norw Skrevet 6. januar 2023 #1 Skrevet 6. januar 2023 Jeg er medlem av forskjellige Facebook-grupper, både for single og for hvem som helst som vil sosialisere litt, men det er ikke så mange ut-på-byen-treff og hovedproblemet er at en stor andel er 40+, 50+... Helt ålreit med gåturer osv, men synd at det ikke er mer populært for litt yngre mennesker i 20- og 30-årene. Det må da være mange som har flyttet til et nytt sted og ikke kjenner så mange, folk som har mistet venner som har flyttet, venner som er for opptatt med familielivet osv. Hva gjør egentlig de/dere mellom 20 og 40 som ikke treffer venner jevnt og trutt? Sitter hjemme med TV, spill, trener eller pusler med et eller annet? Hvorfor "bare" 40+ som er med på treff? Jeg begynner å nærme meg 40 selv, men fremstår nok som en del yngre og har tenkt at det kunne vært greit å treffe folk på 25-40. Har venner "nok", det er ikke det, men blir fort til at man henger med folk på 45-60 (har flere kompiser som er 40-45) , selv om jeg faktisk skal ut med en dame på 27 i kveld (hun er neppe med i slike grupper).
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #2 Skrevet 7. januar 2023 Jeg har barn. 😅 Så mesteparten av mitt sosiale liv i det daglige skjer gjennom jobb eller barna og familien. Prøver selvsagt å prioritere venner utenom dette også, men det blir mer eller mindre sporadisk, så å følge opp en organisert aktivitet føler jeg ikke at jeg har tid til akkurat nå. Jeg har vært litt med i en løpegruppe for voksne gjennom en lokal idrettsforening, men for tiden har jeg en skade, så det har blitt en ufrivillig pause der. Men da jeg var singel mellom 25-27, samt litt etterpå, var jeg med på veldig mye forskjellig. Før 25 år fant jeg aktiviteter og organisasjoner innenfor studiet jeg gikk på. Men disse årene var jeg på flere DNT-singelturer, en gruppereise til utlandet, samt et kurs i improteater. Der møtte jeg ganske mange mellom 25-30, men i likhet med meg så var det mange som falt av lasset da de fikk familie. Anonymkode: eb0e8...2c4
Pinner Skrevet 7. januar 2023 #3 Skrevet 7. januar 2023 (endret) norw skrev (På 6.1.2023 den 20.51): Jeg er medlem av forskjellige Facebook-grupper, både for single og for hvem som helst som vil sosialisere litt, men det er ikke så mange ut-på-byen-treff og hovedproblemet er at en stor andel er 40+, 50+... Helt ålreit med gåturer osv, men synd at det ikke er mer populært for litt yngre mennesker i 20- og 30-årene. Det må da være mange som har flyttet til et nytt sted og ikke kjenner så mange, folk som har mistet venner som har flyttet, venner som er for opptatt med familielivet osv. Hva gjør egentlig de/dere mellom 20 og 40 som ikke treffer venner jevnt og trutt? Sitter hjemme med TV, spill, trener eller pusler med et eller annet? Hvorfor "bare" 40+ som er med på treff? Jeg begynner å nærme meg 40 selv, men fremstår nok som en del yngre og har tenkt at det kunne vært greit å treffe folk på 25-40. Har venner "nok", det er ikke det, men blir fort til at man henger med folk på 45-60 (har flere kompiser som er 40-45) , selv om jeg faktisk skal ut med en dame på 27 i kveld (hun er neppe med i slike grupper). Jeg har barn.. og er opptatt med det nå.. Men; Jeg er barn av foreldre som flyttet fra hjemmet, skolen og omgangskretsen min 1 gang.. Og hjemmet og omgangskrets enda en gang.. Det førte til at jeg aldri fikk venner egentlig. I tillegg var de ikke spesielt opptatt av at jeg skulle ha det sosialt. Da jeg byttet skole ble jeg mobbet. Jeg satt på rommet alene mye, og det gjorde jeg også inn i tenårene. Jeg har alltid ønsket meg venner men ble aldri inkludert egentlig. De jeg har nå, er ikke så interessert i å ha jevnlig kontakt . Og de spiller et slags rollespill føler jeg. Der jeg er den som må ivaretas, den spesielle personen (litt som om jeg er syk på en måte) uten venner som «de må hjelpe» .. De har jeg lagt merke til, og jeg har også overhørt venninna mi som har kringkastet dette til alle i nærmiljøet. Jeg har derfor funnet meg noen få andre som ikke kjenner bakgrunnen min som ikke behandler meg slik. Men i voksen alder er det veldig vanskelig å finne folk som er interessert i nye bekjentskaper. Det er min erfaring. For å svare mer direkte så tror jeg mange i generasjonene over meg har vært mest opptatt av seg og sitt. Mamma og pappa har forventet at jeg skulle skape mitt eget nettverk av personer, men jeg satt som sagt alene. Jeg aner ikke hva annet jeg skulle gjort egentlig. Men jeg vet mange er i samme situasjon. Og jeg sitter hjemme, trener eller leser.. men akkurat nå er jeg mest med barnet mitt 😊 Endret 7. januar 2023 av Pinner
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #4 Skrevet 8. januar 2023 Treffer nye venner når det er quiz på puben, foredrag på biblioteket eller når det skjer andre ting i lokalmiljøet. Eller jeg treffer folk i foreninger hvor jeg jobber frivillig. Eller jeg treffer folk på treningssenteret. Alle sånne steder hvor folk ferdes, egentlig. Er bare å slå av en prat, man merker fort om man har kjemi og kan passe som venner. Anonymkode: e3f5d...5f2 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #5 Skrevet 9. januar 2023 Da jeg var barnløs (helt til jeg var 36), hadde jeg mer enn nok å fylle fritiden med - selv om jeg var enslig og asosial. Jeg trente mye, både organisert og uorganisert. Kampsport, styrke, løping. Gikk mye i fjellet, drev med yoga. Jeg er også introvert, og fullstendig uaktuelt å melde meg på gåturer med fremmede folk.... Jeg storkoste meg hjemme med en god bok, spilte piano, løste kryssord/sudoku/kakuro, la puslespill, strikket, laget mat, ryddet og ordnet og små-oppusset, osv osv. Å møte fremmedfolk for å "gå tur" og sånt, vil nok for de fleste som ikke er ekstrem-ekstroverter være unaturlig og kleint. De fleste vil nok foretrekke organiserte aktiviteter som idrett, kor, o.l, fremfor "nå skal vi bare møtes uten å ha noe å prate om eller noe å gjøre på". Anonymkode: cd570...156 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #6 Skrevet 9. januar 2023 norw skrev (På 6.1.2023 den 20.51): Jeg er medlem av forskjellige Facebook-grupper, både for single og for hvem som helst som vil sosialisere litt, men det er ikke så mange ut-på-byen-treff og hovedproblemet er at en stor andel er 40+, 50+... Helt ålreit med gåturer osv, men synd at det ikke er mer populært for litt yngre mennesker i 20- og 30-årene. Det må da være mange som har flyttet til et nytt sted og ikke kjenner så mange, folk som har mistet venner som har flyttet, venner som er for opptatt med familielivet osv. Hva gjør egentlig de/dere mellom 20 og 40 som ikke treffer venner jevnt og trutt? Sitter hjemme med TV, spill, trener eller pusler med et eller annet? Hvorfor "bare" 40+ som er med på treff? Jeg begynner å nærme meg 40 selv, men fremstår nok som en del yngre og har tenkt at det kunne vært greit å treffe folk på 25-40. Har venner "nok", det er ikke det, men blir fort til at man henger med folk på 45-60 (har flere kompiser som er 40-45) , selv om jeg faktisk skal ut med en dame på 27 i kveld (hun er neppe med i slike grupper). Jeg har barn og mann? Det holder jo i massevis. Og jeg var nok problemer med å klare å finne tid til de vennene jeg har. Trenger ikke flere Anonymkode: 656bd...a23
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #7 Skrevet 9. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har barn og mann? Det holder jo i massevis. Og jeg var nok problemer med å klare å finne tid til de vennene jeg har. Trenger ikke flere Anonymkode: 656bd...a23 Samme her. Etter at jeg fikk barn, har jeg måttet kutte ut organisert idrett, treffer venner kanskje 5-6 ganger i året, og må ty til løping til/fra jobb for å få tid til trening.. Å møte fremmede for å gå tur har aldri noen sinne vært mindre aktuelt. Anonymkode: cd570...156
Gjest Warrior Skrevet 9. januar 2023 #8 Skrevet 9. januar 2023 (endret) Jo jeg synes det er rart at folk ikke treffer hverandre mer. Det er nok internett og sosiale medier som er mest skyld i det. Selv treffer jeg folk så ofte som jeg kan. Jeg elsker å være med folk og ha det gøy. Har ei venninne jeg treffer hver dag. Dagen blir ikke den samme uten. Trener hver dag men har likevel tid til å treffe folk. Det er jo så gøy å trene med andre også. Ut på byen treff er også mye bedre enn nett treff. Så trist hvis det skal bli færre og færre i alderen 20-40 år som driver med det. Nei folk må ta mer pause fra sosiale medier og treffe folk ute. Både nye folk og venner. Ikke bare på nett. Enten treffes på byen, hjemme hos noen, på trening, ute i naturen. Alt treff er gøy treff😁 Endret 9. januar 2023 av Warrior
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #9 Skrevet 9. januar 2023 Jeg har barn og mann som jeg bruker tiden på. Men om jeg hadde vært barnløs og singel så hadde jeg ikke deltatt på organiserte aktiviteter. Jeg er introvert og sjenert, det høres derfor ut som et sant mareritt. Jeg trives i eget selskap, ev sammen med få venner eller familie. Er nok å finne på alene også. Jeg har ikke behov for mye sosial kontakt. Holder i lange baner det jeg får på jobb. Anonymkode: 42317...5ed
Rosakatt Skrevet 9. januar 2023 #10 Skrevet 9. januar 2023 Holder meg for meg selv og de jeg kjenner, er ikke med på treff eller ute på byen, men så er jeg veldig usosial Vet ikke om det en gang er noe treff hvor jeg bor? 😅 Men tipper folk i denne alderen er sosiale ja, med festing, trening og slikt
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #11 Skrevet 9. januar 2023 Warrior skrev (3 timer siden): Jo jeg synes det er rart at folk ikke treffer hverandre mer. Det er nok internett og sosiale medier som er mest skyld i det. Selv treffer jeg folk så ofte som jeg kan. Jeg elsker å være med folk og ha det gøy. Har ei venninne jeg treffer hver dag. Dagen blir ikke den samme uten. Trener hver dag men har likevel tid til å treffe folk. Det er jo så gøy å trene med andre også. Ut på byen treff er også mye bedre enn nett treff. Så trist hvis det skal bli færre og færre i alderen 20-40 år som driver med det. Nei folk må ta mer pause fra sosiale medier og treffe folk ute. Både nye folk og venner. Ikke bare på nett. Enten treffes på byen, hjemme hos noen, på trening, ute i naturen. Alt treff er gøy treff😁 Heh, tror du bør sette deg LITT inn i hvordan folk fungerer.. Jeg er ikke på SOME. Jeg bruker fint lite tid på internett og mobil (jeg bruker KG i pausene på jobb, om du lurer ) DU er ekstremt ekstrovert. Det betyr ikke at vi andre er det. At DU har tid og overkudd både til å være sosial OG til å trene, er deg, ikke oss andre. At DU liker å trene med andre, betyr ikke at andre liker det - jeg hater det dypt og intenst, og trener aldri med folk. Ei heller har jeg tid og energi til å være sosial i tillegg til å trene OG gå på jobb på en og samme dag. Hjelpe meg.. Anonymkode: cd570...156
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #12 Skrevet 9. januar 2023 norw skrev (På 6.1.2023 den 20.51): Jeg begynner å nærme meg 40 selv, men fremstår nok som en del yngre og har tenkt at det kunne vært greit å treffe folk på 25-40. Har venner "nok", det er ikke det, men blir fort til at man henger med folk på 45-60 (har flere kompiser som er 40-45) , selv om jeg faktisk skal ut med en dame på 27 i kveld (hun er neppe med i slike grupper). Dette er fordommer du bør justere, siden du nærmer deg aldersgruppa selv. Du fremstår ikke yngre, det er førti-åringer generelt som har blitt yngre, og det ville du oppdaget for lengst, dersom du gikk på disse treffene. Du har blitt så gammel at du etterlyser organisert aktivitet, da er du for gammel til å disse de som går på de aktivitetene du ønsker deg. Anonymkode: f324a...d83 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #13 Skrevet 9. januar 2023 Er det potensielle partnere du vil treffe på disse greiene dine? Ofte er man kanskje såpass etablert med en vennekrets at men ikke har kapasitet til flere venner, og ser ikke sånne grupper som en sjekkearena. 40/50-åringene som er blirr single har kanskje mistet en god del av omgangskretsen i skilsmissen og har derfor et større behov for å bli kjent med nye folk. Anonymkode: 7fc61...882
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #14 Skrevet 9. januar 2023 Tipper det er småbarnsfasen som har slått inn, særlig på de mellom 30-40. Det er jo ikke helt uvanlig at man blir ganske opptatt med kjernefamilien i den alderen. Anonymkode: a9a3a...649
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #15 Skrevet 9. januar 2023 Jeg har funnet venner, bekjente og aktiviteter via andre arenaer enn facebook-grupper. Når jeg har flyttet til nye steder så har jeg funnet meg quiz, organisasjoner, treningsgrupper eller lignende som passer meg. Anonymkode: ae85e...0d6 1
norw Skrevet 9. januar 2023 Forfatter #16 Skrevet 9. januar 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Dette er fordommer du bør justere, siden du nærmer deg aldersgruppa selv. Du fremstår ikke yngre, det er førti-åringer generelt som har blitt yngre, og det ville du oppdaget for lengst, dersom du gikk på disse treffene. Du har blitt så gammel at du etterlyser organisert aktivitet, da er du for gammel til å disse de som går på de aktivitetene du ønsker deg. Anonymkode: f324a...d83 Dine antakelser er en vanlig feil, man tror at alle som påstår at de fremstår som yngre enn de er tar feil, at de faktisk fremstår så gamle som de er. Jeg har i alle år fått høre at jeg ser yngre ut enn jeg er, folk fleiper om det, blir veldig overrasket over hvor gammel jeg faktisk er osv. Når jeg er ute på byen eller på fest har folk ved flere anledninger trodd at jeg er sønnen til kompiser som jeg er med, og disse kompisene har vært 5-6 år eldre enn meg. Senest i høst var det en mann på en fest som snakket om meg til andre, da han trodde at jeg hadde gått, og sa "han ser jo ut som at han er 23". Jeg har vært på flere treff, så her har du antatt for mye og tar feil igjen. Men treffene er litt variable for min del, delvis på grunn av aldersforskjeller og følte aldersforskjeller. Det er sikkert noen som har tenkt at det er rart at jeg har vært med når jeg er så mye yngre, selv om jeg ikke er nevneverdig yngre enn flere av de yngste, og kanskje jeg ikke er yngst engang. Det er bare det at flere av dem (de få) på ca 35 kan virke eldre enn meg. Har lite med modenhet å gjøre, det er damer på 50+ som viser interesse og jeg blir invitert til folk på 50+. Det jeg etterlyser er arenaer hvor vi på 25-40 kan treffes. Heller med folk på 25 enn 45-50, på generelt grunnlag, selv om jeg har kompiser på 43-45. Var ute på byen med to damer på 22 og 27 nå i helga, funka fjell det, ikke noe problem for dem eller meg, og folk trodde sikkert at vi er i 20-årene alle sammen. Kom i snakk med en mann som mente at jeg var for passiv overfor 22-åringen, at jeg burde vært mer på henne, men så fortalte jeg at jeg er 38 og hun 22 (ikke automatisk en dealbreaker), og da ble han ganske stum. Da vi gikk inn var det bare jeg som måtte vise leg, selv om jeg kunne vært faren til 22-åringen. Jeg må omtrent aldri vise leg, men bare det at jeg måtte det nå sist sier litt.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #17 Skrevet 9. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Samme her. Etter at jeg fikk barn, har jeg måttet kutte ut organisert idrett, treffer venner kanskje 5-6 ganger i året, og må ty til løping til/fra jobb for å få tid til trening.. Å møte fremmede for å gå tur har aldri noen sinne vært mindre aktuelt. Anonymkode: cd570...156 Tar du aldri med deg barna ut for å treffe nye mennesker? Anonymkode: e3f5d...5f2 1
norw Skrevet 9. januar 2023 Forfatter #18 Skrevet 9. januar 2023 Rosakatt skrev (4 timer siden): Holder meg for meg selv og de jeg kjenner, er ikke med på treff eller ute på byen, men så er jeg veldig usosial Vet ikke om det en gang er noe treff hvor jeg bor? 😅 Men tipper folk i denne alderen er sosiale ja, med festing, trening og slikt Jeg er ikke hypersosial selv, men synes det er greit å treffe venner, dra på byen, fest, kino, filmkveld osv i helgene og slappe av for meg selv resten av uka, om det ikke skjer noe spesielt. Det er nok flest treff i og rundt de største byene. Skulle vært flere treff med mennesker under/rundt 40 i Oslo-området. AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Er det potensielle partnere du vil treffe på disse greiene dine? Ofte er man kanskje såpass etablert med en vennekrets at men ikke har kapasitet til flere venner, og ser ikke sånne grupper som en sjekkearena. 40/50-åringene som er blirr single har kanskje mistet en god del av omgangskretsen i skilsmissen og har derfor et større behov for å bli kjent med nye folk. Anonymkode: 7fc61...882 Gjerne potensielle partnere, men også bare være med noen ute på byen eller forskjellige aktiviteter, få et større nettverk, bli invitert til ting og tang med de man har truffet, og så blir man kjent med deres venner osv. Ja, mange har nok venner, men jeg innbiller meg at det er mange som ikke har det, og som kanskje er single i tillegg, og da bør det være et visst marked for sosiale happenings. AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Tipper det er småbarnsfasen som har slått inn, særlig på de mellom 30-40. Det er jo ikke helt uvanlig at man blir ganske opptatt med kjernefamilien i den alderen. Anonymkode: a9a3a...649 Tenker mest på de single som ikke har så mange venner, men forsåvidt også folk i forhold med/uten barn, at man kanskje har mulighet til å bli med noen ganger i året. De single, særlig de uten barn, har vel egentlig mulighet til å treffes månedlig, annenhver måned e.l. Innbiller meg at det er mange som sitter hjemme med film og mat isteden, alene eller sammen med en eller to til. AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Jeg har funnet venner, bekjente og aktiviteter via andre arenaer enn facebook-grupper. Når jeg har flyttet til nye steder så har jeg funnet meg quiz, organisasjoner, treningsgrupper eller lignende som passer meg. Anonymkode: ae85e...0d6 Jeg er med på quiz, og har vært med både i og utenfor Oslo, men der er alderssammensetningen også jevnt over høyere enn jeg skulle ønske. Svært få under 40. Mulig at det er andre quizer, for eksempel i Oslo, med folk ned i 25-40. Quiz er ikke helt min greie, men har vært med for det sosiale, men har de siste årene vært på torsdager istedenfor fredager, og folk drar gjerne rett hjem eller til noe annet etter quizen. Da vi hadde quiz på fredager var det mer som vors, at man ble sittende på utestedet etterpå eller var flere som dro til et annet utested sammen.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #19 Skrevet 10. januar 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Tar du aldri med deg barna ut for å treffe nye mennesker? Anonymkode: e3f5d...5f2 Ungene er 2 og 5, og nei, jeg tar dem aldri med ut for å treffe nye mennesker De treffer plenty av nye mennesker i form av randome vikarer i bhg, ukentlig, i åpen hall en gang i uken, i butikken, når vi gjør ærender, etc. De har mer enn nok sosial kontakt i bhg, og har overhodet ikke noe behov for å bli dratt med for å treffe "Nye folk" bare for å treffe nye folk. Anonymkode: cd570...156
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå