AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #1 Skrevet 6. januar 2023 Leser at baby nå er 2 kg, og skal legge på seg 2 kg til. Vil det da si at jeg kan regne med at magen blir dobbelt så stor på disse ukene? Er i uke 31 nå. Lurer også på om alle får løs hud, da jeg isåfall trenger å forberede meg litt mentalt på dette 😅 Anonymkode: 8aa12...707
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #2 Skrevet 6. januar 2023 Nja, selv om baby dobler størrelsen sin, så dobles ikke morkaken, mengden fostervann osv 😉 Så magen vil bli tydelig større, men kanskje ikke dobbelt så stor. Det kommer jo helt an på hvor stor magen din er nå, hvordan den har poppet til nå, hvordan du bærer barnet osv. Det er jo som kjent stor forskjell på høygravide mager.. fra de som ser litt lubne ut, til de som ser ut som de venter tvillinger. Min mage vokste en del på slutten, men fikk ikke løs hud. Derimot fikk jeg strekkmerker som kom snikende sånn helt på tampen 😅 Anonymkode: bd569...594
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #3 Skrevet 6. januar 2023 Magen min vokste jevnt og trutt hele svangerskapet, normalvektig og la på meg 14 kg. Og ja, det skjedde mye de siste 10 ukene for min del. Men ikke dobbelt så stor nei. Hvis du har tatt magebilder så kan du jo sammenligne hvordan du ser ut nå kontra uke 21, da ser du nok at det skjer en del på 10 uker😆 Jeg fikk ikke løs hud som i at den henger eller at man ser det når jeg står oppreist. Ser egentlig helt likt ut som før, men når jeg bøyer meg eller tar begge hendene og dytter sammen magen, så «krøller» den seg på en annen måte enn før så man kan se at huden har vært strukket. Men føler meg lik meg selv selv om det sikkert er noen endringer Anonymkode: b9456...a76
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #4 Skrevet 6. januar 2023 Min vokste en del fra 31 til 40 Jeg fikk ikke spesielt løs hud. Men jeg kjenner jo når jeg tar på magen at huden ikke er så stram som før. Men så er jeg ikke i toppform heller da + at jeg har gått en del ned i vekt etter graviditeten. Men det er ikke noe som henger og slenger. Anonymkode: c6f21...7c8
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #5 Skrevet 6. januar 2023 Tror ikke så mange får løs hud. min mage er faktisk mye strammere enn før graviditetene 🙈 det kan tydeligvis også skje. Og jeg la på meg myyye. Type 30 kg begge gangene Anonymkode: 465a1...bba
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #6 Skrevet 6. januar 2023 Jeg fikk enorm mage. Mye fostervann og store barn. Fikk både strekkmerker og løs hud + delte magemuskler. Heldige meg. Uansett verdt det! Gled deg til å bli mamma! Anonymkode: 9a1b8...92a
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #7 Skrevet 6. januar 2023 Magen min poppet aldri. Ble som før nesten rett etter fødsel begge gangene. Anonymkode: 53acf...094
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #8 Skrevet 6. januar 2023 Jeg har født 3 barn, men magen er flat, stram og uten strekkmerker. Ingen antydning til løshud når jeg står oppreist, men som en over skriver krøller huden seg annerledes når jeg bøyer meg og det ser ut som at huden er litt mindre elastisk rundt navelen. Men tviler på at andre tenker over det om de seg meg i bikini feks. Syns magen vokste mest i 2 trimester, var også da jeg la på meg mest. Ble nok også større i 3 trimester, men langt fra dobbelt så stor de siste 10 ukene. Vil tro dette er individuelt i forhold til hvordan baby ligger i magen, hvor mange kg en legger på seg og hvor vekten legger seg på kroppen. Anonymkode: 12dfc...1b5
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #9 Skrevet 7. januar 2023 Tror begge deler er veldig individuelt. Jeg fikk stor mage tidlig med min første, men synes ikke den vokste noe særlig fra uke 30-isj (symfysemålet vokste riktignok, så baby hadde det fint og magen ble nok kanskje større, men ikke slik at det var veldig merkbart for meg). Angående løs hud så synes jeg min egen mage kom seg overraskende bra etter graviditet. Fikk litt magefett nederst på magen, som krevde ultramye disiplin å få bort og som fortsatt var til stede da jeg ble gravid med nr. 2, men selve huden satt greit over det som var der av fett, liksom. Anonymkode: ada7e...1e9
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #10 Skrevet 7. januar 2023 Min vokste fra tilnærmet flat og til full-blown høygravid mage fra uke 30 til 40. Hele magen kom som et smell disse ukene 😛 Viste ingenting før det, omtrent. Ingen løs hud overhodet Anonymkode: 81ab8...fc3
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #11 Skrevet 8. januar 2023 For min del så var magen nærmest ikke-eksisterende før rundt uke 28-29 og det var først mot slutten jeg ble tydelig gravid. Det var feks ingen som reagerte på bussen før jeg var høygravid. Så ja for min del så ble magen dobbelt så stor i den perioden. Jeg trente til termin selv om jeg slet med mye plager, spiste noenlunde sunt og bra og la på meg 20 pluss kilo. Det meste var vannvekt og forsvant fort. Magen trakk seg fort sammen og var ikke rynkete eller slapp. Jeg har et strekkmerke og er nå 5 måneder etter fødsel. Jeg har et lite heng enda siden jeg tok keisersnitt, så håper dette går seg til.. Anonymkode: ea4fb...e08
Mymlen Skrevet 8. januar 2023 #12 Skrevet 8. januar 2023 Jeg ble veldig stor de siste ukene på grunn av væske. Fikk ingen løshud etterpå men mange strekkmerker. Er veldig forskjellig hva som skjer under enhver graviditet
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #13 Skrevet 8. januar 2023 Min vokste mest de siste ukene. Hadde knapt synlig mage før uke 30, men ukene 32-38 vokste den mye! Jeg har ingen strekkmerker, men noe løs hud helt nederst ved buken. Anonymkode: d5b23...c7c
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #14 Skrevet 8. januar 2023 Fikk ikke løs hud etter nr 1, men da jeg gikk gravid med lillebror ble jeg enorm! Fikk noen strekkmerker og navlen «kollapset». Man kan se at jeg har vært gravid når jeg bøyer meg fremover. Huden krøller seg. Anonymkode: e67b4...858
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #15 Skrevet 9. januar 2023 Jeg har født tre barn. Første barn var 3kg, nr to var 2 kg og nr tre var 3,1 kg. Ingen løs hud med noen. Og jeg var tynn og strekte meg masse. Så det er nok individuelt. Anonymkode: faaff...2d7
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #16 Skrevet 9. januar 2023 Hvor stor magen blir, kommer mye an på hvordan babyen ligger, og mors kroppsfasong. Men babyen er jo bare en liten del av det som er inni magen. Som nevnt, morkake, fostervann, osv, tar mye av plassen. Når babyen vokser, blir den også mer og mer sammenklemt. Jeg har ikke noe løshud, etter to svangerskap (og jeg var 36 og 39 da jeg fikk mine). Anonymkode: 8eafe...02e
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #17 Skrevet 9. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 6.1.2023 den 20.43): Leser at baby nå er 2 kg, og skal legge på seg 2 kg til. Vil det da si at jeg kan regne med at magen blir dobbelt så stor på disse ukene? Er i uke 31 nå. Lurer også på om alle får løs hud, da jeg isåfall trenger å forberede meg litt mentalt på dette 😅 Anonymkode: 8aa12...707 Det kan du ikke vite. Så du bør jo forberede deg mentalt på løs hud, som unektelig er en av de mer ubetydelige senskader du risikerer. Og du bør alt nå begynne å sette opp et rehabiliteringsprogram for etter fødselen. Eller finne en dertil egnet ekspert som kan bistå deg. For sjansen for senskader og død for en kvinne blir sjelden eller aldri i hennes liv større enn når hun velger å få barn. (Gitt at du ikke driver med ekstremsport. Da eksponerer en seg for høyere risiko). Anonymkode: a3903...fee 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #18 Skrevet 9. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det kan du ikke vite. Så du bør jo forberede deg mentalt på løs hud, som unektelig er en av de mer ubetydelige senskader du risikerer. Og du bør alt nå begynne å sette opp et rehabiliteringsprogram for etter fødselen. Eller finne en dertil egnet ekspert som kan bistå deg. For sjansen for senskader og død for en kvinne blir sjelden eller aldri i hennes liv større enn når hun velger å få barn. (Gitt at du ikke driver med ekstremsport. Da eksponerer en seg for høyere risiko). Anonymkode: a3903...fee Hvorfor skriver du så dramatisk svar? Mødredødelighet i Norge under fødsel er jo svært lav, hvorfor skremme folk? Anonymkode: 8aa12...707
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå