AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #1 Skrevet 7. januar 2023 Bor i sameie som nå er 5 år gammelt. Jeg ønsker å sette opp en permanent levegg,men styret sier at jeg da må undersøke med arkitekten,for det vil endre byggets utseende. Er det riktig? Og i så fall,hvor lenge (hvor mange år) gjelder denne «vetoretten»? Dette har jo betydning lengre frem i tid hvis sameiet skal rehabilitere. Må alt da være likt det opprinnelige? Anonymkode: df82a...a8f
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #2 Skrevet 7. januar 2023 På generelt grunnlag; Selv om du hadde bodd i enebolig måtte du undersøkt om endringen regnes som fasadeendring, eller på annen måte er meldepliktig eller søknadspliktig. En telefon til arkitekten koster deg nok ingenting, med mindre det er krav om tegninger og byggemelding. Anonymkode: 5f770...901
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #3 Skrevet 7. januar 2023 Jeg tror ikke det er snakk om at arkitekten har vetorett, men mulig at du må engasjere arkitekten for å finne en løsning som passer til fasaden. Anonymkode: 9a06e...cfa 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå