AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #1 Skrevet 6. januar 2023 Helt sinnsykt sinnsykt sinnsykt lei og sliten av samboer som sutrer og blir trist av «for lite sex». Ja, han savner fysisk nærhet, og det forstår jeg faktisk. Men jeg savner andre ting i forholdet: relasjonelt nærhet, interesse og hva skal man si, god stemning og positivitet? Men jeg kan bare ikke gå rundt å surke for det i tide og utide. Vi har tre barn og er i slutten av 30-årene. Vi jobber på et vis med saken, det vil si, vi går til samtaler sammen. Men altså, ingenting skjer. Det er like mye surking og hoffing og okking over lite fysisk kontakt som før - og nesten ingen reelle forsøk fra hans side på å bidra med det som kunne gitt meg litt mer lyst. Virker som det bare er en vond sirkel. Please si at vi/jeg ikke er den eneste?! Anonymkode: e2512...2cf 3 25 4
Trolltunge Skrevet 6. januar 2023 #2 Skrevet 6. januar 2023 Dere er ikke de eneste dessverre. Langt fra. 20 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #3 Skrevet 6. januar 2023 Helt likt her , ca samme alder , 2 barn , vært sammen i 13 år . Anonymkode: ecb2b...04d 4
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #4 Skrevet 6. januar 2023 Dette her kunne jeg ha skrevet for et par år siden. Det var helt likt her. Prøvde å forklare hva jeg trengte, men det var han ikke så interessert i å høre på, men jeg var håpløs som ikke skjønte hans side. Sex var viktigst uansett. Vi er skilt nå. Anonymkode: 2c2db...2ab 17 15 6
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #5 Skrevet 6. januar 2023 Her må en av dere være den første til å gjøre en endring, og siden han ikke gjør det må du. Gi han sex og mye nærhet hver dag så skal du nok se at den gode stemninga, relasjonære nærheten og interessen fra hans side kommer rimelig kjapt. Dette er en ond sirkel der dere begge savner noe som avhenger av at deres ulike behov blir dekket av den andre. Jo mindre sex og nærhet han får av deg jo mindre god stemning og interesse får du av han, og jo mindre får du lyst på sex igjen, og sånn øker misnøyen. For å bryte den må dere være villig til å imøtekomme den andres behov. Når du begynner å dekke hans behov vil han bli mye mer åpen for å se deg og dine behov. Snu den onde sirkelen til en god sirkel Anonymkode: f291f...42e 23 3 20
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 Populært innlegg #6 Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Her må en av dere være den første til å gjøre en endring, og siden han ikke gjør det må du. Gi han sex og mye nærhet hver dag så skal du nok se at den gode stemninga, relasjonære nærheten og interessen fra hans side kommer rimelig kjapt. Dette er en ond sirkel der dere begge savner noe som avhenger av at deres ulike behov blir dekket av den andre. Jo mindre sex og nærhet han får av deg jo mindre god stemning og interesse får du av han, og jo mindre får du lyst på sex igjen, og sånn øker misnøyen. For å bryte den må dere være villig til å imøtekomme den andres behov. Når du begynner å dekke hans behov vil han bli mye mer åpen for å se deg og dine behov. Snu den onde sirkelen til en god sirkel Anonymkode: f291f...42e God teori, men dessverre snakker du om sex når man ikke har lyst, og det er ingen god opplevelse. Anonymkode: 2b864...464 68 1 36
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #7 Skrevet 6. januar 2023 Jeg skjønner ikke at dere orker å være sammen. Gjelder egentlig alle dere som har skrevet i denne tråden. Dere får samliv til å høres ut som hardt arbeid og et ork, uten noen oppside. Anonymkode: 541b2...0e8 9 2 5
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #8 Skrevet 6. januar 2023 Min vil ha sex men vil ikke ha kos og nærhet uten at det ender i sex for han blir så kåt. Så da er ingen fornøyde. Anonymkode: a8bdb...086 4 8 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #9 Skrevet 6. januar 2023 Hos meg ble det skilsmisse hvor hovedårsaken var at jeg ikke fikk dekket mine emosjonelle behov, og at han hadde fullstendig manglende interesse for mitt liv utenfor huset. Snill og flott mann, men det drepte tilslutt følelsene mine for han. Anonymkode: 278dc...07e 6 8 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #10 Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Min vil ha sex men vil ikke ha kos og nærhet uten at det ender i sex for han blir så kåt. Så da er ingen fornøyde. Anonymkode: a8bdb...086 Det du skriver om er en del av den onde sirkelen her. Hvis jeg responderer på nærhet og kos, men deretter forhindrer (direkte eller indirekte) at det går videre til sex, så virker han fornærmet og nærmest akutt deprimert, eller hva jeg skal kalle det. Og en sånn reaksjon gjør jo ikke akkurat at jeg får lyst å respondere på kos og nærhet. Er ikke noe god følelse å avvise noen, heller ikke for meg. Jeg skulle bare ønske det gikk an å gi en god klem eller stryke litt på hverandre uten at det ender med sukk og stønn fordi han kommer på at han fikk lyst på sex, men at det ikke blir noe av (ofte av åpenbare grunner, typ vi står på kjøkkenet med ungene i nærheten). TS Anonymkode: e2512...2cf 9 15 3
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 Populært innlegg #11 Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Her må en av dere være den første til å gjøre en endring, og siden han ikke gjør det må du. Gi han sex og mye nærhet hver dag så skal du nok se at den gode stemninga, relasjonære nærheten og interessen fra hans side kommer rimelig kjapt. Dette er en ond sirkel der dere begge savner noe som avhenger av at deres ulike behov blir dekket av den andre. Jo mindre sex og nærhet han får av deg jo mindre god stemning og interesse får du av han, og jo mindre får du lyst på sex igjen, og sånn øker misnøyen. For å bryte den må dere være villig til å imøtekomme den andres behov. Når du begynner å dekke hans behov vil han bli mye mer åpen for å se deg og dine behov. Snu den onde sirkelen til en god sirkel Anonymkode: f291f...42e I teorien høres dette ut som veien å gå. Dessverre er pliktsex døden for et forhold. Å ha sex når man egentlig ikke ønsker, er ødeleggende. Å gi nærhet i form av å gjøre ting sammen, ta sin del av ansvaret for hjemmet og prøve å være i bedre humør, er kanskje et slit når man ikke føler for det, men det vil ikke ødelegge en relasjon og føre til et dårlig forhold til egen kropp og seksualitet Det bør derfor være nærhet og tid sammen som par som kommer først når man skal bryte den onde sirkelen. Anonymkode: 706ec...853 25 31
Populært innlegg NiceOrNothing Skrevet 6. januar 2023 Populært innlegg #12 Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det du skriver om er en del av den onde sirkelen her. Hvis jeg responderer på nærhet og kos, men deretter forhindrer (direkte eller indirekte) at det går videre til sex, så virker han fornærmet og nærmest akutt deprimert, eller hva jeg skal kalle det. Og en sånn reaksjon gjør jo ikke akkurat at jeg får lyst å respondere på kos og nærhet. Er ikke noe god følelse å avvise noen, heller ikke for meg. Jeg skulle bare ønske det gikk an å gi en god klem eller stryke litt på hverandre uten at det ender med sukk og stønn fordi han kommer på at han fikk lyst på sex, men at det ikke blir noe av (ofte av åpenbare grunner, typ vi står på kjøkkenet med ungene i nærheten). TS Anonymkode: e2512...2cf En mann som sutrer over å ikke få nok sex, blir som en unge som slår seg vrang i butikken fordi han ikke får godteri . Blir lite fristende å «spandere « noe som helst på slike . 47 18
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #13 Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): God teori, men dessverre snakker du om sex når man ikke har lyst, og det er ingen god opplevelse. Anonymkode: 2b864...464 Men hva gjør man selv for å få lyst? Anonymkode: 2ca15...e4d 3 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #14 Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Men hva gjør man selv for å få lyst? Anonymkode: 2ca15...e4d Hun skriver jo at hun prøver å fikse de tingene som står i veien for å ha lyst, men han vil ha sex, ikke fikse det. Litt som at han krever lønn før han jobber, at han ønsker at et puslespill bare blir ferdig uten innsats, eller som han krever at bilen skal gå når tanken er tom uten å fylle den først. Det er en rekkefølge ting må ordnes i som han ikke gidder, og hvor hun ikke kan endre rekkefølgen uten å ha pliktsex, som er destruktivt for henne og relasjonen. Anonymkode: b97d6...8fb 21 1 25
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #15 Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): ... Jeg skulle bare ønske det gikk an å gi en god klem eller stryke litt på hverandre uten at det ender med sukk og stønn fordi han kommer på at han fikk lyst på sex, men at det ikke blir noe av (ofte av åpenbare grunner, typ vi står på kjøkkenet med ungene i nærheten). TS Anonymkode: e2512...2cf Kan du ikke kose på ham etter at ungene er lagt? Anonymkode: 79c90...d03 1 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #16 Skrevet 6. januar 2023 Faen menn altså. Har fått for dårlig opplæring i å være relasjonelle og emosjonelle vesen + evolusjonen gir dem ingen fordeler sånn sett. Anonymkode: da74c...ea2 9 7
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #17 Skrevet 6. januar 2023 NiceOrNothing skrev (1 time siden): En mann som sutrer over å ikke få nok sex, blir som en unge som slår seg vrang i butikken fordi han ikke får godteri . Blir lite fristende å «spandere « noe som helst på slike . Et barn trenger ikke snop for å føle seg elsket og sett. Men sex inngår i den normale nærheten i et romantisk forhold. Anonymkode: 79c90...d03 9 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #18 Skrevet 6. januar 2023 Begge må endre noe hvis dere skal finne ut av dette. Du kan jo ikke akkurat ha sex med ham om du ikke har lyst, men det kan vel være andre ting du kan gjøre for å nærme deg ham. Og hva konkret vil du at han skal gjøre med/overfor deg? Anonymkode: 79c90...d03 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #19 Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Et barn trenger ikke snop for å føle seg elsket og sett. Men sex inngår i den normale nærheten i et romantisk forhold. Anonymkode: 79c90...d03 Å behandle partner greit ellers også. Først det, så sex. Er ikke så komplisert egentlig. Furting er utrolig avtennende. Anonymkode: b97d6...8fb 26 7
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #20 Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Å behandle partner greit ellers også. Først det, så sex. Er ikke så komplisert egentlig. Anonymkode: b97d6...8fb Vi folk er skrudd ulikt sammen. Jeg som dame likner noknmer på mannen hennes, jeg er alltid klar for sex og kroppskontakt, og mistrives om jeg ikke får dette. Nå prøver jeg uansett å behandle folk fint, og har nok dessuten lært meg med årene å ha litt mer is i magen overfor en partner med mindre spontan lyst enn meg. Men det er litt mer komplisert enn du skal ha det til. Anonymkode: 79c90...d03 3 1 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå