?

(Ikke jenteshampoo, hvis det er noe som heter det da)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå til en frisør og be om å få en shampoo for sensitiv/irritert hodebunn. Jeg har en fra Wella.

Skrevet

Jeg har sånn i perioder og da pleier jeg å bruke head´n shoulders som du får kjøpt på matbutikken, vita osv.Fungerer etter første bruk!

Skrevet

Har gjort det før, men de jeg har fått anbefalt har ikke verdt noe særlig bra.

Noen merker har vært bra, men det er merker som de har sluttet å selge, eller som jeg har glemt navnet på.

Skrevet

Samboeren min hadde samme problem, men etter at han begynte med den grønne Vichy-shampoen fra apoteket ble det slutt på kløinga :) Den er for sensitiv hodebunn og koster ca 100 kr.

Skrevet

1. Max en gang vask av håret med såpe daglig

2. Har du flass/sopp, drit i å vask håret og smør deg inn med soppkrem. Da forsvinner jævlene. Du kan bruke sånn soppshampoo- tror d er fungoral det heter-- men da må du la shampooen virke jævlig lenge i håret for at det skal ha noen virkning. F.eks sitte hele dagen på nettet med fungoral-shampoo i håret. Ikke så digg.

Skrevet
1. Max en gang vask av håret med såpe daglig

2. Har du flass/sopp, drit i å vask håret og smør deg inn med soppkrem. Da forsvinner jævlene. Du kan bruke sånn soppshampoo- tror d er fungoral det heter-- men da må du la shampooen virke jævlig lenge i håret for at det skal ha noen virkning. F.eks sitte hele dagen på nettet med fungoral-shampoo i håret. Ikke så digg.

Fungoral skal ikke virke lenger tid enn balsam, dvs. maks noen minutter. Sambo bruker den, og den kurerer hodebunnsproblemene han har, i hvertfall. Den har også funket for meg etter at jeg har brukt feil type stylingprodukter som har ødelagt balansen i hodebunnen.

Skrevet

Og funker ikke Fungoral, så prøv Selukos. Du får den på apoteket.

Skrevet

Jeg ble anbefalt en flassjampo fra frisør, flasset og klødde mye.

Etter besøk hos annen frisør, fikk jeg vite at det ikke var flass, men overfølsom hodebunn. Jeg bruker SebaMed fra apoteket. Den kan også menn fint bruke.(Ingen plagsom blomsterduft!)

Jeg har sluttet å flasse og klø nå som hodebunnen ikke reagerer på diverse som ofte finnes i billigsjampo.

Skrevet

Jeg har ikke flass, er bare det at det klør fordi huden blir tørr.

Får tørr hud på hendene også om vinteren, men mot det hjelper vel vanlig fuktighetskrem?

Er ikke så veldig fan av sånn kremgreier, men bedre det enn å få sår på hendene.

Tar gjerne i mot tips på en krem (som ikke er femi) som jeg kan bruke på hendene. :)

Gjest Bellatrix
Skrevet

Locobase, Apobase, Decubal. Bra kremer som fåes kjøpt på apoteket.

Skrevet
kremgreier, men bedre det enn å få sår på hendene.

Tar gjerne i mot tips på en krem (som ikke er femi) som jeg kan bruke på hendene.

Prøv Hemp fra Body Shop. Den er definitivt ikke "femi". Faktisk lukter den ikke spesielt godt heller, men den er fin mot veldig tørre hender.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg skriver under på det Cata sa! Hemp er kjempebra for tørre hender, alle mine problemer forsvant!:) Og huden min var så sår at den sprakk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...