AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #21 Del Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Akkurat denne delen? Hvordan da? 🤷♀️ Altså elsker vil ha 50/50 samvær for sitt barn, hvis jeg ikke forlater mannen min og vi flytter sammen. TS Anonymkode: 90100...a50 Skjønner, det var oppklarende. Anonymkode: 4c304...4bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #22 Del Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): "Ufrivillig sæddonor" det var også en måte å infantilisere og umyndiggjøre voksne menn. Er ikke som at han har blitt lurt til å ha sex med meg. Levestandard bryr meg egentlig ikke så mye, men jeg tror nok at uansett hva jeg ofrer at jeg heller ønsker det livet jeg kan ha med en elsker, selv om jeg nok vil bli uglesett i hele vårt miljø, vi må gjerne flytte, jeg vil miste mange venner osv. Felles hytte og bolig vil nok mannen sitte igjen med. Men det er verdt det, for jeg virkelig elsker elskeren min. Vi vil klare oss, og jeg tror nok barnet vil ha det best med å vokse opp med ham som far, heller enn 50/50 og min bitre mann som stefar ... TS Anonymkode: 90100...a50 Jeg må le litt, det høres ut som at snekkeren din har verdens dårligste lønn ettersom at du må ned i levestandard osv. Håndverkere tjener ofte bedre enn de med bachelor eller master! Anonymkode: 59bd2...8a5 20 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #23 Del Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det han vil reagere mest på er at jeg fant en håndverker som elsker, og at jeg nå forlater ham og "vårt liv" for å være med noen som er "under oss" ... Ja, og så? Desto større grunn til ikke å være sammen med en mann med slike dårlige verdier. Anonymkode: 7d1af...931 13 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #24 Del Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Han kan kreve farskap, og 50/50 når barnet er gammelt nok hvis du insisterer på å bli værende hos mannen din. Elskeren din har alle rettigheter til dette barnet, du kan ikke gjøre noe for å hindre ham i denne planen. Selv om du og mannen er gift og pater est regelen gjelder i begynnelsen, så vil elskeren din ha rett til å kreve det omgjort og bli registrert som far etter dna-test. Så hvis du ikke ønsker 50/50 for barnet, så er du nødt til å gå fra mannen din, og bli sammen med elskeren så dere kan oppdra barnet sammen. Du bør også gå fra mannen for din egen del, og for mannen din sin del. Dere har ikke egentlig et forhold lenger. Han skjøv deg unna den gangen han kom med det forslaget, og nå elsker du en annen. Det er ikke sunt for noen av dere å fortsette ekteskapet. Anonymkode: 7d1af...931 Jeg vil ikke hindre ham i det, hvis jeg blir hos mannen. Jeg bare beskrev hva elskeren min vil. Det jeg helst ønsker er jo at barnet slipper 50/50 og at vi flytter sammen. Jeg kjenner når jeg satt ord på dette, og fikk innspill, at det ble tydelig for meg hva jeg vil. Så jeg kommer til å forlate mannen. Men skjønner ikke helt hvordan det er til hans beste. Han har sagt seg fornøyd med den ordningen vi har, og jeg tror, til tross for at jeg har vært ulykkelig i forholdet, og føler meg totalt neglisjert og at det ikke finnes noen ømhet der, at han later til å tro at vi har det helt fint ... derfor jeg frykter å ta dette opp med ham. Men i morgen har vi begge fri, og jeg vil gjøre det, føler meg egentlig klar for å være ferdig med dette døde ekteskapet, og jeg ønsker alt det beste for barnet i magen. Og det er mye å få ordnet før det kommer. TS Anonymkode: 90100...a50 3 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #25 Del Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg må le litt, det høres ut som at snekkeren din har verdens dårligste lønn ettersom at du må ned i levestandard osv. Håndverkere tjener ofte bedre enn de med bachelor eller master! Anonymkode: 59bd2...8a5 Neida, det er nok en helt normal årsinntekt, og jeg tjener også godt. Men min mann har arvet, vi (han) eier huset og hytta og båten, og leiligheten. Det blir et helt normalt liv til noen på min alder. Når jeg snakket om levestandard så tenkte jeg i mitt eget hode også på miljøet vi er en del av, det sosiale, vennepar som definitivt ikke velger meg og håndverkeren TS Anonymkode: 90100...a50 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #26 Del Skrevet 6. januar 2023 Gå fra mannen din og start familie med barnefar. Det er helt opplagt den beste løsningen for deg og virker som om det er det du helst vil også. Du kan ikke ta deg av en mann du ikke elsker lengre bare fordi du synes synd på han. Anonymkode: 874f4...5d7 10 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #27 Del Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, og så? Desto større grunn til ikke å være sammen med en mann med slike dårlige verdier. Anonymkode: 7d1af...931 Ja, det er sant. Det er en stor del av det. Samtidig så, selv om det ikke er den store kjærligheten der lenger, så har jeg jo omtanke og omsorg for ham. Jeg vet at det ikke vil være bra for barnet mitt å vokse opp med disse verdiene, og jeg har bestemt meg for å gå, blir sikrere for hvert sekund. Men jeg har likevel elsket ektemannen min, og det er sårt å tenke på hvordan det vil bli for ham. Ts Anonymkode: 90100...a50 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 6. januar 2023 #28 Del Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg vet ikke om mannen min hadde blitt den han hadde blitt om han ikke var i ulykken. Og det er vel noe av det som holder meg fra å gå. Jeg tenker at kanskje den han var finnes der inne, selv om kroppen har fått en alvorlig skade. Men om alt var som det var, så hadde jeg nok ikke fått en elsker, men etter hvert sett at dette ikke var en jeg ville dele livet med, og forlatt ham til slutt (forhåpentligvis før vi hadde fått barn sammen, som var vår plan på den tiden). Da hadde han ikke hatt noe å skylde på for å ikke ta grep i sitt liv, og jeg hadde tenkt at det var "sånn han var". Nå tenker jeg at det er bitterhet for det livet har gitt ham, og at jeg skylder ham å bli med ham "i tykt og tynt" siden han egentlig er annerledes ... TS Anonymkode: 90100...a50 Vel, nå er du nå uansett i en jævlig knipe her. Så….. Jeg hadde vel ikke nevnt denne graviditeten eller elskeren, men bare sagt at ting er gått på overtid. Han har forandret seg, du har - dere holder sammen av ren vane og dårlig samvittighet. Blir jo hakket for kokko å skulle forklare til ungen at «nei, du - pappa er ikke din biologiske pappa, det var en elsker som ikke vet om deg». 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ginny Skrevet 6. januar 2023 #29 Del Skrevet 6. januar 2023 Hvis det mannen din syns er verst er at du går fra ham for en snekker, bør du gå uansett. Og du burde gå snart, så du får funnet deg til rette på nytt sted. Hvis graviditeten ikke er synlig hadde jeg ikke nevnt det heller. Og hvis mannen din står som eier av alt, vil jeg tro du har bygd deg opp en ganske fin egenkapital du kan bruke for å finne deg nytt bosted? 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #30 Del Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Akkurat denne delen? Hvordan da? 🤷♀️ Altså elsker vil ha 50/50 samvær for sitt barn, hvis jeg ikke forlater mannen min og vi flytter sammen. TS Anonymkode: 90100...a50 Hvis du er gift så vil automatisk din mann bli regnet som far til barnet. Da har elsker ingen rettigheter. Jeg syns, ut fra din egen beskrivelse at du bør gå fra mannen din. Anonymkode: f6533...62c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #31 Del Skrevet 6. januar 2023 AprilLudgate skrev (Akkurat nå): Vel, nå er du nå uansett i en jævlig knipe her. Så….. Jeg hadde vel ikke nevnt denne graviditeten eller elskeren, men bare sagt at ting er gått på overtid. Han har forandret seg, du har - dere holder sammen av ren vane og dårlig samvittighet. Blir jo hakket for kokko å skulle forklare til ungen at «nei, du - pappa er ikke din biologiske pappa, det var en elsker som ikke vet om deg». 🙈 Jeg har bestemt meg for å forlate mannen min. Bare da jeg skrev det her, og fikk innspill, kjente jeg plutselig helt tydelig hva jeg egentlig vil. Jeg tror nok at siden jeg allerede er 3 mnd på vei at jeg blir nødt til å fortelle ham om graviditeten. Jeg har fornektet virkeligheten en stund. Når jeg har hørt om sånt før så har jeg alltid tenkt at det var umulig, for man må jo vite at man er gravid, men jeg har stolt så på prevensjonen... TS Anonymkode: 90100...a50 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #32 Del Skrevet 6. januar 2023 7 minutter siden, AnonymBruker said: Skjønner ikke helt hvordan det ikke er moralsk riktig det jeg gjør nå, det er jo akkurat det mannen min har bedt om, der han horet meg ut fordi han ikke gadd å jobbe med seg selv 2 år etter ulykken ... Det han vil reagere mest på er at jeg fant en håndverker som elsker, og at jeg nå forlater ham og "vårt liv" for å være med noen som er "under oss" ... Ts Anonymkode: 90100...a50 Tror det Apis mener er umoralsk er å være sammen med en mann mens man elsker en annen. Hvis det han vil reagere mest på er at den nye er "under dere" så kommer han ikke til å bli særlig såret. Dette kommer til å gå kjempefint. Anonymkode: 8d102...98d 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 6. januar 2023 #33 Del Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): 🙈 Jeg har bestemt meg for å forlate mannen min. Bare da jeg skrev det her, og fikk innspill, kjente jeg plutselig helt tydelig hva jeg egentlig vil. Jeg tror nok at siden jeg allerede er 3 mnd på vei at jeg blir nødt til å fortelle ham om graviditeten. Jeg har fornektet virkeligheten en stund. Når jeg har hørt om sånt før så har jeg alltid tenkt at det var umulig, for man må jo vite at man er gravid, men jeg har stolt så på prevensjonen... TS Anonymkode: 90100...a50 Du er 3 mnd på vei og elskeren din vet liksom ingenting? 🤔 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandalorian Skrevet 6. januar 2023 #34 Del Skrevet 6. januar 2023 Du er gravid og må prioritere det som er best for deg❤️ Det er sen eneste måten du kan forbli en sterk mamma for barnet ditt, hvis du har det bra så er du en bedre mamma(ref.oksygenmaske på deg selv før du kan hjelpe andre- dårlig sammenligning men you get my point?) Skjønner at du har noe samvittighetskvaler nå, men din mann har ikke makt over hvordan du velger å leve resten av ditt liv. Du må bestemme deg for hva som er best for deg. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #35 Del Skrevet 6. januar 2023 Ginny skrev (1 minutt siden): Hvis det mannen din syns er verst er at du går fra ham for en snekker, bør du gå uansett. Og du burde gå snart, så du får funnet deg til rette på nytt sted. Hvis graviditeten ikke er synlig hadde jeg ikke nevnt det heller. Og hvis mannen din står som eier av alt, vil jeg tro du har bygd deg opp en ganske fin egenkapital du kan bruke for å finne deg nytt bosted? Ja, jeg må rett og slett få kontaktet advokat på mandag. Vi har hatt fellesøkonomi, og vi har brukt mye av pengene på behandlinger for ham. Men det får bare gå. Jeg er takknemlig for at han har det bedre med helsa si. Jeg er helt analfabet på lover, men har jo min egen buffer der det fremdeles er litt. Tror ikke han kommer til å unne meg noe nå, men ja, jeg ringer advokaten på mandag. Nå begynner jeg å tenke på svigers og alle, guri så de har lagt på meg rollen som "sykepleierske", nå vil de nok hate meg herfra til helvete ... Det får bare gå. Men ja, jeg har fornektet lenge nok, kjenner at det er på tide nå, kjenner at jeg vil "bygge rede", jeg er klar for å stå på egne bein, og skape mitt eget liv, jeg har følt meg fanget så lenge egentlig, det er som om jeg ser klart plutselig, for hvert ord jeg skriver. Herrejesus. Graviditeten er ikke synlig, men til sommeren vil han jo vite at jeg ble gravid før jeg slo opp. Ts Anonymkode: 90100...a50 2 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #36 Del Skrevet 6. januar 2023 AprilLudgate skrev (1 minutt siden): Du er 3 mnd på vei og elskeren din vet liksom ingenting? 🤔 Vet ikke hvor du tar det fra, han fikk vite det med det samme jeg fant det ut. Vi har snakket om hva han vil, men det har skjedd ganske på en gang nå etter jul. TS Anonymkode: 90100...a50 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #37 Del Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Tror det Apis mener er umoralsk er å være sammen med en mann mens man elsker en annen. Hvis det han vil reagere mest på er at den nye er "under dere" så kommer han ikke til å bli særlig såret. Dette kommer til å gå kjempefint. Anonymkode: 8d102...98d Tja, jeg får se. Kan jo hende. Han har nok sin egen logikk og følelser under den bitterheten han har fått de siste åra. Men ja, når jeg elsker en annen så blir det noe annet enn å ha en jeg har sex med. TS Anonymkode: 90100...a50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ginny Skrevet 6. januar 2023 #38 Del Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, jeg må rett og slett få kontaktet advokat på mandag. Vi har hatt fellesøkonomi, og vi har brukt mye av pengene på behandlinger for ham. Men det får bare gå. Jeg er takknemlig for at han har det bedre med helsa si. Jeg er helt analfabet på lover, men har jo min egen buffer der det fremdeles er litt. Tror ikke han kommer til å unne meg noe nå, men ja, jeg ringer advokaten på mandag. Nå begynner jeg å tenke på svigers og alle, guri så de har lagt på meg rollen som "sykepleierske", nå vil de nok hate meg herfra til helvete ... Det får bare gå. Men ja, jeg har fornektet lenge nok, kjenner at det er på tide nå, kjenner at jeg vil "bygge rede", jeg er klar for å stå på egne bein, og skape mitt eget liv, jeg har følt meg fanget så lenge egentlig, det er som om jeg ser klart plutselig, for hvert ord jeg skriver. Herrejesus. Graviditeten er ikke synlig, men til sommeren vil han jo vite at jeg ble gravid før jeg slo opp. Ts Anonymkode: 90100...a50 Vanskelig det der, men hør med advokat. Vil tro du skal ha rett på noe hvertfall. Lenge til sommeren, den tid den sorg 😊 Virker som om du trenger å komme deg unna. Drit i hva svigerfamilien skulle tro og mene, det er ditt liv og det funker tydeligvis ikke. Og nå har du ansvar for noen andres liv. Kom deg ut, bygg opp et nytt liv for deg og babyen, og gjerne med snekkeren i god nærhet til du vet at det er noe du vil satse på 😊 5 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #39 Del Skrevet 6. januar 2023 Mandalorian skrev (3 minutter siden): Du er gravid og må prioritere det som er best for deg❤️ Det er sen eneste måten du kan forbli en sterk mamma for barnet ditt, hvis du har det bra så er du en bedre mamma(ref.oksygenmaske på deg selv før du kan hjelpe andre- dårlig sammenligning men you get my point?) Skjønner at du har noe samvittighetskvaler nå, men din mann har ikke makt over hvordan du velger å leve resten av ditt liv. Du må bestemme deg for hva som er best for deg. Takk ❤️ Jeg har nok følt på det med at mannen har makt, og jeg har følt meg litt fanget i dette ekteskapet de siste 2 åra. En ting var etter ulykken, selvsagt står man sammen. Men da han tok opp at han mente jeg bare burde få meg en elsker, jeg følte meg så nedverdiget og liten, og jeg har nok egentlig ikke tilgitt ham for det. Og kanskje det var dagen da vårt ekteskap egentlig døde. Vi kommer også fra to veldig tradisjonelle familier, og det er klart det har satt sine spor. Men jeg er ung, skal leve i minst 50 år til, kan ikke basere hele min fremtid og mitt barns fremtid på disse utdaterte tradisjonene! TS Anonymkode: 90100...a50 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #40 Del Skrevet 6. januar 2023 Svigers tenker det de vil og tar mannens parti, uansett om mannen hadde vært lam eller ikke. Det er bare ikke mulig å leve et liv der ingen skal kunne tenke noe ille om deg noen gang. Vi kan ikke styre andres tanker. Du vet selv hva som er fasit, det må være godt nok. Mannen har jo vært mer enn lovlig naiv når han har distansert seg og oppfordret deg til å ta en elsker. Han må jo faktisk vite at sex og nærhet kan det veldig fort bli følelser av. Anonymkode: 8d102...98d 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå