Gå til innhold

Har "Bookis" funket for deg siste måneden?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært på bookis i et år, og alltid solgt noen bøker i måneden. Noen ganger 5 bøker i uka, andre ganger stille. Men nå har jeg ikke fått solgt noe siden oktober/november. Er det bare tilfeldig hos meg, eller er det noe på gang med appen? 

Anonymkode: e96f5...f26

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har kjøpt 1 bok derfrå, har bøker ute der for salg men ikkje fått solgt noko enno. Vore med frå i fjor 

AnonymBruker
Skrevet

Blir overrasket om Bookis overlever det neste året. Jobber i bransjen, og de sliter helt enormt økonomisk.

Anonymkode: cd781...c22

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker said:

Blir overrasket om Bookis overlever det neste året. Jobber i bransjen, og de sliter helt enormt økonomisk.

Anonymkode: cd781...c22

Det forundrer meg ikke - i en tid der man i Norge får bøker slengt etter seg gratis på gjenbrukssentre, og kan finne et brukbart utvalg av litteratur på et hvilket som helst loppemarked, lurer jeg på hvem som synes det er praktisk å betale skyhøye portoavgifter for å få en bok tilsendt i posten ...

Anonymkode: 88a4b...d44

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fremdeles til gode å få solgt noen bøker via denne tjenesten! 

Til tross for at jeg har vært medlem der i nærmere ett år nå...  

Anonymkode: 915c9...49d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært der i 2 år og solgt for mange tusen kroner. Men det er helst pensumbøker jeg selger, ikke så mye annen litteratur. Solgte en bok denne uken. 

Anonymkode: d3ff1...515

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har fremdeles til gode å få solgt noen bøker via denne tjenesten! 

Til tross for at jeg har vært medlem der i nærmere ett år nå...  

Anonymkode: 915c9...49d

Samme opplevelse her.. Bedre med Finn.no, der fikk jeg solgt. Men generelt som andre skriver, det blir mindre og mindre interesse for bøker. Skjønner det godt selv, hvis man ikke har stort bosted, eller uforutsigbarhet og ikke orker tung flytting  

Anonymkode: 39f03...75e

• 7 måneder senere...
Skrevet

Tar opp igjen denne tråden. Interessant å høre hva folk mener nå. Jeg har selv solgt kanskje 15 bøker den siste uka, bare la ut en masse fra bokhyllene. Har solgt tidligere nyere pensumbøker, og de går som regel fort.  Er det virkelig fare for at bookis går konkurs? Jeg synes denne tjenesten er helt fantastisk, så enkelt å legge ut bøker på 1-2-3. Finn er mer pes der man må skrive alt selv. Og vanskeligere å få solgt. Virker det som. Har ikke handlet noe der selv foreløpig, men tror jeg i fremtiden vil sjekke der først før jeg kjøper noe. 

Anonymkode: c65e8...d4d

• Liker 1
Skrevet

Fikk solgt en del den første måneden, men i det siste har det vært helt dødt. Har prøvd å legge meg 50-100 kr under andre som selger samme bøker og gitt pakkepris på serier, men det hjelper ikke. Mange av bøkene jeg selger har ikke vært åpnet.

Noen er interesserte helt til de får vite at jeg ikke kan sende med Helt Hjem (de verken henter eller leverer her).

Anonymkode: 9384f...e18

Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Fikk solgt en del den første måneden, men i det siste har det vært helt dødt. Har prøvd å legge meg 50-100 kr under andre som selger samme bøker og gitt pakkepris på serier, men det hjelper ikke. Mange av bøkene jeg selger har ikke vært åpnet.

Noen er interesserte helt til de får vite at jeg ikke kan sende med Helt Hjem (de verken henter eller leverer her).

Ok så da kan du kun levere fysisk eller de må hente? Skjønner den er mer vanskelig. Her leverer helt hjem så akkurat der har jeg ikke problemer. Virker jo som det er interesse, solgt litt forskjellig type litteratur. 

Anonymkode: f94b5...410

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ok så da kan du kun levere fysisk eller de må hente? Skjønner den er mer vanskelig. Her leverer helt hjem så akkurat der har jeg ikke problemer. Virker jo som det er interesse, solgt litt forskjellig type litteratur. 

Anonymkode: f94b5...410

Kan sende med posten, men det er dyrere enn Helt Hjem.

Skrevet

Solgte en fagbok i dag, med HeltHjem.

Skrevet

Solgte en bok for snart to uker siden. Slet veldig med å få Helt hjem til å faktisk gidde å hente den. Det er et gjentagende problem med helt hjem her jeg bor. Pakker må jeg alltid hente på utleveringssted etter dem har «prøvd» å levere ut et par kvelder eller nå bare sluttet å prøve og leverer direkte til leveringssted.

Anonymkode: 8e588...9e7

Skrevet

Jeg kjøpte 4 bøker fra 2 forskjellige selgere denne uken, riktignok pensumbøker så det har nok ganske mye å si.

Anonymkode: eacaa...fdb

Skrevet

Jeg oppdaget bookis for ca 14 dager siden. Har kjøpt et par pensumbøker råbillig og fått dem rett i postkassen. 

Tok meg også en runde i bokhylla og la ut noen pensumbøker, kokebøker, hobbybøker og lignende. Har siste uka tjent omtrent en tusenlapp på det (solgt 7 av bøkene). Og så enkelt med sending da! Pakk inn boka, skriv på kode og putt i postkassen! Fantastisk! 

Anonymkode: 4e330...bef

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg synes denne tjenesten er helt fantastisk, så enkelt å legge ut bøker på 1-2-3. Finn er mer pes der man må skrive alt selv.

Jeg synes Bookis har en stor mangel der. Burde være mulig å legge inn mer info om bokens tilstand. Synes det er bedre på Finn. På Finn får man også se bilde av boken man kjøper, mens på Bookis er det bilde av en generisk bok. 

Anonymkode: 2ee1f...c91

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg synes Bookis har en stor mangel der. Burde være mulig å legge inn mer info om bokens tilstand. Synes det er bedre på Finn. På Finn får man også se bilde av boken man kjøper, mens på Bookis er det bilde av en generisk bok. 

Anonymkode: 2ee1f...c91

Ja dumt man ikke kan legge til bilder, men det er jo et krav å oppgi bokens tilstand, om den er akseptabel bra veldig bra som ny osv. Og så kan man legge inn kommentar, eller rett og slett spørre selger. Har ikke kjøpt noe selv men kommer absolutt til å jakte der først om jeg er interessert i å kjøpe noe. 

Anonymkode: c65e8...d4d

Skrevet

Jeg har solgt ca 20 bøker på Bookis den siste mnd, og kjøpt 4-5 stk. Mest fagpensum, men noe skjønnlitteratur også. 

Har lagt ut bøkene billig, har god inntekt selv og tenker det viktigste er at bøkene brukes videre av noen andre (og flyttet ut av hylla mi). 

Lettvint! 

Anonymkode: 1c246...e89

Skrevet

Jeg har prøvd å kjøpe 3 bøker men det skjer ingenting når jeg trykker på den siste greia - 3 prikker som bare tenker. Så jeg ga opp 😛

Anonymkode: bd1d5...4ec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...