Gå til innhold

Hva tenker du når du ser dine tidligere mobbere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Om det var flere som mobbet deg eller om det bare var en, hva tenker du når du ser dem/vedkommende i dag? Har du klart å legge det bak deg eller blir du sint? Jeg må innrømme at jeg fortsatt blir litt sint, spesielt når jeg ser de som mobbet meg værst. (Mulig det ikke passer seg i dette underforumet,  men var usikker på hvor det passer å opprette tråden)

Anonymkode: fc165...1f4

• Liker 1
  • Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Om det var flere som mobbet deg eller om det bare var en, hva tenker du når du ser dem/vedkommende i dag? Har du klart å legge det bak deg eller blir du sint? Jeg må innrømme at jeg fortsatt blir litt sint, spesielt når jeg ser de som mobbet meg værst. (Mulig det ikke passer seg i dette underforumet,  men var usikker på hvor det passer å opprette tråden)

Jeg blir ikke sint, men kjenner at jeg blir full av skadefryd hvis det går dem ille. Karma is a bitch. 

Anonymkode: e8ef0...356

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Ofte ingenting, men av og til tenker jeg at det hadde vært til pass for dem at nærmeste bil hadde meia dem ned.

Anonymkode: 9e1e7...caf

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker mitt… Ser ned på de,

for hvor bedritne og sjelløse de er.

Noen forsøkte å mobbe meg digitalt i voksen alder. De er enda verre. Lavmål. Da er det slett og ignorer. Skjønner ikke at de ikke skjems over seg selv. Noen blir altså aldri voksne. 

Anonymkode: ec5cc...c66

• Liker 6
  • Hjerte 6
AnonymBruker
Skrevet

Syns det er forferdelig. Har blitt dyttet til, baksnakket, utestengt fra klassefester. Snakket dritt til🥶

Anonymkode: 6e800...b42

• Hjerte 7
AnonymBruker
Skrevet

Så rart at dette kom opp akkurat nå. Jeg scrolla nettopp Instagram og så et innlegg fra en av mine mobbere. Hun er liksom så overdrevent snill nå, driver med veldedighet og mobiliserer folk for å hjelpe de som trenger det osv., og en del av meg tenker at hun har vokst og at det er veldig fint, men den der delen av meg som fremdeles er lite mobbeoffer hater henne. Ikke på ordentlig, men det er liksom litt sånn «ja, se på deg ditt bedritne rasshøl, nå skal du liksom begynne å late som du er grei» inni hodet mitt. 

Anonymkode: 1aa73...c1d

• Liker 5
  • Hjerte 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg tenker mitt… Ser ned på de,

for hvor bedritne og sjelløse de er.

Noen forsøkte å mobbe meg digitalt i voksen alder. De er enda verre. Lavmål. Da er det slett og ignorer. Skjønner ikke at de ikke skjems over seg selv. Noen blir altså aldri voksne. 

Anonymkode: ec5cc...c66

Klokt. Og slett og ignorer er noe man kan gjøre IRL også ❤️ 

Anonymkode: 61f83...aab

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Så rart at dette kom opp akkurat nå. Jeg scrolla nettopp Instagram og så et innlegg fra en av mine mobbere. Hun er liksom så overdrevent snill nå, driver med veldedighet og mobiliserer folk for å hjelpe de som trenger det osv., og en del av meg tenker at hun har vokst og at det er veldig fint, men den der delen av meg som fremdeles er lite mobbeoffer hater henne. Ikke på ordentlig, men det er liksom litt sånn «ja, se på deg ditt bedritne rasshøl, nå skal du liksom begynne å late som du er grei» inni hodet mitt. 

Anonymkode: 1aa73...c1d

Det er så man får lyst til å spy. To av mine tidligere mobbere jobber også innen helse, en som sykepleier og en som psykolog (ja,tenk det) og en annen jobber som politimann. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er så man får lyst til å spy. To av mine tidligere mobbere jobber også innen helse, en som sykepleier og en som psykolog (ja,tenk det) og en annen jobber som politimann. 

Huff, hvor gammel er du? Hørt yrket politi tiltrekkes av mange som liker å ha makt. En jeg datet var Politi, han var GAL. Ikke ofte jeg bruker ordet gal, men han er definitivt det.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

De har faktisk fortsatt med nøyaktig den samme søppel-oppførselen deres fra ungdomsskolen. 

Hvis de får øye på noen de kjenner fra nærmere 10 år tilbake, så begynner de umiddelbart med de samme kallenavnene og kommentarene fra den gangen..        

Anonymkode: 75740...def

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker herregud og de har tapt seg... Skolens bad boys er blitt byens tapere. 

Anonymkode: b0764...388

• Liker 8
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

De får et overlegent kaldt blikk. Eller et ironisk smil. 

Anonymkode: 7b686...ff2

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg følte meg litt skyldig i noen år. 

Jeg ble mobbet mye av en gutt. Så jeg ba til Gud om at han skulle dø..sånn i fortvilelse. Det som skjedde var at han brakk nakken like etterpå. Haha...selvsagt var det ikke min feil, men jeg følte meg litt skyldig på et vis likevel og ikke helt sikker på at jeg ikke hadde sendt noe vondt etter han. . 

Jeg husker læreren sa at alle i klassen  måtte skrive et brev til han med "bli bedre- tenker på deg" type ting. Jeg fikk ikke til å skrive et ord. Jeg hadde lyst å skrive noe stygt. Besinnet meg i siste liten  og rablet ned noen klisjé- ord. 

Han kom tilbake til klassen etter nesten ett år - i rullestol. ...der han kjørte på meg med rullestolen. Ingen lo da...og han var selv nesten på gråten og tydelig frustrert. 

Jada...

• Liker 1
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Huff, hvor gammel er du? Hørt yrket politi tiltrekkes av mange som liker å ha makt. En jeg datet var Politi, han var GAL. Ikke ofte jeg bruker ordet gal, men han er definitivt det.

Er i starten av 30 årene.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg tenker herregud og de har tapt seg... Skolens bad boys er blitt byens tapere. 

Anonymkode: b0764...388

Hahaha... Karma is a bitch for dem. 😂

Anonymkode: a1a5b...6af

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser dem ikke fysisk, for jeg flyttet langt unna og har null kontakt med gamle bekjente. Men det hender jeg snoker litt på Facebook, og det jeg ofte tenker er: «så du kalte MEG stygg, men har du sett deg selv i speilet noen gang?» eller «fint at du mot alle odds klarte deg gjennom videregående og tre år på høyskolen, men stakkars pasientene dine» eller «jeg kan ikke fatte at jeg en gang var redd for noe så patetisk som deg». 

Anonymkode: fa17c...8d1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nå flyttet jeg langt bort, blant annet på grunn av mobbing, men de fleste av dem har klart seg bra. De forstod ikke hva de gjorde da, og de har ikke innsikt i det nå, så det hele er litt vanskelig. Noen få av dem som var verst har hatt sitt. Ene prøvde 3 ganger på kort tid å legge meg til på Facebook. Det var ikke Facebook før jeg studerte, så hvorfor legge til folk fra barne og ungdomsskolen som var ufyselig det skjønner jeg ikke. Hos meg var det noen av guttene som gjorde sitt, og noen av jentene styrte med annet, også var det i tillegg alle de som fulgte etter. Var med å ekskluderte, var med på kallenavnene og annet. Volden var bare noen få, og det er de jeg vet sliter idag. Har ikke oversikt over alle da, og jeg har gått videre og ikke behov for det heller. Min mor ville jeg skulle flytte tilbake til hjembyen og bli mobbernes sjef. Jeg har utdannelse som har samsvar med at en kan få en administrativ lederstilling rundt forbi. Jeg hadde ikke noe behov for det. 

Han gründeren bak Bli vakker ble intervjuet og han var visst nok en ekstrem mobber i oppveksten, men innså det ikke selv da. Historien har lært meg at jeg må prøve å gå videre, akkurat som mobberne har, selv om det er tøft, og det er mye sårt enda. Har en kompleks PTSD blant annet på grunn av mobbing.. 

Anonymkode: 5f4a9...8ed

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Er i starten av 30 årene.

Du er bra som du er❤️ikke bry deg. De som mobber har det dårlig med seg selv, har problemer, uavhengig om det er politi; politi kan og være dritt, slenge stygge kommentarer, ble kalt rotte av han ene, spurte: hva var ditt første inntrykk? Han svarte: "du  så ut som ei rotte først🙃 men nå ser du grei ut".  som mobbet meg, hadde trøbbel hjemme, hun dro til en psykolog i en alder av 11 år, kranglet mye med foreldrene sine hjemme. Barnevernet var mye involvert.

AnonymBruker
Skrevet

Tenker egentlig ikke så mye, den dag i dag klarer jeg å bli glad når jeg ser han, fordi han genuint har sagt unnskyld for det han gjorde. Vi var veldig unge, og i retrospekt synes jeg faktisk litt synd på han fordi han hadde det grusomt hjemme og visste ikke bedre. Er heller sur på feks skolesystemet som aldri gjorde noe med det, både for hans og min del, de kunne gått inn flere ganger og kommet til roten av problemet om de bare gadd.

Anonymkode: 4a4df...83d

AnonymBruker
Skrevet

Ble utestengt, baksnakket og snakket dritt til på ungdomsskolen. Jeg jobber nå med en gammel klassekamerat. Han var ikke en av de som plaget meg, men han minner meg om den tiden. Noen ganger må vi samarbeide og jeg kjenner på en usikkerhet rundt han. Vil vise han at jeg har kontroll på jobben min og at jeg er flink, for å liksom vise hva jeg har fått til og at jeg er god nok. Kjenner mye av usikkerheten fra den tiden kommer tilbake, selv om han er hyggelig mot meg nå. Jeg vet at han er venner med mange fra den tiden, enda. Er redd for at han snakker om meg til dem. Jeg vet at det er tåpelig, vi er over 30 år nå...

Anonymkode: 9a3a4...3ca

• Hjerte 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...