Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Typen fortalte meg nylig at en av hans nærmeste kompiser har vært utro mot dama si. Han har vært utro med ei venninne (som også er ei nær venninne med typen min).

For det første har jeg fått helt avsmak av kompisen og venninnen. For det andre syns jeg det er ubehagelig at typen min er så god venn med disse to. For det tredje så sliter jeg med å omgås med dama til kompisen, fordi jeg syns synd på henne og får skikkelig vondt av henne. 

Jeg måtte bare få ut litt frustrasjon her…

Anonymkode: d5d9b...f3a

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

At samboeren er venn med kompisen fortsatt betyr ikke at han støtter utroskap. Ingen er perfekte. Vi kan ikke bare avslutte vennskap med alle som ikke er perfekte. Skal de være venneløse resten av livet pga feil en gjør?

Du gjør de valgene du synes er riktig, men ikke dømme valgene samboeren din gjør. Dette er vennskap som går dypt og som tåler mye! Selv om kompisen er utro, så er han fortsatt den gode vennen han alltid har vært. Men en elendig kjæreste.

Anonymkode: 35c79...362

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Syntes du skal fortelle jenta, hvordan hadde du følt det hvis alle i vennekretsen visste at typen din var utro, men ikke sa noe.

Anonymkode: 5fc28...df3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er synd på disse damene som har mange kompiser. For det første utnytter mennene ofte vennskapsrelasjonen, og for det andre blir de ofte frøset ut av vennegjengen ettersom kompisene får jentekjærester. Jeg har vært kjønnsforvirret som ung på grunn av traumer. Ble utnyttet av kompisene mine som hadde andre damer til kjærester. De kom til meg og presset seg innpå. Jeg ønsket bare vennskap, eller gjerne et fast forhold.

Selvsagt ville de ikke ha meg fordi jeg er ikke en sånn hjelpeløs figur som før dem til å føle seg som store mannfolk. Jeg var bedre enn dem på både karriere, elektronikk, bilkjøring og programmering. Det var fordi jeg ble tvunget utpå av omstendighetene, og måtte lære meg å svømme over åpent hav mens de andre fortsatt drev med sandslott. Det har kostet, men i dag står jeg stødig på et bedre sted på grunn av dette. Jeg har alltid hatt en spesiell rolle i denne gjengen, og ble ofte invitert på lik linje med gutta. Det er en vanskelig rolle å ha, og man kan fort vekk ende opp som venneløs bare fordi man blir funnet skyldig i å ha en fitte. Gjør som de andre. Press henne ut av vennegjengen, og tenk på deg selv og "forholdet". Lykke til med dette!

Anonymkode: 4acff...151

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

At samboeren er venn med kompisen fortsatt betyr ikke at han støtter utroskap. Ingen er perfekte. Vi kan ikke bare avslutte vennskap med alle som ikke er perfekte. Skal de være venneløse resten av livet pga feil en gjør?

Du gjør de valgene du synes er riktig, men ikke dømme valgene samboeren din gjør. Dette er vennskap som går dypt og som tåler mye! Selv om kompisen er utro, så er han fortsatt den gode vennen han alltid har vært. Men en elendig kjæreste.

Anonymkode: 35c79...362

Selvfølgelig. Vi trenger ikke alltid støtte våre venner sine handlinger og vi trenger ikke kutte kontakt med våre venner over feil de gjør, da alle gjør feil og fortjener tilgivelse. Men det de har gjort er ikke en «feil» de angrer på, det de har gjort er noe de fortsetter å gjøre i skjul. 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Syntes du skal fortelle jenta, hvordan hadde du følt det hvis alle i vennekretsen visste at typen din var utro, men ikke sa noe.

Anonymkode: 5fc28...df3

Jeg hadde følt meg nedverdiget, sveket, flau og dum. Min største frykt er at alle rundt meg skal tenke «hun skulle bare visst». 

Problemet er at typen hadde tillit til meg da han fortalte meg dette, jeg kan ikke misbruke denne tilliten. Da vil det komme frem at han har misbrukt tilliten kompisen har gitt til han. Det blir bare kaos.

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er synd på disse damene som har mange kompiser. For det første utnytter mennene ofte vennskapsrelasjonen, og for det andre blir de ofte frøset ut av vennegjengen ettersom kompisene får jentekjærester. Jeg har vært kjønnsforvirret som ung på grunn av traumer. Ble utnyttet av kompisene mine som hadde andre damer til kjærester. De kom til meg og presset seg innpå. Jeg ønsket bare vennskap, eller gjerne et fast forhold.

Selvsagt ville de ikke ha meg fordi jeg er ikke en sånn hjelpeløs figur som før dem til å føle seg som store mannfolk. Jeg var bedre enn dem på både karriere, elektronikk, bilkjøring og programmering. Det var fordi jeg ble tvunget utpå av omstendighetene, og måtte lære meg å svømme over åpent hav mens de andre fortsatt drev med sandslott. Det har kostet, men i dag står jeg stødig på et bedre sted på grunn av dette. Jeg har alltid hatt en spesiell rolle i denne gjengen, og ble ofte invitert på lik linje med gutta. Det er en vanskelig rolle å ha, og man kan fort vekk ende opp som venneløs bare fordi man blir funnet skyldig i å ha en fitte. Gjør som de andre. Press henne ut av vennegjengen, og tenk på deg selv og "forholdet". Lykke til med dette!

Anonymkode: 4acff...151

Jeg må være ærlig og si jeg ikke helt forstår hva du mener.

Typen har en stor vennegjeng, laget av en guttegjeng og en jentegjeng. De i denne gjengen har hatt følelser for hverandre og holdt mye på med hverandre. Så ingen blir tvunget til noe og ingen blir utestengt av noe slikt som dette. 

Anonymkode: d5d9b...f3a

• Liker 2
Skrevet

Jeg kan forstå at han ikke avslutter vennskapet eller ikke sladrer. Det jeg ikke helt forstår er at han ikke plages av å omgås dem begge to. Det hadde jeg slitt med. Jeg tror jeg hadde følt meg ganske falsk hvis jeg var i en setting der mange visste at en person ble bedratt og hun satt der som en idiot.

Hvis dere er der alle fire og så vet altså 3 av 4 at den fjerde blir bedratt. Det blir jo ikke et godt vennskap av sånt?

Jeg vet ikke hva du skal gjøre, men jeg skjønner deg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner følelsen, men dette er hovedsakelig din kjærestes venner og det er ikke din rolle å blande deg inn. Det får eventuelt kjæresten din gjøre. I løpet av livet får vi nyss om forskjellig som gjelder andres privatliv, det er ikke vår sak å leke moralsk dommer overfor folk som ikke er våre aller nærmeste. 

Du kan jo gi beskjed til kjæresten din at du helst ikke vil få viderefortalt slike greier om kompisen, det får de to gutta snakke seg imellom alene (antar at kjæresten din har sladret videre til deg?). Den slags info gir deg en ubehagelig følelse. 

Anonymkode: 6b186...23c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan vet du at ikke typen din også ligger med denne venninnen?

Anonymkode: 01524...d27

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...