AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #1 Skrevet 6. januar 2023 Fødselstallene i Norge stuper: https://www.nrk.no/nordland/lave-fodselstall_-10.000-faerre-fodte-barn-pa-ti-ar-1.16244667 Politikerne snakker alltid om velferdsgoder og slikt som det, men jeg tviler på at det har mye med saken å gjøre. Det jeg tenker er årsaken er: 1. Boligene er for dyre. En person burde egentlig kunne kjøpe en enebolig. 2. Likestillingen gjøre at kvinner har høyere krav til en manns fysiske attraktivitet, økonomi og status. Vanlige menn er ikke lenger bra nok. Derav er flere single enn før. 3. Kvinner kaster bort sine fruktbare år på å ta utdanning og komme seg inn i arbeidslivet. 4. Det er så mye i samfunnet som gjør folk utrygge. Det er relatert til krig, økonomi og alle forandringene som skjer. Befolkningen i Norge blir mer multikulturell og annerledes for hver dag som går. Folk har ikke troen på fremtiden. 5. Det burde bli lagt mer til rette for at det skal føles givende og trygt for kvinner å få barn. En burde derfor fjerne kvoter relatert til foreldrepermisjon og legge mer tim rette for amming ol. Anonymkode: 7c559...816 23 7
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #2 Skrevet 6. januar 2023 6. Det er også flere som har dårlig selvtillit og sliter i dag. Ikke får seg jobb og ikke har særlig suksess med det motsatte kjønn. At samfunnet er blitt mer eksluderende har også mye å bety. Anonymkode: 7c559...816 2 2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 Populært innlegg #3 Skrevet 6. januar 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: 2. Likestillingen gjøre at kvinner har høyere krav til en manns fysiske attraktivitet, økonomi og status. Vanlige menn er ikke lenger bra nok. Derav er flere single enn før. 3. Kvinner kaster bort sine fruktbare år på å ta utdanning og komme seg inn i arbeidslivet. Anonymkode: 7c559...816 Hvorfor visste jeg at det var enda en sånn tråd, bare ved å se overskriften? Anonymkode: d35fb...97d 37 1 13
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #4 Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor visste jeg at det var enda en sånn tråd, bare ved å se overskriften? Anonymkode: d35fb...97d I tillegg til det du siterer her. Så tror jeg også jeg kan legge til. 7. Kvinner sliter seg totalt ut av kombinasjonen sosialt press, utdanning, jobb og arbeid hjemme. Det burde bli mer vanlig at kvinner jobber deltid. Det går ikke at menn gjør det, fordi da vil ingen kvinne ha han i første omgang. Anonymkode: 7c559...816 24 1 8
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #5 Skrevet 6. januar 2023 PISS MEG I ØRET! Anonymkode: 5a682...796 23 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 Populært innlegg #6 Skrevet 6. januar 2023 For meg og mine venninner i midten av 30-årene er det én eneste årsak til at vi ikke ha barn. Mannen vil ikke eller "vil vente". Det er det store problemet i dagens samfunn, ikke at kvinner bruker årene på utdanning osv. Anonymkode: 2e0c9...5ea 54 24
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #7 Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): I tillegg til det du siterer her. Så tror jeg også jeg kan legge til. 7. Kvinner sliter seg totalt ut av kombinasjonen sosialt press, utdanning, jobb og arbeid hjemme. Det burde bli mer vanlig at kvinner jobber deltid. Det går ikke at menn gjør det, fordi da vil ingen kvinne ha han i første omgang. Anonymkode: 7c559...816 Eller så kan menn bidra mer hjemme, og på den måten fri sin partner for noe av byrden. Da slipper hun å gå i kvinnefella også. Anonymkode: 7e850...157 30 8
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #8 Skrevet 6. januar 2023 Er gjennomgående for dyrt å få barn, og for vanskelig å kombinere med fulltidsjobber for to foreldre. Skille vært 6 timers dager for småbarnsforeldre med full lønn. Anonymkode: 8621b...87f 16 2 10
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #9 Skrevet 6. januar 2023 13 minutter siden, AnonymBruker said: Det jeg tenker er årsaken er: 1. Boligene er for dyre. En person burde egentlig kunne kjøpe en enebolig. 2. Kvinner bør i fruktbar alder går ofte i vikariater/midlertidighet/deltid. Trygg fast jobb og økonomisk trygghet mangler. 3. Kvinner kaster bort sine fruktbare år på å vente på at menn sal føle seg klare. 4. Det er så mye i samfunnet som gjør folk utrygge. 5. Det burde bli lagt mer til rette for at det skal føles givende og trygt for kvinner å få barn. En burde derfor legge mer til rette for amming ol. Anonymkode: 7c559...816 Retta det for deg. Anonymkode: 9890d...802 24 2 9
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #10 Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): For meg og mine venninner i midten av 30-årene er det én eneste årsak til at vi ikke ha barn. Mannen vil ikke eller "vil vente". Det er det store problemet i dagens samfunn, ikke at kvinner bruker årene på utdanning osv. Anonymkode: 2e0c9...5ea Er mennene deres i samme alder? Da burde dere finne dere eldre menn, eller menn med mer familieverdier. Anonymkode: 31b87...40c 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #11 Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): PISS MEG I ØRET! Anonymkode: 5a682...796 Er nå noe å ville... Anonymkode: b7138...808 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #12 Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er mennene deres i samme alder? Da burde dere finne dere eldre menn, eller menn med mer familieverdier. Anonymkode: 31b87...40c Ja. Hadde jeg kunnet skru tiden tilbake hadde jeg valgt en 10 år eldre. Hadde regnet med gubben ble klar da han bikket 35. Men nei. Kan få barn alene, men det blir for travelt og dyrt. Anonymkode: 2e0c9...5ea 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #13 Skrevet 6. januar 2023 Faller deg ikke inn engang at kvinner som ikke ønsker å få barn driter i å få barn, rett og slett fordi det er blitt mer akseptert enn før. Før var det jo nermest et krav at kvinner skulle føde barn. Slik er det heldigvis ikke lenger. Anonymkode: 2d79b...674 39 6
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #14 Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): For meg og mine venninner i midten av 30-årene er det én eneste årsak til at vi ikke ha barn. Mannen vil ikke eller "vil vente". Det er det store problemet i dagens samfunn, ikke at kvinner bruker årene på utdanning osv. Anonymkode: 2e0c9...5ea Om det er en viktig del av problemet. Så må vi begynne å tenke gjennom hvorfor de føler som de gjør. Om de ikke har troen på seg selv, føler seg respektert og som en mann med egenskapene som skal til for å være far. Da er det ikke rart at de ikke ønsker barn enda. Trygghet på seg selv og på samfunnet rundt. Det er nok viktig for at menn med partner skal ønske barn. Anonymkode: 7c559...816
Kipling Skrevet 6. januar 2023 #15 Skrevet 6. januar 2023 22 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor visste jeg at det var enda en sånn tråd, bare ved å se overskriften? Anonymkode: d35fb...97d Fordi dette er opplagte og viktige grunner til at det ikke fødes barn i norge. (spess nr 3 og 5) Skal vi la være å prate om det fordi du vil leve i illusjonen om at man kan få i pose og sekk?
Kipling Skrevet 6. januar 2023 #16 Skrevet 6. januar 2023 11 minutter siden, AnonymBruker said: Retta det for deg. Anonymkode: 9890d...802 Er en grunn til at det er vanlig at mannen er eldre enn kvinnen. Dumt å velge en jevnaldrende mann hvis du vil ha barn innen rimelig tid. 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #17 Skrevet 6. januar 2023 Jeg vil egentlig tippe at nummer 5 er største problemet. Barselomsorgen er feks blitt ganske elendig. En blir omtrent kastet ut før en i det hele tatt kommer inn. Møtte noen eldre damer når jeg handlet med min 2 dager gamle baby. De var overrasket over at vi allerede var utskrevet. Selv hadde de måtte være innlagt 7-10 dager, og det var barnepleiere på avdelingen som hjalp med babyene. Samme med permisjon, kjenner altfor mange mødre som begynner stresse med mat og flasker ved 4 mnd alder i håp om at babyen skal kunne spise vanlig mat når far skal i permisjon. Ikke alltid det går heller. Anonymkode: adc71...3a7 17 7
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #18 Skrevet 7. januar 2023 Kipling skrev (20 minutter siden): Er en grunn til at det er vanlig at mannen er eldre enn kvinnen. Dumt å velge en jevnaldrende mann hvis du vil ha barn innen rimelig tid. Her tror jeg vi kan lage enda et punkt. 8. Kvinner blir oftere enn før i lag med eldre menn med høy sosioøkonomisk status med barn fra før. Av naturlige grunner er disse forholdene mindre fruktbare, fordi mannen i de fleste tilfellene har fått alle barna han vil. Anonymkode: 7c559...816 2 2
Kipling Skrevet 7. januar 2023 #19 Skrevet 7. januar 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Her tror jeg vi kan lage enda et punkt. 8. Kvinner blir oftere enn før i lag med eldre menn med høy sosioøkonomisk status med barn fra før. Av naturlige grunner er disse forholdene mindre fruktbare, fordi mannen i de fleste tilfellene har fått alle barna han vil. Anonymkode: 7c559...816 Ja det kan vi godt. Jeg snakker ikke om å date en 50 åring som har 3 barn fra før og "er ferdig med det der". Jeg snakker om at unge kvinner som kjenner at de begynner å få lyst vør date en mann 6-7 år eldre slik at det er bedre odds for at han er klar samtidig som henne, i og med at kvinner vanligvis føler seg klare tidligere enn menn.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #20 Skrevet 7. januar 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Er mennene deres i samme alder? Da burde dere finne dere eldre menn, eller menn med mer familieverdier. Anonymkode: 31b87...40c Ikke finn på å finne eldre menn, de er uten unntak tapsprosjekt for kvinner. Hva med å få barn på egen hånd, eller stille mannen et ultimatum? Anonymkode: 30319...ed9 10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå