Gå til innhold

Er Twist-posen svindel ...?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Jeffe skrev (21 minutter siden):

Hvilken Twist bit er den mest Harry?

I dinosaurtia var det aprikosbitene som var mest Harry😆 og i nåtid vil jeg si Nougat biten, den er så 2003 og avleggs🤭

Funfact: i 1958 kostet en 160 grams pose Twist kr 7,- 

-det var både snickers og twist at DET var billigt.

Anonymkode: 16afe...c74

Skrevet

Hvordan fant du ut at vekten som er oppgitt på posen er inkludert innpakningen?

AnonymBruker
Skrevet
applestories skrev (11 minutter siden):

Det lurer jeg også på. Jeg er nemlig temmelig sikker på at vekt på matvarer o.l. skal oppgis uten emballasje. Noe annet gir veldig lite mening, og åpner egentlig for mye verre "svindel" enn Twist-papiret.

Anonymkode: a0035...e01

AnonymBruker
Skrevet
On 1/7/2023 at 1:09 PM, AnonymBruker said:

Denne tråden ble altså opprettet 03 på natta på en lørdag. La det synke inn. Gud bedre meg.

Anonymkode: 9add5...1f0

Spiser du Twist til frokost klokken 9 om morgenen, eller om kvelden/natten ...?

1 hour ago, applestories said:

Forklaringen er at jeg selv jobbet på Freia i en kort tidsperiode, og så hvordan produksjonen foregikk; først etter at de enkelte bitene hadde blitt pakket inn, ble de lagt i den store posen. Dette var for mange år siden - før Freia flyttet produksjonen utenlands, så det er mulig at prosedyren kan ha blitt endret, men jeg tviler - det ville neppe være logisk at man først veide alle enkeltbitene som skulle i posen, så sorterte dem for å pakke dem inn i riktig papir, for å deretter samle dem og legge dem i posen.

Andre ting som kan være verdt å nevne at de ansatte kunne spise så mye sjokolade de ville i arbeidstiden, men det var strengt forbudt å ta med seg noe fra fabrikken; da måtte man kjøpe produktene i fabrikkbutikken, der man fikk alt til halv pris. Denne butikken ble nedlagt for noen år siden, men man kunne gå på omvisning på Freia på Oslo Kulturnatt i mange år, og forutsatt at butikken var åpen om kvelden, noe jeg tror den var, kunne også folk utenfra handle der - til halv pris.

Falt noe på gulvet, til tross for at dette var innpakket, ble dette automatisk sortert ut som avfall=dyremat, så norske dyr kunne kose seg med ekstra god mat den gangen.

Det var tider, det. Men man ble forståelig nok veldig fort lei av sjokolade på en sjokoladefabrikk.

Anonymkode: 8774f...919

• Liker 1
Skrevet

Sikker på de ikke hadde tarert vekta med full pose med innpakket tvist?

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Forklaringen er at jeg selv jobbet på Freia i en kort tidsperiode, og så hvordan produksjonen foregikk; først etter at de enkelte bitene hadde blitt pakket inn, ble de lagt i den store posen. Dette var for mange år siden - før Freia flyttet produksjonen utenlands, så det er mulig at prosedyren kan ha blitt endret, men jeg tviler - det ville neppe være logisk at man først veide alle enkeltbitene som skulle i posen, så sorterte dem for å pakke dem inn i riktig papir, for å deretter samle dem og legge dem i posen.

Aller mest logisk ville vært å vite hvor mange gram emballasjen utgjør, og så fylle tvilsvarende ekstra i posen.

Det er vel det han over her også foreslår.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Maestro skrev (På 7.1.2023 den 5.03):

Er det ikke bedre ting og finne på en fredag enn dette? 

Jeg synes det er verre å leke tråd-politi på en fredagskveld. TS har iallfall tatt seg flid og tid med en velformulert innlegg med en tanke bak. Det mye annet ræl å ta tak i enn akkurat dette.

Anonymkode: 93cd0...c27

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg synes det er verre å leke tråd-politi på en fredagskveld. TS har iallfall tatt seg flid og tid med en velformulert innlegg med en tanke bak. Det mye annet ræl å ta tak i enn akkurat dette.

Anonymkode: 93cd0...c27

Var ikke det og lage tråd som jeg hang meg oppi. Men og tenke over hva papiret på pr sjokolade i Twistpakken veier 🤭 

Skrevet
On 1/8/2023 at 5:58 PM, Jeffe said:

Hvilken Twist bit er den mest Harry?

:ler2:

Anonymkode: 42851...3e6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...