Gå til innhold

Er Twist-posen svindel ...?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Men uten papir vet man jo ikke hvilke biter man spiser!

Anonymkode: 42610...f59

• Liker 3
Skrevet
FrankDrebin skrev (26 minutter siden):

Det kommer an på antall lakrisbiter i posen. Får jeg en pose med mindre enn 4-5 lakrisbiter, er det helt klart svindel. :P

Hehe de er jo ikke god lengre.. ihvertfall ikke som før de endret oppskrift og innpakning.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Å, husker de gamle der, med jordbær og appelsin...det var tider. Klarer ikke engasjere meg så mye i spørsmålet om vekten, men blir ganske provosert av hvordan flere og flere biter blir byttet ut med ubrukelig karamell. 

Anonymkode: 6c0ac...d67

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
svartkatt skrev (51 minutter siden):

Hehe de er jo ikke god lengre.. ihvertfall ikke som før de endret oppskrift og innpakning.

Leit å høre, det er lenge siden jeg har hatt Twist i huset, dumt når de endrer oppskriften. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ganske sikker på at det er krav til at mengde/vekt skal oppgis uten emballasje. 

Men det burde være lett å sjekke om noen har en uåpnet Twistpose i huset. Veier den 350 g eller 350,5 g i uåpnet stand?  ;) 

Anonymkode: a0035...e01

AnonymBruker
Skrevet

En tom 490 grams pose veier 6 gram (uten den plast låsegreia).

Veide et tomt papir, forøvrig et papir fra en bananbit: - vekta viste 0 gram😁

Jeg syns at Twisten har forandret smak etter Mondeléz overtok produksjonen...-alle bitene smaker litt likt☹️😲 bortsett fra banan. Banan er banan😋

Anonymkode: 16afe...c74

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Måtte fram med kjøkkenvekta her og en uåpnet Twistpose deklarert med 330 g veier 345 g. 

Så da har vi vel lagt den død? :kaklehone:

Anonymkode: 2dc6a...6dc

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Måtte fram med kjøkkenvekta her og en uåpnet Twistpose deklarert med 330 g veier 345 g. 

Takk! :D Da kan TS endelig finne seg en annen innbilt urett å irritere seg over. :) 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Takk! :D Da kan TS endelig finne seg en annen innbilt urett å irritere seg over. :) 

Alle papirene tilsammen veier jo litt, de er ikke vektløs, unntatt på månen! 😊 

Anonymkode: 2fe1a...c5f

AnonymBruker
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Før jeg har funnet frem kjøkkenvekten og fått informasjonen dobbeltsjekket ved å veie Twist-posen selv, stiller jeg meg undrende til at en produsent skulle være så gavmild; etter diverse avsløringer om krympflasjon og produkter som minsker i størrelse, har jeg heller inntrykk av det motsatte, og at man gir forbrukerne mindre for pengene eller øker prisen så snart det dukker opp en mulighet til det.

Et eksempel er Nidar-sjokoladene som tilsynelatende er like store som Freias, men veier 190 gram, eller litt mindre enn dette.

Så inntil kjøkkenvekten - som befinner seg på et ukjent sted - er funnet, og bevismaterialet tatt frem og grundig undersøkt, stiller jeg meg noe tvilende til at dette skulle dekke hele produksjonen; kanskje du bare har hatt flaks med Twist-posen din ...?

Anonymkode: 8774f...919

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Alle papirene tilsammen veier jo litt, de er ikke vektløs, unntatt på månen! 😊 

Anonymkode: 2fe1a...c5f

Papirene er ikke vektløse på månen heller, men vekten på papiret er ikke poenget. 

Poenget er at vekten på papiret ikke skal regnes med i vekten som oppgis på posen. Denne vekten skal være ren sjokolade. 

Gjest supernova_87
Skrevet
FrankDrebin skrev (På 7.1.2023 den 13.01):

Det kommer an på antall lakrisbiter i posen. Får jeg en pose med mindre enn 4-5 lakrisbiter, er det helt klart svindel. :P

Den posen jeg fikk til jul hadde 1, EN!! lakrisbit. DET var svindel det! 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.1.2023 den 13.09):

Denne tråden ble altså opprettet 03 på natta på en lørdag. La det synke inn. Gud bedre meg.

Anonymkode: 9add5...1f0

Det er jo beste twist-tiden.

Anonymkode: 50347...499

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
22 hours ago, AnonymBruker said:

WOW! Hadde aldri trodd at det skulle være mer innhold i posen enn det som stod på pakka. 

Noen andre her på forumet som kan veie sin Twist-pose og sjekke om det er variasjon og kanskje noen veier mindre enn det som står på pakka?

:blomst2:

Anonymkode: 42851...3e6

Skrevet
supernova_87 skrev (33 minutter siden):

Den posen jeg fikk til jul hadde 1, EN!! lakrisbit. DET var svindel det! 

Maken til snyteri! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
On 1/7/2023 at 4:58 AM, AnonymBruker said:

Kanskje "svindel" er et ord i grenseland

"Kanskje".

Anonymkode: 81dbd...0cb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.1.2023 den 4.58):

I motsetning til andre matvarer, der nettovekt tilsvarer vekten for produktet man faktisk spiser, betaler man for innpakningspapiret i Twist-posen, noe mange kanskje ikke er klar over. Grunnen til dette er at de små Twist-enhetene pakkes inn i papir før de legges inn i den store ytterposen, slik at nettovekten tilsvarer sjokolade + papir.

Noe som ikke nevnes med ett ord på innpakningen.

Papir som få av oss har bruk for, og som neppe kan være særlig miljøvennlig når man har spist opp en pose Twist og ser den svære papirhaugen som ligger igjen.

Kanskje "svindel" er et ord i grenseland, men i forhold til vanlig forbrukerinformasjon, vil jeg påstå at det å ikke informere folk om at man får mindre sjokolade enn det man tror man får, i alle fall er feilinformasjon - hadde det vært opp til meg, hadde jeg gitt folk valget mellom å kjøpe Twist med eller uten papir; de som foretrekker det, må gjerne betale for innpakningspapiret, mens de som bare ønsker innholdet, burde få muligheten til å kjøpe Twist uten papir.

I takt med høyere matpriser der normalpris for en pose Twist begynner å bli en god del, burde man muligens satt fokus på hva man egentlig betaler for når man snakker om nettovekt; hva er din mening om dette om å inkludere papiret i nettovekten Twist-posen ...?

Noen få gjør sikkert det, men ikke alle samler på dette papiret ...

twist2-web.jpg

Anonymkode: 8774f...919

Kanskje det burde selges Twist med en twist = naken twist.

Anonymkode: 6a5c7...93b

Gjest Keikolina
Skrevet
Daisy-love skrev (På 7.1.2023 den 11.59):

Med forbehold om at en liker alle bitene 🤣🙈

Spiser bare 3-4 av bitene. Mange blir igjen sånn som den med kokos, lakris, og banan.  

AnonymBruker
Skrevet

Visste ikke at noen samlet på twist papir, skulle ha solgt på Finn istedenfor og kaste i julen 😢

nei, føler meg ikke veldig svindlet, selv om jeg kjøpte 3 poser billig twist for et par uker siden og kanskje gikk glipp av et gram sjokolade. Sammenlignet egentlig ikke vekten i utgangspunktet heller, så bare på prisen. 

Anonymkode: 2589f...6ff

Skrevet

Hvilken Twist bit er den mest Harry?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...